AndreDierick

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoog CPU gebruik Vodafone dongle met always connect software

gebruik de Vodafone Dongle K3765 samen met een Asus EEE-PC. In eerste instantie met de software die op de stick zit, daarna werd op diverse manieren aangegeven dat ik "over" zou moeten naar de Dashboard software.
heb inmiddels de eerste versie geinstalleerd, en nu abc_dashboard10.2.300.32558WindowsOS_29August2011
beide leveren hetzelfde probleem:
-kan de software niet uitzetten, eenmaal opgestart blijft de software actief ("raadpleeg opties voor starten en sluiten voor meer opties"??);
-de software verbruikt enorm veel CPU capaciteit.
Zelfs als ik een Wifi verbinding heb blijft de software controleren wat de beste verbinding is, gebruik ik de Vodafone verbinding hangt de CPU belasting continue tussen 50 en 100%.
Eigenlijk is zo de usb stick maar heel slecht bruikbaar. Wat kan daaraan gedaan worden?
André
 
3 Reacties 3
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi AndreDierick,

Vervelend om te horen dat de software voor zo'n CPU load zorgt, dit is niet gebruikelijk.

Hoe heb je de oude software verwijderd, of heb je het nieuwe Dashboard over/naast de oude software geinstalleerd?

Indien je de software gewoon geinstalleerd hebt kan het zijn dat de aanwezigheid van 2 Vodafone versies elkaar tegenwerkt.

Ik raad je aan alles van Vodafone te verwijderen/deinstalleren.

Vervolgens ga je naar de Windows Verkenner en typt in het adresveld het command %appdata%

Er opent een venster met daarin een map genaamd Vodafone, deze mag je volledig verwijderen. Daarna je computer opnieuw opstarten en de setup van het Dashboard nog een keer uitvoeren.

Laat je me weten of dit geholpen heeft?
AndreDierick
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PC schoongemaakt, zoals aangegeven, mappen geleegd, programma gedownload, en opnieuw geinstalleerd.
Klacht is nog steeds het zelfde: hoog CPU gebruik.
Daar komt er nu eentje bij: kan het %$#$#%%programma niet eens de-installeren, er ontbreekt in een Vodafone map een bestand. Dat houdt dus in dat het programma blijft plakken.
Op dit moment wordt de de-install weer automatisch hersteld, ik kan dat proces niet eens stoppen. Dat maakt de PC dus weer zo goed als onbruikbaar.
 
Voor deze PC zou de MIFI (de draadloze "connector") beter toepasbaar zijn. Toen ik voor installatie van dit programma draadloos verbond met het wifi netwerk was de systeembelasting normaal.
 
Al met al heb ik intussen het abonnement maar opgezegd. Ik hoop dat ik het programma verwijderd krijg, anders moet ik volledig herinstalleren van Windows en applicaties. Eigenlijk heb ik al die tijd alleen maar betaald voor ergernis. En dat valt me als klant vanuit de Libertel begintijd (maar dan voor telefonie) heeeeeeeel hard tegen.
Wat doet Vodafone hieraan?
André
 
AndreDierick
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
programma is weg. Heb een plaatje van de foutmelding. Hierna wordt de applicatie weer terug gezet....
Revosetup heeft daarna de de-installatie uitgevoerd.
 
Verrassend: 4500 registry entries zijn door het programma neergezet, plus 2500 bestanden, mappen......
Conclusie: de computer performance is weer normaal.
 
Voor de techneuten: de tekst van het plaatje
 
There is a problem with this Windows Installer package. A program required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor . Action: filterconfig32, location: C: 'Program FilesVodafoneVodafone MobileBroadbandiJ)riverfilterConfig_x86.exe, command:
 
Voor de klantenservice: kan ik geld terug krijgen voor de niet te gebruiken service????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic