EricG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Huawei P9 Lite - geen dual sim

Sinds deze week kon ik her abonnement verlengen. Aangezien mijn huidige toestel een dual-sim is, heb ik dus gekozen voor de Huawei P9 Lite.
Ik heb via Facebook Messenger contact gehad met Vodafone, en uitgelegd wat mijn situatie is en of alles dan werkt.
Prive heb ik Vodafone, maar voor mijn werk heb ik een KPN sim-kaart. Dit was geen probleem want de toestellen zijn sim-lock vrij wer mij verteld.
Gisteren het toestel opgehaald, alle sim-kaarten erin gedaan en wat blijkt......1 simkaart-slot is geactiveerd.
Na wat rondgekeken te hebben op google blijkt dat als je dit toestel koopt via een abonnement, dat dan de 2de simkaart-functie uitgeschakeld is.
Hier ben ik uiteraard zo niet blij mee, want ik heb ik specifiek om gevraagd. Meteen contact gehad met jullie via Messenger en dan krijg ik als antwoord "Ow dat is vervelend, ik was in de veronderstelling dat je het zelf gevraagd/nagekeken had of het ondersteund werd. en dat jullie hier niets aan kunnen veranderen".
Nou ik heb het zeker nagevraagd, en diezelfde persoon zei dat ze sim-lock vrij zijn en heeft NIET vermeld dat de 2de simkaart dan niet werkt.
Kortom........hoe lossen we dit op, en is het mogelijk om alsnog die 2de kaart in te schakelen zodat ik alsnog mijn werk-sim erin kan stoppen
10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Wat geeft het toestel letterlijk aan als je de kpn simkaart selecteerd? Of is de gehele functie uitgeschakeld?
EricGiet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er wordt helaas niks aangegeven. Ik heb ook al contact met huawei gehad, en deze vroegen hoeveel IMEI nummers er te zien waren. Dit is dus 1.
Gek genoeg kun je er op internet niks van vinden dat er ook een enkele sim-kaart versie is
Anonymous
Niet van toepassing
Is ook logisch dat er maar 1 IMEI te zien is. Dit is namelijk gekoppeld aan het toestel, niet aan de simkaarten.
EricGiet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK maar hoe gaat het nu verder dan? Ik heb specifiek bij Vodafone mijn situatie uitgelegd en krijg vervolgens iets wat ik niet zoveel mee kan met mijn dubbele simkaarten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
EricGiet, ik heb het gesprek teruggelezen en er is hierin niet bevestig dat je twee simkaarten kon gebruiken. Wel is bevestigd dat het toestel niet is voorzien van een simlock, een simlock is iets heel anders dan een dualsim. Tevens staat op onze website bij de specificatie van dit toestel niets vermeld over dualsim.

Mocht er toch nog sprake zijn een miscommunicatie dan heb je altijd nog een bedenktijd om het toestel terug te sturen. Als deze bedenktijd voorbij is gaan we er vanuit dat je het toestel goed vindt en is er helaas niets meer mogelijk.
EricGiet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, ik heb via Facebook Messenger specifiek mijn situatie uitgelegd en daar werd niet vermeld dat het niet mogelijk was om met twee sim-kaart en te kaarten maar enkel dat het toestel simlock vrij was. Daar hadden ze dus moeten aangeven dat het niet mogelijk was om met twee sim-kaarten te werken , dan had ik dit toestel nl niet eens genomen Vind het jammer dat Vodafone dit op deze manier af wil handelen.
EricGiet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar laten we het hierbij maar laten
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Als er binnen 48 uur geen nieuwe reactie is, zullen we dit topic sluiten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic