AQ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoog verbruik Iphone 4

Goedemiddag,
 
De laatste  2 maanden is mijn dataverbruik boven het limiet van 1 gb en hoewel ik bewust hierdoor minder ben gaan internettten en/of apps uitgezet lijkt dit nog steeds een issue te zijn. Met name is het verbruik 's nachts als 00:00 echt aan de hoge kant terwijl ik niet eens mijn telefoon gebruik.
 
Ik heb sinds 2 weken een app geinstaleerd om mijn verbruik bij te houden, die geeft nu aan 500 mb (mobiele data) maar de KS van Vodafone geeft aan 800 dus ook nu al is er een verschil van 300 mb die ik niet kan verklaren.
 
Weet iemand HOE dit kan gebeuren? en wat ik zou kunnen doen om binnen de bundel te blijven? Gaat er om dat ik op de hoogte ben van apps die heel veel data verbruiken; op dit moment weet ik het ff niet meer.
 
Last but not least, youtiube, streaming etc gebruik ik alleen thuis op de WIFI en niet meer buiten dat.
 
BVD
1 Reactie 1
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi AQ,

Ik moet je eerlijk zeggen niet direct een antwoord op je vraag te hebben.
Je hebt zelf al eea uitgezocht, super!

Om te beginnen zal 3e partij software altijd cijfers bij benadering hebben en geen concrete hoeveelheden ( al is 300 Mb verschil inderdaad erg veel)

Om je toch een beetje een idee te geven wat veel en wat weinig data gebruikt kun je dit aanhouden:


  • 1 uur instant messaging ( MSN, FB, Twitter, Hyves etc) 0.25 - 1 MB
  • 1 uur surfen op internet 1.5 - 25 MB
  • Downloaden van 100 e-mails ( zonder bijlage) 1 - 10 MB
  • Downloaden van 1 foto 0.05 - 2 MB
  • Downloaden van 1 mp3 3 - 8 MB
  • Downloaden van 1 film trailer 7 - 50 MB
  • Downloaden van een film 700 - 1500 MB
  • 1 uur video streaming 250 - 500 MB
  • 1 uur audio streaming 50-150 MB
Waarschijnlijk ten overvloede want je geeft aan dat je de groot verbruikers zoals youtube en streaming niet gebruikt via 3G.

Je zou je mobiel netwerk gedurende de nacht uit kunnen zetten zodat er niets aan data verbruikt kan worden, zo doe je ook nog eens langer met je accu 😉 Nee zonder gekheid, ik weet het niet....

Misschien dat er hier iPhone gebruikers zijn die ons meer hierover kunnen vertellen?








E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic