IrisN

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge kosten voor niet kiezen auto incasso

Goedemorgen, hoe is het mogelijk dat jullie als 'straf' voor het NIET kiezen van automatische incasso, 4,5 berekenen??Terwijl je heel eenvoudig via website voor Ideal kan kiezen, waar geen enkel ander bedrijf kosten voor in rekening brengt..??!!mvg I
5 Reacties 5
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @IrisN ,

Het is geen "straf". Het zijn de kosten die in rekening worden gebracht omdat er administratief veel extra weg gedaan moet worden. Dit is het zelfde dat je voor een flesje water meer betaald als voor kraanwater.. er worden gewoon veel extra kosten gemaakt, en die kosten worden bij jou in rekening gebracht
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo@IrisN,

De tarieven van Vodafone voor verwerking van betalingen kan ik natuurlijk niet veranderen.
Wel kan ik je het volgende advies meegeven, teneinde geld te besparen.

Je kunt er ook voor kiezen om Vodafone alsnog (of wederom) te machtigen om verschuldigde bedragen van je bankrekening af te schrijven.
Wat je dan doet is het volgende:
Één dag nadat je factuur zichtbaar is geworden via My Vodafone, boek je via een eigen overboeking het verschuldigde factuurbedrag over naar het IBAN-rekeningnummer van Vodafone. Zie rechtsboven op je Vodafone Rekening.
Met vermelding van je klantnummer. En met vermelding van je factuurnummer.

Op deze wijze is de factuur betaald. En zal Vodafone het factuurbedrag niet meer van je bankrekening afschrijven.
Op deze wijze ben je ook geen incasso-kosten verschuldigd. En ook geen overige kosten voor het verwerking van betalingen. Bij mij gaat deze wijze van betalen al zeven maanden perfect en zonder kosten voor betalingsverwerking.
Scheelt toch weer €4,50 per maand. Dat is maar liefst €54,00 op jaar-basis :-((

Bedankt voor het toekennen van kudo's aan dit antwoord.

Succes !

Netwerker
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Netwerker ,

Ik had deze manier nog nooit gehoord, maar wat een topper!
Hoop dat deze manier blijft werken.

P.s je html is een beetje overstuur
Opgelost
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hou er rekening mee dat "ALS" er administratieve wijzigingen plaatsvinden bij Vodafone - updates etc. het kan voorkomen dat het bedrag dubbel wordt betaald doordat bijvoorbeeld een handmatige betaling niet tijdig verwerkt wordt. Nu wordt dit vaak wel gecrediteerd (lees: verrekend met een betaling in de toekomst) maar het is natuurlijk altijd iets om zeer goed over na te denken.

Helaas heb ik deze wijze jaren lang gebruikt tot ik bij diverse bedrijven merkte dat als administratief e.e.a. veranderde (updates, vervangen van systemen etc) dingen langs elkaar heen gingen werken met alle gevolgen van dien. Probleem is dan vaak ook dat je het bedrag dan zelf moet storneren waarna je kans loopt dat de Automatische incasso bij het betreffende bedrijf volledig wordt opgeschort en je dit opnieuw moet aanvragen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @IrisN @NetwerkFreak @Netwerker

Ik wil toch nog even wat algemene informatie kwijt over de manier van betaling.
Als je niet kiest voor automatisch incasso, dan brengt het verwerken van je "handmatige betaling" voor ons werk en kosten met zich mee. Een gedeelte van deze kosten worden doorberekend.

-Hiervoor worden de € 4.50 per maand in rekening gebracht.
-Dit staat dus los van het tijdstip waarop er betaald wordt.

Sta me toe dat ik geen vergelijking maak met andere bedrijven die óók of géén kosten rekenen voor het niet verstrekken van een automatisch incasso.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic