Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
proton999

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje, de link die je opgeeft is geen antwoord, maar een zoethoudertje.
Ik heb de aanvraag nu via de chat gedaan, erg omslachtig, waarom is er niet een normaal email adres
waar je je vraag kunt stellen.

Ik heb niet veel vertrouwen dat ik de unlock code binnenkort ga krijgen, op elke hoek van de straat
kan ik tegen betaling binnen 10 min de unlock krijgen. Dus ik weet niet waarom Vodafone tegen werkt.

Groet
proton999

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost !!!!!!!!!!!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @proton999 ,

Fijn om te horen dat je probleem gelukkig is opgelost!
Nog en fijne dag verder, je weet ons te vinden.
ricambi

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik haal veel info van deze site af, maar nu loop ik zelf tegen een probleem aan.

Ik gebruik een Huawei G510 prepaid van Vodafone.
Nu ga ik over op een abbo.(het is mijn reservetoestel voor het buitenland, en laatst begaf mijn Iphone het en dan vliegt de data er doorheen....)

Toestel vraagt nu om de unlockcode.
Heb al bij Huawei mijn vraag gemaild, nog geen reactie.
Nu ook via Vodafone een aanvraag ingediend, maar ook hier geven ze aan dat het niet uitgevoerd kan worden.

Ik krijg een mail als antwoord dat ze spoedig contact met me opnemen.
Maar waarom moet dat 3 dagen duren?
Bij elke GSM-winkel op de hoek duurt het nog geen 10 minuten voor een klein bedrag.

Waarom vraagt Vodafone hier een bedrag voor?
Ben trouwens benieuwd hoeveel.
Maar heb 2 zakelijke abbo`s hier lopen, dus als serviceverlening.....
Gaat mij niet om het bedrag, gaat mij om het principe.
Vodafone vraagt deze code ook op bij de fabrikant en kost niks.....

Ik wil bewust niet naar een GSM-winkel, ben beetje huiverig daarvoor.
Heb liever dat de provider me helpt, geeft een veiliger gevoel.
Maar door deze serviceverlening ben je wel geneigd dat te doen.

Ik hoop dat er schot in de zaak komt en wachten af.....


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@ricambi

Gaat u over op een abbonoment van een andere provider? Want op de apparaatjes zit een simlock, waardoor u ze niet met aan andere provider kan gebruiken... De code die u in moet voeren haalt deze simlock van het apparaat af. Alleen als het apparaat jonger dan een bepaalde leeftijd is, moet u hier geld voor betalen
ricambi

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga van een Vodafone prepaid naar een betaal-abbo.
Vodafone kent het hele prepaidtoestel niet.(das vreemd met een Vodafonekaart erin in een Vodafone toestel...)
Heb nu dus alleen de unlockcode nodig.


soof

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
ik heb een blackberry 8520, deze wil ik graag onlocken. Maar elke keer als ik een code aan wil vragen geeft die aan dat dat niet kan. ik heb verschillende vodafonekaartjes geprobeerd maar geen een pakt die op mijn blackberry(ook mijn oude niet)
Ik wil deze graag simlock vrij hebben zodat mijn vriend die tijdelijk kan gebruiken, hoe moet ik dit nu doen...?
Alvast bedankt
johan48756

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja inderdaad. Ik probeer ook al een paar dagen mijn unlock-code op te vragen via de site maar daar heerst een technisch probleem en dat gaat niet goed.

Johan
Basic

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb vandaag de unlockcode ontvangen voor een Nokia C1_01.

alleen na veelvuldig proberen werkt de code niet.

wat nu?
Basic

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
opgelost!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Basic ,

Dat is goed om te horen, prettige dag verder.
titoooo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
net huawei g510 binnen gekregen. echter herkent ie me vodafone simkaart niet. hij vraagt om de unlock code.
ik heb een micro simkaart via een adapter naar een normale simkaart gemaakt die overigens wel werkt in een andere telefoon maar als ik die sim in de huawei doe dan vraagt ie na me pincode naar nog een code. ff googlen blijkt t dat dat de unlockcode is..
hoezo pakt ie mijn vodafone simkaart niet en wel de vodafone prepaid simkaart die erbij is geleverd?
bedankt!!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé titoooo!

Omdat er een lock op zit:). Je kunt in dit toestel alleen prepaid simkaarten gebruiken. Als je er ook abonnementskaartjes in wilt gebruiken zul je de unlockcode moeten opvragen via de website.
marcs69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen als ik via de vodafone website de unlockcode aanvraag krijg ik na het ingeven van het imei nummer de boodschap dat ik het op een later tijdstip nog eens moet proberen. Heb het al diverse malen geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde boodschap. Geprobeerd met google chrome, explorer en op de telefoon, maar helaas geen succes.
Wie kan mij helpen?

Marc
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @marcs69 ,
Oei dat gaat niet helemaal lekker dan.
We kunnen hierin wel helpen. Alleen niet via het Forum:(
Geen Nood, we hebben de 24/7 Chat. Heb je hier al eens kennis mee gemaakt?
De collega's helpen je graag verder hiermee.

MY

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!
Heb anderhalf jaar geleden een iphone 4S met abonnement (2 jr.) aangeschaft bij Vodafone.
Wil er nu alvast het simlock af hebben. Wil straks vrij zijn om te kiezen. Blijven of weggaan.
Is het waar dat er helemaal geen simlock zit op een toestel met een jaar of twee jaar abonnement?
Als ik via de site sim unlock code wil aanvragen krijg ik als antwoord dat de IMEI helemaal niet bekend is.
ido435

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo

als ik mijn telefoon simlock vrij wil maken vai vodafone kan het niet.
deze telefoon is ook gekocht bij een vodafone winkel + simkaart

maar zo dra ik hem wil unlocken krijg ik de melding dat de IMEI code niet bestaat
hier voor ben ik ook al bij de vodafone winkel geweest en die weten het ook niet en daar van zal ik ook binnen 20 dagen een unlock code krijgen maar ook niet ontvangen na 40 dagen later


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo MY,

In dat geval heb ik goed nieuws. Alle door Vodafone (direct) geleverde iPhones hebben geen simlock.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @ido435

Lees even het antwoord hierboven dat Per gaf, daar staat in wat je kunt doen 🙂
appiegappie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
Ik wil onze Samsung Galaxy Young GT S5360 unlocken via jullie webpagina. ik krijg dan steeds de foutmelding dat het verzoek helaas niet kan worden uitgevoerd. Ik heb het inmiddels via de Ipad geprobeerd en via Internet Explorer en Mozilla Firefox. Graag hulp!

Appie
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic