Mr C

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoog dataverbruik in de nacht met mobiele data uit

Zoals de titel al zegt, dit is er gaande!

- Gister (17-juli 20:17) kreeg ik een bericht dat mijn data voor 80% verbruikt is maar dat ik daarna nog 15 GB dubbele data over heb
- 2 1/2 uur (17 juli 22:43) later kreeg ik de bericht dat me bundel op is en dat ik aan me dubbele data ben begonnen
- Vandaag (18 juli 08:48) kreeg ik een bericht dat ik op 80% van me 15GB dubbele data bundel zit
- 3 uur later (18 juli 11:29) kreeg ik een bericht dat ik door mijn 15 GB dubbele data ben

Ik zit gewoon thuis op de wi-fi met een goede verbinding, sterker nog, omdat ik het zo vreemd vond had ik 
me mobiele data uit gezet op me telefoon. Alsnog worden er er MB's gerekend met de extra kosten die daar bij horen.


Wanneer ik me mobiele dataverbruik op me telefoon bekijk zie ik dat ik deze maand (tellend van 1 juli) 8,19GB heb verbruikt.

Na contact te hebben opgenomen met de klantenservice hebben ze het doorgezet naar de Technische Afdeling en
zou mijn casus gebruikt worden als voorbeeld. De medewerkster die ik aan de lijn had heeft mij 20GB gegeven,
echter loopt deze net zo hard leeg terwijl me mobiele data nog steeds uit staat.
Daarbij blijven de extra kosten voor internet ook gewoon doorlopen, ondanks dat de medewerker die ik aan de telefoon
had ook Blox Beperkt hebt aangezet om dit te voorkomen

Voor me gevoel gaat dit alleen maar fout aflopen voor mij en ben ik huiverig voor wat er nog komen gaat.



3 Reacties 3
Petra W

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn moeder heeft precies hetzelfde! Zij heeft maar een 4GB bundel (2+2), en heeft in 2 dagen volgens Vodafone meer dan 2,5GB verbruikt. Volgens haar telefoon maar een aantal MB... Nog geen reactie op de chat die we hebben gestuurd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Jammer genoeg kan ik niet voor jullie in het systeem kijken omdat ik zelf niet werkzaam ben bij Vodafone. Ik lees wel eens meer over mensen waarvan de data opeens leeg raakt en gek genoeg komt het toch vaak voor dat het aan het toestel ligt. Dit wil niet zeggen dat het bij jullie ook het geval is. 

Wat je eens zou kunnen proberen is je SIM kaart in een ander toestel te stoppen en te kijken wat er daarmee gebeurd. Je hoeft maar net geen Wifi bereik te hebben en je data loopt al leeg. Als er al een cases is aangemaakt dan zal je daarop moeten wachten. Ze zijn het dan aan het uitzoeken en daar kan een Vodafone medewerker niet tussen zitten (kan alleen zien hoe het verloopt). Zal eens vragen of @Cecilia met jullie mee wil kijken. 

En wees voorzichtig met het downloaden van apps. In sommige gevallen gebruiken die ook veel data op de achtergrond. Gewoon als kleine tip 🙂 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Mr C, welkom hier!

Ik snap de huivering als de data er zo rap doorheen is gevlogen! Als het verbruik zo fors is en het niet te verklaren valt, dan wordt er door de klantenservice een case aangemaakt voor onze technische dienst om dit nader te onderzoeken. Ik ben blij om te lezen dat dit bij jou al is gebeurd. Als je je Community profiel update met jouw volledige gegevens, dan houd ik graag de status van de case voor je in de gaten 🙂 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic