Geachte heer/mevrouw,
Ik ben in april/mei een paar weken op vakantie geweest in het zuiden van Afrika. In o.a. Zuid-Afrika, Swaziland en Zambia kreeg ik telkens keurig een SMS met daarin de mededeling dat ik een nieuw land was binnen gegaan en dat ik voor € 5,- per dag een bundel van 30 mb/sms/minuten kon krijgen.
In Zimbabwe heb ik echter helemaal geen sms gekregen (terwijl ik 3x het land in en uit ben geweest) waarin de tarieven vermeld staan. Ik heb in dat land toch even gebruik gemaakt van het 4G netwerk om een hotel te regelen. Voor de ca. 6 mb die ik gebruikt heb, is ca. € 48,- in rekening gebracht. Dit is ongeveer € 8,- per mb.
Het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik dit gedaan heb, dus ik probeer via deze wijze ook geen geld terug te krijgen. Ik zou het voortaan alleen wel kunnen waarderen als ik in ieder land waar ik kom als Vodafone gebruiker wel een sms krijg met een indicatie van de kosten. Omdat ik in de andere landen € 0,16 per mb (€5,- / 30mb) betaal, had ik niet verwacht (en kon ik in mijn ogen ook niet verwachten) dat ik in Zimbabwe 48 (!) keer meer betaald per mb (€ 8,- / € 0,16).
Dus vandaar het verzoek voortaan bij ieder bezoek aan een ander land de gebruiker op de hoogte te stellen van de tarieven die gelden in het betreffende land.
Met vriendelijke groet,
Mike
Ps. Is er geen mogelijkheid om dit soort dingen via de mail door te geven, of kan dat alleen via dit forum?