Gerardlith

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hongarije

Ik woon in Hongarije en ben afhankelijk van een dongel op te internetten daar, NIET via de telefoon maar gewoon via een pc, wie heeft ervaring met een dongel in het buitenland. De providers hier in Hu kunnen geen garantie geven qua bereikbaarheid, dus probeer ik via een vriendin in NL uitleg te krijgen om haar een dongel op te laten sturen zodat ik toch het internet op kan.
Alvast bedankt voor de antwoorden ( hopelijk zit er een goede tussen)
6 Reacties 6
Gizmo1

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Gerardlith,

wil je de dongel gebruiken voor op de laptop? Of echt voor je PC?

Ik las op de Vodafonesite dat ze dongels voor laptops en tablets hebben. Je hebt dan wel een internationaal abonnement nodig anders gaat het niet werken. Kijk maar eens op deze link http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_laptop/internationaal/.

Maar het wordt wel een dure aangelegenheid om dit abonnement te gaan gebruiken als je "standaard" internet aansluiting.
Van te voren maar eerst goed laten informeren door Vodafone. Niet dat je straks voor verrassingen komt te staan of dat het niet werkt.

Suc6 ermee
Gerardlith
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gizmo voor de pc, ik dacht als ik nu in NL een dongel voor mij laat kopen met prepaid dan kan ik in Hongarije misschien opwaarderen, ik hoop dat "vodafone"mij dus verder kan helpen
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Geraradlith,

Gebruik maken van internet in het buitenland via prepaid is inderdaad ook mogelijk. Je kunt een simkaart+USB-modem hier bestellen: http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_laptop/prepaid/
Wat ook handig is: je kunt via onze website een reisadvies berekenen. Misschien is dit een goede optie voor jou?
Je vindt het reisadviers hier: http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/prepaid/opreis/advies/
Zodra je alle informatie hebt ingevuld krijg je vanzelf het beste advies voor jouw datagebruik in het buitenland.

Hou er rekening mee dat je de simkaart in Nederland dient te actieveren. HIj moet dus even contact hebben gemaakt met het Nederlandse Vodafone Netwerk voordfat je hem in Hongarije kunt gebruiken.
Gerardlith
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga langs een vodafone winkel
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Gerardlith schreef:
Ik ga langs een vodafone winkel
Dat is nog beter. Dan kun je meteen persoonlijk advies krijgen van een van onze medewerkers 😉
Laat je ons even weten welke keuze je uiteindelijk hebt gemaakt?
Gerardlith
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben langs geweest en niet alleen bij vodafone, de andere 3 waar in info vroeg die zeiden direct dat het NIET kon, zonde van het geld.
Vodafone heeft wel voor 48 euro een dongel maar OOK zei konden geen garantie geven en omdat een jaar toch wel duur word zonder zekerheid gaan we naar iets anders zoeken, wat????????????????????????????????
 
Maar bedankt voor het mee denken
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic