Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
jagertje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het formulier werkt niet om de simlockvrijcode op te vragen.
Lijkt wel of het niet mag. Er komt cntinue een foutmelding.

mijn zoon heeft 2 jaar geleden een prepaid Samsung Mini2 GT-S 6500D met Vodafone pre-paid gekocht.
ik wil het toestel nu simlock vrij maken.
Echter, jullie website geeft een continue een fout melding.
Kunt u mij aan de simlockvrijcode helpen?
Imei is 352992051352773

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Jagertje,
Dat is niet zo mooi van die melding. We kunnen je wel op een andere manier helpen. Alleen niet via het forum :-(.
Zet svp een berichtje op onze Facebook tijdlijn.
Een collega gaat dan met je in gesprek en heeft nog een paar aanvullende gegevens van je nodig. We kunnen de code dan voor je opvragen bij de toestelfabrikant.

Groetjes, Per
jagertje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook niet mooi want ik heb geen facebook:$
kan ik ergens heen emailen?

jagertje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
t de chat op de site werkt ook al niet
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @jagertje
In dat geval blijft de optie over om te bellen met de klantenservice. Je kunt hen bereiken op het nummer 1201 met een Vodafone toestel. Heb je geen werkend Vodafone toestel dan kun je 06 -54 500 100 kiezen.

Groeten, Per

blitz70

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo

ik heb vandaag meerdere keren geprobeerd om een unlockcode aan te vragen maar krijg alleen maar de melding :Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw.

is er nog een andere manier om een unlockcode te krijgen ?
het gaat over een LG E400
imei *moderator edit: IMEI-code verwijderd, dit is een persoonlijke code*



blitz70

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is nu 2015 en het is nog steeds het zelfde hoor 😛
ben nu al 3 dagen bezig en ook nog niks ......
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@blitz70

Ik heb je forumtopic verplaatst. Zoek voordat je een topic plaatst altijd even of er al een topic over dit onderwerp bestaat zodat er niets dubbel wordt geplaatst. Hierin vind je vast meer informatie.
Rietje90

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer ook mijn unlockcode op te vragen. En vul steeds opnieuw de vragen in van "Je toestel is geblokkeerd" en eindig met de knop dat ik wél klant ben en op de knop My Vodafone klik. Maar kan nergens op My Vodafone het aanvraagformulier vinden. Ben ook al in contact via facebook en die zei dat het onder het kopje Mijn toestel moest vinden, maar ook daar zie ik ook niks staan. Ik zelf zit helemaal in Australië en kan dus niet naar de winkel toekomen...ook de Vodafone hier in Australië konden mij geen dienst verlenen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Rietje90 , ik heb het voor je nagekeken, het lijkt erop dat het formulier in de nieuwe My Vodafone omgeving ontbreekt. Ik heb dit intern doorgegeven zodat de optie kan worden toegevoegd. Je kunt tot die tijd wel het formulier bij 'Je bent geen klant' invullen. Het verzoek wordt dan toch verwerkt, ook al ben je wel klant bij ons. Bedankt voor het melden!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Rietje90 en andere lezers. Wanneer je nu de stappen via https://vodafone.nl/unlock volgt kom je altijd uit bij het juiste formulier. Op dit moment wordt je niet meer naar My Vodafone verwezen. Mogelijk komt dit wel weer terug zodra het ook via My Vodafone weer mogelijk is.
nconzen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik wil een galaxy Y gt55360 simlocksimlockvrij maken.
hóe verkrijg ik de code.
toestel is ouder dan 1 jaar.

Gr. Nick
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @nconzen

De unlockcode kun je opvragen via https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Hier gaan wel een paar dagen overheen omdat de unlockcode moet worden opgevraagd bij de leverancier.
Zou je mijn antwoord ook als oplossing willen aanvuren zodat andere forumgebruikers deze ook makkelijk terug vinden.
Mocht je nog vragen hebben dan ben je altijd welkom hier.

Groetjes stevied86
vangoor

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Ik heb een Samsung Galaxy Trend wil daar graag unlock code voor. Mijn simkaart is inmiddels verlopen.
als ik via online formulier dit wil doen geeft hij dit aan :

Hoe krijg je de unlockcode?Vul onderstaand formulier in. Wij sturen je de unlockcode via e-mail. Hierin leggen we ook uit hoe je de unlockcode op jouw toestel invoert.
Heb je het toestel bij een andere provider of in het buitenland aangeschaft? Dan kun je hier geen unlockcode aanvragen.
Als we de unlockcode niet in ons bezit hebben, dan vragen we deze op bij de fabrikant van het toestel. Als de fabrikant ook de code niet heeft, kunnen we het toestel niet simlockvrij maken. Hiervoor zijn we niet aansprakelijk.
Wat kost het?De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan zijn de kosten voor de unlockcode afhankelijk van je toestel.
Na het invullen van het onderstaande formulier ga je akkoord met de kosten voor de unlockcode.
Je betaalt de unlockcode via je prepaid-tegoed. Ben je geen klant meer? Dan krijg je een e-mail met de betaalmogelijkheden.


UnlockcodeHet verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw. Wat moet ik nu doen ?? Gr Harold
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi,

Je zou even contact kunnen opnemen met de klantenservice want je probleem is lastig te verhelpen via het forum.

www.vodafone.nl/support/contact/
florknee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik wil graag een unlock code aanvragen. De Vodafone Zakelijk specialist heeft mij doorverwezen naar volgende pagina:
http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvra...

Ik kom hier niet verder omdat ik mijn 10-cijferig telefoonnummer moet opgeven. Ik heb echter alleen een SIM ontvangen. Hier is wel een PIN, PUK en ICCID op vermeld, maar niet het telefoonnummer.

Hoe kan ik de unlockcode aanvragen?

MVG

Floris Kneefel
roy_dehaas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik heb een vodafone abbonement en gisteren een vodafone prepaid gekocht met toestel om een nieuw toestel te hebben voor mijn abbonement. Nu vraagt dit nieuwe toestel (samsung galaxy trend) een sim kaart ontgrendeling.

Online gezien dat Vodafone zijn prepaid en abbo's ook locked. De unlock kun je online bij vodafone aanvragen. Dit tot 2 keer toe online geprobeerd maar deze code werkt niet.
Stap 1 is een code aanvragen en per sms ontvangen. Die lukt.
Stap 2, deze online invullen en dit werkt niet.

Niet zo blij mee, koop bewust producten van Vodafone om dit probleem niet te hebben. Wat is hier de meerwaarde van?

Hoe kom ik aan een code om mijn nieuwe toestel te gaan gebruiken?

Roy
Anonymous
Niet van toepassing
Hey roy_dehaas,

Wat je kunt doen is even de cookies verwijderen van je browser onder de instellingen. Tevens kun je ook een andere browser proberen. Mocht dit niet werken raad ik je aan vanaf morgen de klantenservice te contacteren. Via www.vodafone.nl/support/contact kun je zien hoe. De klantenservice is vandaag gesloten.

Groetjes stevied86
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
florknee Toets op je toestel eens *#100#. Vaak zie je dan je nummer in je beeldscherm verschijnen.
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Probeer ook de sim-unlock code aan te vragen voor een Samsung Young II, Krijg ook de melding: "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw."

Treurig te moeten constateren dat óók dit onderdeel binnen Vodafone niet functioneerd! Zoveelste in een hele rij.. Blij als ik de unlockcode heb!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic