Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nokia Lumia 920 zwart.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Pips schreef:
Nokia Lumia 920 zwart.
Kijk dat is een prima toestel, goede keuze 🙂
jehi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb een dongel van vodafone dit is de K3765 nu wil ik deze simlock vrij maken hoe doe ik dit?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi Jehi,

USB-modems van Vodafone hebben geen simlock. Je kunt er zowel een abonnement simkaart als een prepaid simkaart in gebruiken. De Vodafone PC software is echter alleen geschikt voor het Vodafone netwerk. Gebruik je die software, dan kun je de stick niet op een ander netwerk gebruiken.

Gebruik je bv de ingebouwde functies van Windows, dan is de stick met een willekeurige simkaart van een willekeurige provider te gebruiken.
jehi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik de functies in Windows gebruiken? Ik heb Windows 8
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit met windows 8 gewerkt. In 7&XP had je een menu netwerkverbindingen (via bv het startmenu of het controlpanel). Daar vind je de verbindingen die je kunt aan/uitzetten.
loopfiets

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik wil mijn samsung gio sim-lock vrij maken en daarvoor heb ik het formulier ingevuld op jullie site.
Alleen elke keer wanneer ik dat formulier invul krijg ik een foutmelding, namelijk: Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw.
Ik heb het ook al geprobeerd in een andere browser en dan geeft die ook die foutmelding.
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Alvast bedankt.
 
Groetjes
 
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hallo loopfiets, wil je het nogmaals proberen? Als het nu nog steeds niet lukt, raad ik je aan om even contact op te nemen met de klantenservice.
Franke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn Black Berry Curve 8520 al langer dan twee jaar. Heb inmiddels mijn abonnement verlengt en een ander toestel Samsung Ace genomen. De Black Berry zou volgens Vodafone na 2 jaar automatisch simlock vrij moeten zijn. Het schijnt zo te zij dat iedere provider dit verplicht en gratis to verzorgen.
 
Ik wil mijn Black Berry aan mijn kleindochter schenken en laat haar de keuze welke provider abonnement of prepaid ze gaat nemen. In ieder geval heb ik het getest met een T-mobile pre-paid sim kaart maar het werkt dus niet.
Ik zou toch wel erg graag willen dat Vodafone er voor zorgt dat op korte termijn dit toestel simlock vrij wordt gemaakt.
Franke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zelfde heb ik ook. De mijne is al twee jaar oud en zou eigenlijk automatisch sim-lock vrij moeten zijn. Elke ander provider dan Vodafone doet dit namelijk wel alleen bij Vodafone schijnt dit een probleem te zijn. Jammer ik wacht het maar even af
Franke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sitha
 
Contractueel kan iedere telefoon sim lock vrij worden gemaakt. Ik begrijp dat je contract ( 2 jaar) periode bijna voorbij is. het sim lock vrij maken is volgens de Vodafone site dan gratis.
 
Groet,
Franke
johan1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil mijn Samsung Galaxy Gio, anderhalf jaar geleden aangeschaft als Vodafone Prepaid pakket, unlock vrij maken. 
 
Wanneer ik de Unlock code op vraag via de Vodafone site krijg ik als ik alles heb ingevuld de volgende melding:
 Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. 
Probeer het later opnieuw. 
 
Wat kan de oorzaak zijn?
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Johan1,

Welkom op het Vodafone Forum.
De meeste prepaid toestellen hebben inderdaad een simlock. Er zijn echter uitzonderingen.
Misschien is jouw toestel er 1 van.
Weet je zeker dat er een simlock op zit? Plaats eens een simkaart van een andere aanbieder in je toestel.
Krijg je dan een foutmelding?


Remie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb ruim een jaar geleden een prepaid telefoon bij vodafone gekocht. Nu heb ik in januari een mail gestuurd naar vodafone dat ik deze simlock vrij wil maken en vanaf wanneer ik dat zou kunnen doen.
Dat zou kunnen vanaf 22 04 2013 en als ik het eerder wou doen moest ik 101 euro betalen.
Ik heb dus braaf gewacht, en vandaag (22 04 2013) via de website opnieuw geprobeert mijn unlock code aan te vragen. Dit met mijn telefoon nummer, netjes een sms ingevult en toen mijn IMEI en mijn email.
Ik krijg steeds maar dat het verzoek niet uitgevoerd kan worden en dat ik het later opnieuw moet proberen.
Maar ik ben het wachten nu ondertussen wel een beetje heel er beu.

Mijn telefoon nummer gelinkt aan de telefoon is; 06
Mijn IMEI is; 3.
En het type telefoon is; Samsung Galaxy Y. S5360

Help?!
Remie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Johan,
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, netjes gewacht totdat ik hem gratis kon unlocken.
Op mijn Samsung Galaxy Y. S5360 zit weldegelijk een simlock, dit staat ook op het orginele doosje, en is door de vodafone klantenservice bevestigd. Ik zou hem sinds vandaag gratis kunnen unlocken maar ik krijg dezelfde melding als jij.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hey Remie,

Ik heb je bericht bewerkt om je privacy te waarborgen.

Ik kan je via het forum helaas niet helpen omdat ik niet om persoonlijke gegevens kan vragen 😞 Ik wil je vragen om je vraag via Faceook of Twitter te stellen. Mijn collega's kunnen de unlockcode dan voor je aanvragen.
johan1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Astrid,
 
ik heb het nogmaals geprobeerd, nog steeds zonder succes.
 
Het betreft echt een telefoon met Simlock volgens mij. Wanneer ik een Tele2 kaart in de telefoon stop krijg ik de melding dat slechts beperkte functies mogelijk zijn o.i.d. 
 
Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen, aangezien ik hem snel hoop te kunnen unlocken.
liang

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
ik heb een iphone 5 bij een red abonnement gekregen, maar het abonnement gaat pas over een maand in. Echter wil ik mijn andere nano simkaart van Simyo gaan gebruiken voor het aankomende maand. In het contract staat dat de iphone met een simlock is geleverd. Is het mogelijk of toegestaan om (kosteloos) zelf de sim lock te verwijderen? Alvast bedankt
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Iiang,

Wat raar dat in het contract vermeld staat dat je iPhone met een simlock wordt geleverd want normaal bevat een iPhone helemaal geen simlock. Heb je de telefoon al ontvangen en heb je al eens een andere simkaart in de telefoon getest?
liang

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had er een t mobile nano sim in gedaan en er stond geen service links boven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic