Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
siemsch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoihoi,
 
Al sinds ruim vier jaar ben ik klant bij Vodafone. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Blyk (wat volgens mij een soort 'spin off' service is) en heb mijn Vodafone nummer meegenomen. Ruim een jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Gio aangeschaft met Vodafone prepaid simkaart. Die heb ik echter maar een maand gebruikt en daarna heb ik mijn Blyk simkaart erin gestopt, wat geen problemen opleverde met simlock o.i.d. omdat Blyk bij Vodafone hoort. Nu wil ik echter overstappen naar een abonnement van Simyo. Er zit nog simlock op mijn telefoon, dus ik probeerde via de Vodafone site een unlockcode op te vragen. Als het goed is kan dit gratis, want ik heb mijn telefoon al meer dan een jaar. Dit lukte echter niet, de site herkende mijn IMEI-nummer niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
 
Groetjes, Simone
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
siemsch schreef:
Hoihoi,
 
Al sinds ruim vier jaar ben ik klant bij Vodafone. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Blyk (wat volgens mij een soort 'spin off' service is) en heb mijn Vodafone nummer meegenomen. Ruim een jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Gio aangeschaft met Vodafone prepaid simkaart. Die heb ik echter maar een maand gebruikt en daarna heb ik mijn Blyk simkaart erin gestopt, wat geen problemen opleverde met simlock o.i.d. omdat Blyk bij Vodafone hoort. Nu wil ik echter overstappen naar een abonnement van Simyo. Er zit nog simlock op mijn telefoon, dus ik probeerde via de Vodafone site een unlockcode op te vragen. Als het goed is kan dit gratis, want ik heb mijn telefoon al meer dan een jaar. Dit lukte echter niet, de site herkende mijn IMEI-nummer niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
 
Groetjes, Simone
Simone, 
 
Volgens mij hoort Blyk echt niet bij Vodafone. Blyk is een eigen provider die naar mijn weten ook een eigen klantenservice heeft. Ik heb me laten vertellen dat Blyk het netwerk van Vodafone gebruikt. Misschien maar eens op de site van Blyk gaan kijken ?
 
Grtzzz
 
 
siemsch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Samsung Galaxy Gio. Ik heb hem gekocht met een Vodafone Prepaid simkaart. Nu wil ik de simlock eraf halen, maar de site zegt dat hij mijn IMEI nummer niet herkent. 
IMEI nummer: 
357332049295781
Kan iemand mij helpen?
Simone
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
siemsch schreef:
Hallo, ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Samsung Galaxy Gio. Ik heb hem gekocht met een Vodafone Prepaid simkaart. Nu wil ik de simlock eraf halen, maar de site zegt dat hij mijn IMEI nummer niet herkent.
IMEI nummer:
357332049295781
Kan iemand mij helpen?
Simone
Hoi Siemsch, dat klinkt niet goed. Krijg je een foutmelding op je scherm als je de code probeert te achterhalen ?
siemsch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het op twee plekken geprobeerd, eerst hier:
http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/simunlock_instructies/
Maar dan staat er "Geen toestel gevonden bij dit IMEI nummer"
Ik heb het ook nog hier ingevuld:
http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/?
Ik kom dan tot aan scherm drie waar ik mijn IMEI code en emailadres en zo moet invullen, maar daarna zegt hij:
"Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. 
Probeer het later opnieuw."
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Okay, dat is niet de bedoeling. Je weet zeker dat je het toestel van Vodafone is en dat je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt.
Ik adviseer je om met onze telefonische klantenservice contact op te nemen. Ook kun je een bericht op FB of Twitter schrijven. Mijn collega's zullen kijken wat de mogelijkheden zijn.
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is de lumia 920 simlock vrij en un-branded?
Online hier besteld.
 
Alvast bedankt voor uw reactie.
 
 
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vind het niet erg als het simlock is, maar als ik de hele tijd naar een vodafone logo wil kijken,,,
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Pips schreef:
Is de lumia 920 simlock vrij en un-branded?


Hi Pips, toestellen die je bij een abonnement neemt zijn altijd simlock-vrij.

Er zijn van de lumia 920 zowel branded als un-branded varianten. Welke versie er bij een individuele bestelling zit kan ik je helaas niet vertellen.
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zal ik dus bij de helpdesk moeten vragen of dat zo is, de telefoon is te duur om te hebben met een reclame logo.
Doe al aan mond tot mond reclame waarin ik vertel het prettig is gebruik te maken van het Vodafone netwerk.
 
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bij de helpdesk konden ze er ook geen antwoord op geven, kreeg wel de garantie dat ik de telefoon tot 7 dagen na ontvangst terug kon sturen mits er niet mee gebeld en ge-smst werd. Afwachten dus. 
Als het terug sturen nodig is moet dit via de post of kan de telefoon ook bij de plaatselijke Vodafone winkel ingeleverd worden?
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb order maar geannuleerd, geen zin in gevoel van dissonantie voordat ik het product al in handen heb?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Pips, jammer dat je hem hebt geannuleerd. Het duurt meestal een paar dagen voor een annulering is verwerkt. Ik zou daarna even langs de winkel gaan. Ik vermoed dat die ze op dit moment nog niet binnen hebben, maar misschien kunnen ze je volgende week vertellen of het exemplaar dat ze hebben een branded of non-branden variant is 🙂
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bij binnenkomst Vodafone winkel heb ik gevraagd hoe het nu in elkaar zit, meestal bij de eerste leveringen  zijn de telefoons nog niet gemerkt door Vodafone of dat nu ook zo is kon de winkelier niet zeggen, ze worden tevoren niet geïnformeerd  wel zitten er meestal al apps van Vodafone op in het begin , later zijn de meeste telefoons wel branded.
 
En nog kon de winkelier dit niet met zekerheid zeggen.
 
Rond 5 feb zouden ze binnen zijn werd er gehoopt.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Pips schreef:
Bij binnenkomst Vodafone winkel heb ik gevraagd hoe het nu in elkaar zit, meestal bij de eerste leveringen zijn de telefoons nog niet gemerkt door Vodafone of dat nu ook zo is kon de winkelier niet zeggen, ze worden tevoren niet geïnformeerd wel zitten er meestal al apps van Vodafone op in het begin , later zijn de meeste telefoons wel branded.

En nog kon de winkelier dit niet met zekerheid zeggen.

Rond 5 feb zouden ze binnen zijn werd er gehoopt.
Hoi Pips, dan zou ik dat even afwachten. Laat me even wat weten als je in de Vodafone winkel bent geweest :--)
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb op het internet gelezen dat er al mensen zijn die vragen hoe het Vodafone logo te verwijderen, daar de telefoon in de vodafone-shop nog niet te koop is, is mijn vraag of de telefoon wanneer online besteld branded is bevestigd. Antwoord ja.
 
 
Kira22

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan ik een iphone uit UK in Nederland gebruiken icm met mijn nederlandse vodafone abonnement? Zonee kan ik hem simlockvrij maken en kost dat geld?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi Kira22,

De Nederlandse iPhones worden zonder simlock verkocht bij Vodafone. Maar ik weet niet hoe dat in de UK zit.
Vraag het even na of test een simkaart van een andere provider in de telefoon. Zit er een simlock op dan krijg je een foutmelding.
Als dat zo is dien je bij Vodafone UK de unlockcode op te vragen. Of dat daar geld kost weet ik helaas niet.
Pips

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
In de vodafonewinkel was deze ook gebrand, met de winkelier overgehad wat mijn bezwaren daaromtrent waren.
De telefoon in de winkel even mogen gebruiken en door de aanbieding die de winkelier deed en de nog lange onbekende wachttijd die er is voor een niet door Vodafone gebrande (daardoor ook langere hogere kosten abonnement oud toestel)
Heb ik de overeenkomst toch maar gesloten.
Nu ongeveer een dag of 4 later heb ik daar nog geen spijt van.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Pips schreef:
In de vodafonewinkel was deze ook gebrand, met de winkelier overgehad wat mijn bezwaren daaromtrent waren.
De telefoon in de winkel even mogen gebruiken en door de aanbieding die de winkelier deed en de nog lange onbekende wachttijd die er is voor een niet door Vodafone gebrande (daardoor ook langere hogere kosten abonnement oud toestel)
Heb ik de overeenkomst toch maar gesloten.
Nu ongeveer een dag of 4 later heb ik daar nog geen spijt van.
Hoi Pips, dat is goed om te horen dat je geen spijt hebt van de beslissing die je genomen hebt. Voor welk toestel heb je uiteindelijk gekozen ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic