DannyKoch

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoog data verbruik bij het binnenhalen van mijn email op mijn samsung note

Een voorbeeld:
 
Topic Titel:

Probleem omschrijving:

__________________________________________________
__________________

Gebruikte Hard- en Software

bv: Telefoon: Samsung Note 7000
   OS: Android x.x.x

Ik heb sinds dat ik mijn samsung note heb een erg hoog dataverbruik circa 100mb per dag.
Dan kan je voorstellen dat ik heel snel door mijn data verbruik ben van 1000 mb per maand.
Dus ben ik op onderzoek gegaan hoe dat mogelijk is.
Vond een erg handige app van KPN ) de MB meter laat je actuele verbruik zien per verschillende app
Hier uit blijkt dat mijn email binnen halen de oorzaak is van me hoge verbruik.
7-5 had ik een totaalverbruik van 106,7 MB waarvan 81,3 % op mijn email app (86,8 MB)
8-5 haal ik 5 emails binnen op mijn hotmail account rond 9 uur op. Mijn dataverbruik is 35,5 mb om die emails binnen te halen.
Nou zou je zeggen dat zijn enorme emails. Wat blijkt uit onderzoek
mail 1  (reclame van greetz) a 27 KB groot
mail 2 (reclame van Badoo) a 8 KB groot
mail 3 (reclame van hyves) a 9 KB groot
mail 4 (reclame van hyves) a 15kb groot
mail 5 (advertentie marktplaats die ik had doorgestuurd) a 7 KB
wat het binnenhalen kwa grote niet meer dan 66 kb is hoe is het dan mogelijk dat dit een verbruik realiseert van 35,5 MB in mijn dataverbruik?
 
Ik gebruik de standaard email applicatie van samsung.
Mijn email mag alleen als ik er zelf om vraag de mail binnenhalen.
Dus de controlefrequentie staat op nooit.
 
Ik hoop dat iemand met dit issue kan helpen want me email adressen van de telefoon afhalen is eigenlijk niet de bedoeling.
 
De helpdesk van vodafone kon me in elk geval niet helpen, want die begrepen er niks van.
Na 20 min heel geduldig in de wacht te hebben gestaan.
 

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Mijn mailboxen verwijderd wat totaal niet de bedoeling is van mijn smartphone.
____________________________________________________________________
9 Reacties 9
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Danny,
 
Apparte situatie heb je. Ik kan mijzelf alleen voorstellen dat je naast de e-mail ook eventuele attachments binnenhaalt.
 
Heb je eventueel ook al eens een andere mail progje gebruikt? Misschien dat het de applicatie zelf is.
 
Laat even wat weten?
 
Groetjes,
 
DannyKoch
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zitten geen bijlages in de emails, dus dat veroorzaakt ook niet dit hoge verbruik.
 
maar bedankt voor het meedenken
 
Heb verschillende email adressen dus een gezamelijk emailbox is natuurlijk erg makkelijk.
 
Een van yahoo, gmail, live, hotmail, en van een eigen website. Voor iedere aparte mailadres  een aparte applicatie is niet erg ideaal.
 
Maar zal ter test een verwijderde emailbox herinstalleren met de eigen hotmail app.
 
 
update:
 
yahoomail opnieuw in de app van samsung gezet koste me op de wifi 1,5 mb
 
via de yahoo app 162,4 KB zelfde aantal mails.
 
Hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem dan bij de app van samsung hebben meer mensen hier last van?
En wat kan ik hieraan veranderen dat ik niet 5 verschillende email app op de telefoon heb?
DannyKoch
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer weinig vedere tips om die app zuinig in data verbruik te maken.
 
😞
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Danny,
 
Je zou eens kunnen kijken wat andere data monitor apps aan verbruik weergeven.
 
Zoek maar een op termen als data counter of traffic counter.
Ik heb een vergelijkbare ervaring met 3G Watchdog, waarbij er wel honderden MBs verschil zaten in wat 3G Watchdog doorgaf en wat ik daadwerkelijk verbruikt had.
 
Data counter zoekterm
 
Traffic counter zoekterm
 
Trafic monitor zoekterm
 
Succes iig!
 
DannyKoch
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de app van KPN registeert vrij nauwkeurig want bij de smarthone crew gaven ze de zelfde verbruikcijfers om 9 uur sóchtends
 
En het verdwijnt ook allemaal van mijn data bundel af 😞
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
NeznirV schreef:
Danny,

Je zou eens kunnen kijken wat andere data monitor apps aan verbruik weergeven.

Zoek maar een op termen als data counter of traffic counter.
Ik heb een vergelijkbare ervaring met 3G Watchdog, waarbij er wel honderden MBs verschil zaten in wat 3G Watchdog doorgaf en wat ik daadwerkelijk verbruikt had.

Data counter zoekterm

Traffic counter zoekterm

Trafic monitor zoekterm

Succes iig!


Danny ik zou even de tip van NeznirV opvolgen, het zal je helpen om te zien wat voor apps er precies draaien 😉 KPN app geeft alleen aan hoeveel je verbruikt, niet welke applicatie dat doet.

DannyKoch
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is de email applicatie van samsung die er standaard op staat de app van kpn splits dat uit in de top 5.( ik gebruikte alleen die app voor de  mail ophalen)
 
en op 1 staat de email. voor me email gebruikte ik alleen deze app.
 
sinds ik me email van me telefoon eraf gehaald heb ( dus alle email accounts verwijderd uit deze app van samsung) is me verbruik gedaald op 9-5-2012 naar 8,9 MB en vandaag  was mijn dataverbruik 10,5 MB.(ook op de data app van vodafone die een keer per dag bij gewerkt wordt is me verbruik enorm gedaald) ik moet nu op zoek naar een andere app dan de standaard email app van samsung kan gaan vervangen zonder dat die zo'n hoog verbruik creeert. ( ik wilde morgen ook nog even kijken of ik samsung hier over kan bellen hoe dit kan gebeuren en of dit veranderd kan worden.
 
JohanD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook ditzelfde probleem met ook een Samsung Notes en ben klant in België bij telecomoperator Belgacom. Lijkt dus een probleem eigen aan de Samsung Notes of de standaard email-synchronisatie applicatie dat erop draait. Ik durf mijn 3G dataverbinding niet meer opzetten want mijn abonnementlimiet van 500 Mb is in drie dagen overschreden zonder dat ik 'surf' met mijn Samsung Notes. Heb nu een app "DataTraffic Monitor" geïnstalleerd die toont welke functie hoeveel dataverbruik genereert en het is duidelijk dat het probleem uitsluitend komt van de synchro van mijn emails met een Exchange Server.
 
Heb ook een iPad waar ik dit probleem niet heb. iPas synchroniseer ook en voor eenzelfde resultaat wordit bijna geen transport van data verbruikt.
 
Heeft iemand een idee? Jammer dat Samsung dit zelf niet eerst heeft opgemerkt en bij reviews worden zulke dure 'details' blijkbaar niet getest. Het jaagt de werkelijke kostprijs van een Samsung Notes wel heel ver over de gebruiksprijs van concurrende toestellen...
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi iedereen,

Chris heeft een oproep gedaan om hem of de andere mods een PM te sturen met wat informatie.

Tjek http://forum.vodafone.nl/t5/Android/Hoog-data-verbruik-bij-het-binnenhalen-van-mijn-email-op-mijn/td...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic