Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Is het wel gelukt om de aanvraag te doen? Of krijg je een foutmelding?
Annie34

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem, Ik heb via iemand een samsung galaxy gio gekregen maar die had er gewoon een prepaid kaartje inzitten maar heb zelf een abonoment en ik kan geen verbinding maken met bellen of wat dan ook. Nu ben ik ermee naar de winkel geweest en hebben zij tegen mij gezegd dat ik gewoon via mijn provider vodafoon een unlock code aan kon vragen maar iedere keer als ik het invul dan krijg ik: het verzoek kan niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw. Ik heb het vandaag al zovaak geprobeerd dat weet mij geen raad meer wat ik nu nog moet doen. Wat houdt dit in en wat moet ik nu doen??????? Groetjes Annie
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Annie,

Heb je al eens contact gehad met onze klantenservice? Zij kunnen de unlockcode ook handmatig voor je aanvragen. Deze wordt dan per mail verstuurd! 😄
Angel1974

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na het invoeren van 2945#*400# krijg ik de opties: netwerk vergrendelen-serviceprovider vergrendelen-networksubset vergrendelen-collectief vergrendelen-sim/usim vergrendelen..... Welke moet ik kiezen om de LG Optimus L3 simlock vrij te maken?
Minke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!
Ik heb een Iphone 4S in Amerika gekocht.
Maar deze is helaas helaas niet simlock vrij.
Kan er dus niks mee in Nederland, erg zonde!
Enig idee hoe ik deze simlock vrij kan maken?
Gr.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De oorspronkelijke aanbieder (Verizon, Sprint, AT&T) is degene die de simlock beheert. Alleen zij kunnen de simlock verwijderen zodat het toestel het gewoon weer doet. Wellicht kun je hen bellen of mailen met de vraag wat dat kost en kun je dat via je creditcard betalen. Aan je toestel zelf hoeft niets te gebeuren, dat gaat allemaal via de Apple systemen.

In Amerika noemen ze simlock overigens 'discountlock', naar mijn idee zelfs een betere term. Het is dan nog duidelijker dat ze er een lock op hebben gezet vanwege een korting (ten opzichte van de losse verkoopprijs).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Angel1974, dat weet ik niet precies eerlijk gezegd. Heb je de unlock-code al opgevraagd? Daarbij krijg je normaal gesproken een instructie die aangeeft hoe het voor jouw toestel precies zou moeten.
n_exterkate

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, wil ook graag simlockvrij maken van mijn mobiel.
TVA

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Jaren geleden heb ik bij Vodafone een prepaidkaart met telefoon gekocht. Na lange tevredenheid ben ik onlangs overgestapt naar een abonnement van Tele2 (met nummerbehoud). Nu heb ik de nieuwe simkaart, maar deze kan ik nog niet gebruiken omdat het toestel blijkbaar nog niet simlockvrij is. Omdat het al een aantal jaren oud is, zou het gratis moeten lukken.

Het probleem is echter dat de SMS-code wordt verstuurd naar mijn nummer, dat ik echter niet kan uitlezen (oude simkaart van Vodafone doet het niet meer, de nieuwe wordt geblokkeerd vanwege de simlock). Ik vraag me nu dus af hoe ik de simlock kan verwijderen...

Graag hoor ik van iemand!!

Alvast bedankt,

TVA
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi TVA,

Normaal wordt de code per e-mail naar je toegestuurd. Je hebt dus in die zin geen mobiel nummer nodig. Via dit formulier zou je de code gewoon moeten kunnen aanvragen. Gebruik je deze?
TVA

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Annabelle,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad het formulier ingevuld. De enige manier waarop ik bij het invullen van een e-mailadres kan komen (de 3e pagina) is door de SIM in een andere (simlockvrije) telefoon te doen, daarmee de code ontvangen (pagina 1) en vervolgens de IMEI van m'n eigen telefoon in te vullen (pagina 2).
Het probleem is dan alleen dat ik na het invullen van die gegevens (e-mail en zo), een foutmelding krijg. Ik dacht eerst dat het te maken had met het feit dat de opgegeven IMEI niet overeenkomt met die van de gebruikte telefoon, maar dat lijkt me vreemd, aangezien jij nu ook zegt dat ik een e-mail zou moeten krijgen.

Het formulier kan dus niet helemaal afgerond worden, en ik krijg dus geen e-mail. Wat kan ik hiermee?

TVA
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
In dit geval is het het handigste om even te bellen met de klantenservice. Er kunnen namelijk twee redenen zijn voor deze foutmelding. Ofwel zit er een foutje in het systeem voor dit IMEI, of de unlock-code voor dit IMEI is niet bij ons bekend en moet opgevraagd worden bij de toestelfabrikant.
Mijn collega's kunnen direct zien welke van de twee het is en je ofwel de code geven of deze voor je opvragen.
Minke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
Mijn 2 jarig vodafone abbonement loopt in januari af.
Het bijbehorende toestel (htc) heb ik helaas kapot laten vallen en nu heb ik via Ebay een iphone 4s gekocht
(helaas simlock).
Ik heb alleen een imei nummer, geen passende simkaart.
Iemand een idee hoe ik deze kan unlocken?
Minke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik proberen! Bedankt 🙂
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Minke,

Je kunt je unlockcode hier opvragen:).


Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben ook al 2 weken bezig de unlock code te verkrijgen voor mijn Lumia 610.

Ook via het formulier: http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/
Krijg ik dezelfde foutmelding (Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw.) die Arthur een jaar geleden ook al kreeg.
Jammer dat Vodafone dit niet op orde heeft.

Ik wacht nu al een week op de code, die ik via Facebook messenger heb aangevraagd bij de klantenservice.
toonvn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Nokia Lumia 800 overgenomen. Volgens de verkoper zou hij simlock vrij zijn. Bij het opstarten krijg je het Vodafone logo te zien. Een simkaart van een andere provider werkt niet en ook een simkaart (data-only) van Vodafone werkt niet. Via de website van Vodafone wil het unlocken ook niet.

Wat kan ik verder nog proberen?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@toonvn

Wat gaat er precies mis als je de code via de website aan probeert te vragen? Krijg je een foutmelding of gaat er iets anders mis?
toonvn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Annabelle,

Bedankt voor je snelle reactie.

Na het invullen van de gegevens:
telefoonnummer
sms-code
mailadres
krijg ik de volgende reactie te zien:
UnlockcodeHet verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw.

Met vriendelijke groeten,

Toon van Nieuwenhuijzen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Toonvn,

Neem in dat geval even contact op met de klantenservice via telefoon, chat of social media. Dan kunnen mijn collega's de aanvraag handmatig voor je invoeren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic