janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Hd2 Verkeerde Locatie

Dag allemaal,

Sinds een aantal dagen geeft mijn HTC HD2 (UK versie) de verkeerde locatie weer in het Today screen.
Op de één of andere manier denk het toestal dat het in Nashik (India) is, waar het 4.5 uur later is, in plaats van in Rijswijk.
De belangrijkste info, de tijd, klopt dis totaal niet.

Als ik Google Maps start, begint hij ook weer in Nashik, totdat de GPS-data aangeeft dat het toestel toch echt in Rijswijk is.
Helaas heeft de GPS-data geen invloed op de locatie-, tijd- en weerinfo van het Today screen.

Het toestel via factory reset opnieuw installeren lost het probleem niet op.
De dataverbinding met Vodafone opnieuw laten creëren helpt ook niet. Bovendien moet daarna de proxy weer worden uitgezet omdat anders andere dingen niet werken.

Heeft iemand enig idee wat er misgaat en wat er aan te doen is?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jan
40 Reacties 40
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had het probleem ook.
Blijkbaar is het een bekend probleem, want er wordt aangeraden om 'automatic time sync' uit te zetten.

Ga naar Settings, Menu, All Settings, Personal, Phone, tabblad GSM/UMTS Services, naar beneden scrollen en Time Synchronization selecteren, druk op 'Get Settings' en dan 'Automatic change time zone and clock' uitvinken en op OK drukken.

Het heeft bij mij het probleem opgelost.
Wel moet hierdoor de zomertijd over een half jaar met de hand worden ingesteld.

Succes!

Jan


Mijn probleem is dat elke keer als ik de HTC HD2 aanzet hij weer een uur naar voren springt.
Als ik hem 3 keer aan en uitzet gaat de klok 3x een uur naar voren.
Heb harde reset gedaan, maar helpt niet.
Daarnaast doet mijn bluetooth het niet. Na de harde reset eventjes wel, maar inmiddels weer gestopt.
Als ik op een nummer of een foto sta en het wil verzenden via bluetooth, heb ik in het menu niet eens de mogelijkheid om bluetooth te gebruiken, hij staat niet in het menulijstje.
Nu hoorde ik dat je in windows iets moet aanpassen. Ga naar BtCoreIf.dll en hernoem dit naar BtCoreIf–.dll Vervolgens zoek het bestand BtSdkCE30.dll en hernoem dit naar BtSdkCE30.dll

Maar ik heb deze bestanden helemaal niet staan in de map windows.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic