martijn2901

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Huawei Ascend W1 kopen en nummer behouden?

Hallo,
 
Ik zit momenteel bij een andere provider. Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon en de Huawei Ascend W1 lijkt mij wel wat. Maar er zit een vodafone prepaid kaart bij dus ook een simlock. Is het mogelijk me huidige nummer op die te zetten? Zo nee, als ik dan een nieuwe simkaart koop van vodafone natuurlijk, werkt die dan op die telefoon??
 
Groeten Martijn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Klopt helemaal! Je kunt nummerbehoud aanvragen via de volgende pagina: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/

Je kunt dan het prepaid pakketje gebruiken dat je bij je toestel krijgt. Het stappenplan staat op de eerder genoemde pagina 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hai Martijn,

Welkom op het forum 🙂
Als er een prepaid simkaart bij zit dan zit er ook een simlock op het toestel. Tegen een meerprijs kun je die laten verwijderen. Je kunt ook nummerbehoud aanvragen naar prepaid. Dan komt je nummer op een nieuw prepaid kaartje en kun je je nummer behouden. Maar dan ga je dus bij je oude provider weg. Als je dat niet wilt dan is simlockvrij maken de enige oplossing.
Als je een abonnement neemt bij ons, dan is het simlockvrij maken van je toestel trouwens gratis 🙂
martijn2901
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dus als ik het goed begrijp, als ik een nieuw vodafone simkaartje erbij koop en daar me oude nummer op over laat zetten werkt de telefoon gewoon?

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Klopt helemaal! Je kunt nummerbehoud aanvragen via de volgende pagina: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/

Je kunt dan het prepaid pakketje gebruiken dat je bij je toestel krijgt. Het stappenplan staat op de eerder genoemde pagina 🙂
martijn2901
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Okee TOP bedank voor de goeie service! 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag gedaan! Fijne pasen gewenst!

En bedankt voor het aangeven dat het topic opgelost is 😄 Zo hebben andere klanten er misschien ook iets aan 😄
cisjuhh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Betreft deze telefoon een vraag.

Gister deze telefoon gekocht maar er zit een simlock op.

Nu gebeld naar de vodafone klantenservice, wordt mij gezegt breng dit toestel maar terug want kosten lopen op tot in de 100,- euro.
Nu zie ik net staan als je een abbo neemt bij vodafone word deze simlockvrij gemaakt.

Waarom kost het dan voor een klant die al jaren bij vodafone zit 100 euro???

Ik vind het ergens wel beetje associaal dat een jaren lange klant dik moet betalen.
Iemand met een nieuw abbo  met een toestel met een simlock deze gratis simlockvrij gemaakt wordt.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé cisjuhh, welkom op het forum! Op dit toestel zit inderdaad een simlock, waardoor het alleen met prepaidkaarten van Vodafone werkt. We hopen daarom dat je de prepaidkaart die er bij zit ook gebruikt. Alleen voor het geval dat je dit toestel gebruikt en daarna naar een abonnement met simonly wilt overstappen, zodat je dit toestel kunt blijven gebruiken, kunnen we de simlock er gratis voor je afhalen. We kunnen dit helaas niet bij klanten doen met een lopend contract, we kunnen immers niet zien of je dat toestel ook echt zult gaan gebruiken. Om misbruik van deze regeling te voorkomen, kunnen we dit dan ook alleen aanbieden aan klanten die een nieuw abonnement aangaan.
BBoerboom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
ik heb de Huawei ascend W1 ook gekocht via de kijkshop. het punt is alleen dat ik al een vodafoon abonement heb, en dat ik het sim kaartje dat er bij gelevert wordt niet nodig heb. is er een manier om mijn vodafoon sim kaart van mijn huidige mobieltje over te zetten op de huawei?

alvast bedankt,

Bart
BBoerboom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oh, en mijn huidige sim kaart is ook een prepaid
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste BBoerboom,

Aangezien je toestel gesimlocked is, kun je het in dat geval niet gebruiken met je abonnement. Er zitten kosten verbonden aan het simlockvrij maken van je toestel. Kijk voor meer informatie eens op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/ay9lf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic