Michael Mangnoe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge factuur vanwege data ondanks Red Together abonnement

Beste Medewerker,
Op advies van een collega van jullie van de klantenservice neem ik met jullie contact op.
Het gaat om het volgende.
Ik heb een Red Together abonnement waar 4 verschillende nummers onder vallen.
Het gaat om de nummers:

 

**Mobiele nummers verwijderd wegens privacy**

De gezamenlijke datapot is 200GB.


Vanaf de factuur van juli 2023 worden er gebruikskosten in rekening gebracht voor nummer 06**  betreffende data verkeer binnen de EU (incl Nederland))
Dit terwijl wij de datapot nooit overschreden hebben.
Volgens uw collega is nummer 06***76 nooit aan de datapot toegevoegd geweest door het systeem en had hij maar 20mb data waar hij overheen ging. Vandaar de verbruikskosten.
In de app valt hij wel gewoon onder mijn Red Together abonnement.
Nu worden er steeds kosten in rekening gebracht voor data, terwijl hij gewoon bij de data pot hoort. Er is blijkbaar in jullie systeem iets mis gegaan. Voor juli 2023 werden die kosten niet in rekening gebracht op de facturen.
Uw collega heeft hem vanaf heden, 16 november 2023 toegevoegd aan de data pot.

 

Maar wat gebeurt er nu met de kosten die in rekening zijn gebracht vanaf juli 2023?

Ik kijk uit naar jullie reactie.
Met vriendelijke groet.
Michael Mangnoesing
klantnummer ***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Michael Mangnoe, goedemorgen!

Ik kan mij voorstellen dat je schrikt als je de afgelopen maanden hogere facturen krijgt als verwacht. Ik ben er dan ook even voor je in gedoken. De Blox beperkt internet is bij het nummer eindigend op 76 uitgezet op 10 juni 2023 en doordat dit nummer nooit toegevoegd is geweest aan de datapot van Red Together zijn er vanaf dat moment kosten berekend voor datagebruik in de EU voor dit mobiele nummer. Mijn collega heeft het nummer toegevoegd aan de gezamelijke datapot voor je, zodat dit in de toekomst in ieder geval niet meer voorkomt. 

Normaliter vergoeden we deze kosten niet, aangezien dit ook iets is wat in My Vodafone geregeld kan worden en inzichtelijk is. Zelf vind ik dit persoonlijk in deze situatie iets te kort door de bocht, omdat het hier toch wel gaat om een wat langere periode waardoor de kosten ook indirect zijn opgelopen. Het gehele bedrag aan kosten voor datagebruik binnen de EU kan ik niet vergoeden, maar ik wil je wel tegemoetkomen en heb daarom de kosten aan verbruik voor datagebruik binnen de EU op de laatste 3 facturen voor je gecrediteerd. Deze 3 creditfacturen kun je terugzien in My Vodafone. Het totale bedrag aan vergoedingen is € 204,93. Dit zal worden verrekend met de toekomstige facturen. Je zult de eerstkomende tijd dus geen incasso vanuit Vodafone krijgen.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Michael Mangnoe, goedemorgen!

Ik kan mij voorstellen dat je schrikt als je de afgelopen maanden hogere facturen krijgt als verwacht. Ik ben er dan ook even voor je in gedoken. De Blox beperkt internet is bij het nummer eindigend op 76 uitgezet op 10 juni 2023 en doordat dit nummer nooit toegevoegd is geweest aan de datapot van Red Together zijn er vanaf dat moment kosten berekend voor datagebruik in de EU voor dit mobiele nummer. Mijn collega heeft het nummer toegevoegd aan de gezamelijke datapot voor je, zodat dit in de toekomst in ieder geval niet meer voorkomt. 

Normaliter vergoeden we deze kosten niet, aangezien dit ook iets is wat in My Vodafone geregeld kan worden en inzichtelijk is. Zelf vind ik dit persoonlijk in deze situatie iets te kort door de bocht, omdat het hier toch wel gaat om een wat langere periode waardoor de kosten ook indirect zijn opgelopen. Het gehele bedrag aan kosten voor datagebruik binnen de EU kan ik niet vergoeden, maar ik wil je wel tegemoetkomen en heb daarom de kosten aan verbruik voor datagebruik binnen de EU op de laatste 3 facturen voor je gecrediteerd. Deze 3 creditfacturen kun je terugzien in My Vodafone. Het totale bedrag aan vergoedingen is € 204,93. Dit zal worden verrekend met de toekomstige facturen. Je zult de eerstkomende tijd dus geen incasso vanuit Vodafone krijgen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic