Hoi
Bram1982 Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Jeetje zeg, wat een verhaal. En dat alleen om even te bellen naar de Duitse Spoorwegen.
Wat ik wel zie is dat bij elke tarief informatieblad staat: Buitenlandse servicenummers (EU) kosten 2,42 euro per minuut. Daarom verwacht ik dat je het servicenummer hebt gebeld van de Duitse Spoorwegen en dat rekenen ze bij Vodafone wel per minuut af. Actuele tarieven lijst laat je zien wat de extra kosten zijn:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml#abonnementenDat je toestel midden in de nacht belt ligt natuurlijk niet aan Vodafone, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet uit te leggen. Toetsenbord lock en het was niet gebeurd, zal Vodafone je waarschijnlijk ook vertellen. Wat je zegt, voor data kan je een limiet instellen en dan kan je daar iets tegen doen. Heb gekeken voor bellen, maar daar kan ik ook niets over vinden. Of dat nu klantonvriendelijk is, geen idee want ik heb zelf een abonnement met onbeperkt bellen. Al hoewel, als ik natuurlijk bel naar een Buitenlands Servicenummer dan moet ik die 2,42 euro per minuut ook extra afrekenen op mijn abonnement want deze zit niet in mijn onbeperkte beltegoed. En dus ook niet in jouw beltegoed, die je hebt. Als je normaal zou bellen en je beltegoed is op, dan is het gewoon op. Weet niet of je dan ook een berichtje krijgt.
Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de
klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een
chat te starten. En heb je wat meer tijd dan kan je ook een privé bericht sturen via
Facebook en/of
Twitter (daar worden berichten op volgorde beantwoord namelijk). Vraag het ze en dan maar kijken wat ze voor je kunnen doen. Natuurlijk hoop ik op iets positiefs maar hou er ook rekening mee dat ze zeggen dat de kosten op de Actuele tarievenlijst staan en dat je gewoon moet betalen. Ja, ik zeg maar zoals het is, ga het niet mooier maken!
Succes in ieder geval en laat nog even weten wat ze voor je hebben gedaan.