Hallo DominiqueB
Ik heb mijn Android-besturingssysteem plus de (gratis) APP 3G Watchdog zodanig ingesteld dat ik ieder etmaal slechts één/dertigste gedeelte van mijn Vodafone RED-Datategoed mag verbruiken. Bij mijn abonnement is dat 67 MegaByte per etmaal. (Dat is 2048 MegaByte delen door 30 dagen).
Zodra ik die hoeveelheid MegaBytes heb verbruikt in een etmaal via het Vodafone 3G-Netwerk, dan verbreekt zowel Android (versie 4.3), als de APP 3G Watchdog direct mijn 3G-data-verbinding voor die dag.
Op deze wijze ben ik nog nooit buiten mijn maandelijkse data-tegoed heen gegaan. Echt nog nooit.
Ook niet toen ik nog bij andere telecom-providers klant was.
Wil jij dus ook nooit meer buiten je maandelijkse data-tegoed heen gaan ?
Volg dan bovenstaand advies op.
En sluit op deze wijze je smartphone af voor onbewust en ongevraagd en ongewild 3G- / 4G - dataverbruik !!!
Nog veel meer tips en tricks om je ongewilde data-verbruik aan banden te leggen vindt je in het succesvolle topic, waarnaar ik nu verwijs:
Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund... Met het opvolgen van alle instellings-adviezen en tips in dat topic wordt jij weer baas over het data-verbruik op je smartphone. En niet andersom.
Volg alle adviezen dus op. En ook jij gaat niet meer verbruiken aan mobiele data, dan je maandelijke data-tegoed.
Zelfs als je smartphone onbewust overgaat van Wi-Fi-connectie naar een betaalde 3G-verbinding, dan wordt je via bovenstaande instellings-adviezen beschermd dat je gehele maandelijke data-tegoed in 1 keer verbruikt wordt.
Dit advies scheelt je heel veel torenhoge Vodafone facturen, vanaf de komende maand !!!
Kun je dat bespaarde geld weer aan leuke dingen besteden.
Kudo's zijn altijd welkom ;-))
Succes !
Netwerker