SylviaM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zet ik 4G blox aan?

Vandaag in de Vodafone winkel geweest en dat was om treurig van te worden.
Korte antwoorden, grappen met collega's ... Pffft, klant is ondergeschikt.
Microsim heb ik kunnen bemachtigen. Tot mijn ongenoegen tegen een fikse vergoeding.

Blijft nog de vraag hoe ik mijn 4G blox aanzet? Het antwoord vanmiddag was kijk maar op internet. Nou dat lukt dus niet... Past het niet bij mijn Web 30 abonnement of is er wat anders?

Ik hoor het graag.
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Sylvia,

Er bestaat niet zoiets als een 4G Blox bij Vodafone. [Mod Edit-Serkan: Zie onderstaande aanvulling]
Bij veel nieuwe RED-abonnementen zit toegang tot het Vodafone-4G-Netwerk inbegrepen in de abonnements-overeenkomst en in de maandelijkse prijs.

Ik betwijfel ten zeerste of dat bij jouw Vodafone Web Voordeel 30 - abonnement ook het geval is. Daarvoor zul je de prijslijst-in-pdf-formaat, van jouw abonnement moeten downloaden en raadplegen.
Zoek via de homepage van Vodafone op de zoektermen: web voordeel 30 tarieven.

Volgens mij kom je dan in de tarievenlijst tegen dat de data-snelheid behorende bij het Vodafone Web Voordeel 30 - abonnement de volgende THEORETISCHE data-snelheden toestaat:
Maximaal 7,2 Mbps downlink en
maximaal 2,0 Mbps uplink.

De ervaren snelheid zal afhankelijk van de netwerkdekking en netwerkbelasting lager liggen.
Dat zijn 3G-data-snelheden.

Volgens mij is 4G-niet mogelijk bij jouw abonnementsvorm. Maar om dat helemaal zeker te weten, zul je even moeten bellen naar de Vodafone Klantenservice op telefoonnummer : 1201
Of: 0900 - 0940 vanaf een vaste telefoonlijn.

Succes !

Netwerker
SylviaM
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie
Ik zie op een aantal plaatsen de 4G Blox vermeld, dat dit niet zou bestaan dat geloof ik niet. Maar blijkbaar niet aan te zetten bij mijn abonnement.

Een RED abonnement vind ik te prijzig. Voor mij is het nu tijd geworden om een andere provider te zoeken met een beter aanbod.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Even een correctie:

Om ook oude abonnementen de mogelijkheid te bieden om gebruik te maken van het 4G netwerk, hebben we een 4G BloX. Deze BloX is aan te sluiten op een aantal abonnementen. Indien je wilt weten of jouw abonnement hiervoor geschikt is kun je het beste je My Vodafone account nakijken. Daar zie je staan of de 4G BloX te activeren is. Klik hier voor meer informatie.

@Netwerker
Ik heb je post even aangepast!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic