Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
mbormans schreef:
Hoeveel kost dat dan, een telefoon simlock vrij maken?
Hoi mbormans, ik heb het voor je nagekeken en klik eens op de link: http://voda.fo/ne/kizla
Laat me even weten of het gelukt is.
Sammas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik ben van plan om mijn telefoon via Vodafone simlock vrij te laten maken. Alleen toch zag ik dus ergens op de forum dat de iPhone 5 sowieso simlock vrij is, klopt dit? Zo nee wat is de prijs om mijn iPhone simlock vrij te maken, heb het toestel nog geen jaar.

Groetjes Sam
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Alle iPhones die in Nederland verkocht zijn en worden zijn Simlockvrij, laat je dus niets wijs maken!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat doen ze vast wel inderdaad, maar een kennis/collega/etc heeft ook vast wel een sim van een andere provider. Werkt die in jouw telefoon, dan is hij simlock vrij.

En zoals Robert zegt, dat zou hij, als hij Nederland gekocht is, sowieso moeten zijn.
suzannekruishaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
sinds kort ben ik mijn telefoon verloren.
nu heb ik een oude telefoon gevonden die ik tijdelijk wil gebruiken. ik weet dat ik hem vroeger bij jullie had gekocht (nokia c3-00) nu kun je dus online unlocken maar.. ik heb geen telefoon om de code te ontvangen . zou dit misschien ook via de mail verstuurd kunnen worden? ik heb het imei nummer.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi suzannekruishaa,

We kunnen een toestel simlock vrij maken als het een toestel is dat in een Vodafone winkel gekocht is. Via onze klantenservice kun je een unlockcode opvragen die per e-mail verstuurd wordt. Neem aub even contact op met 1201, of stuur mijn collega's van de 24/7 Web Crew even een bericht via Facebook of Twitter.
JackKaptijn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Nokia C3-00 met een simlock van Vodafone erop.
Ben nu al weken bezig om deze simlock eraf te krijgen maar ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden.
Aanvragen via de website kan niet want het IMEI nummer wordt niet herkend.
Ook kan ik geen SMS ontvangen op het vodafone nummer.
Bellen met de support afdeling haalt ook niks uit: ze moeten deze bij Nokia opvragen.
MAAR WAAROM DUURT DIT AL WEKEN! IK BEN HET GOED ZAT INMIDDELS.
lukassie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste vodafone
ik heb een samsung gio hij is al meer dan 1jaar oud en ik probeer hm te unlocken maar hij zegt dat mijn imei nmmr ongeldig is ik word er gek van help me plz wat moet ik doen (en hij herkent hem ook niet bij het online formulier) 
gr lukas
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey JackKaptijn,

Allereerst van harte welkom op het Forum!

Wat jammer dat je nu al weken wacht op de code. Normaal gaat de aanvraag voor de simlockcode redelijk snel. Je hebt hem dan binnen enkele dagen. Heb je al contact gehad met de klantenservice om te vragen wat de reden is waarom het zo lang duurt?
JackKaptijn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,
 
Ik heb de code nu al twee keer aangevraagd. Ik wacht nu al ruim drie weken!
Klantenservice heb ik vaak aan de lijn. Die geven aan dat ze een aanvraag naar Nolia hebben gestuurd.
Waarschijnlijk per postduif.
 
Dit is toch niet normaal. Ik vind dit echt ongelooflijk klantonvriendelijk.
 
Groeten,
Jack
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
H'e Jack,

Dat is inderdaad echt geen leuke situatie:(. Via het Forum kan ik geen gegevens met je overleggen om een en ander na te kijken. Je kunt in dat geval beter even contact opnemen via Facebook(wall), twitter of Hyves.
bennie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kun je na afloop van je abbo bij vodafone je sony arc simlock vrij krijgen?
Bigoak

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga over een maand naar de Verenigde staten en ga daar voor dataverkeer een prepaid kaart gebruiken. Deze werken echter alleen op simlock vrije toestellen. Ik heb onlangs mijn abonnement verlengt en daarmee mijn Samsung Galaxy SII vervangen door een Samsung Galaxy S4. Nu wil ik de Galaxy SII gaan gebruiken voor de (Amerikaanse) data SIM. Hoe krijg ik mijn SII simlock vrij want in de S4 zit een micro sim en in de SII gaat een "normale" sim. Even de sim omzetten en een code opvragen gaat dus niet. Ik heb ook geen beschikking over zo'n plastic omzetter van micro naar gewone SIM
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Bennie, indien je het toestel in combinatie met je abonnement hebt gekregen is deze in de meeste gevallen al simlockvrij. Zo niet, kun je op de volgende pagina terecht voor meer informatie over het unlocken van je toestel.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi,

Ga hier eens kijken; Aanvragen unlockcode

Groeten!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat is idd de site om een unlock-code te krijgen.

Maar ff voor de zekerheid: heb je je S2 ook bij een abonnement gekregen? Toestellen die je bij ons bij een abonnement krijgt zijn namelijk altijd simlock-vrij.

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat Vodafone de S2 ooit prepaid gehad heeft dus ik heb het sterke vermoeden dat je toestel al simlock-vrij is. Ik zou even een simkaart van een kennis lenen die bij een andere provider zit. Grote kans dat die gewoon werkt in je toestel 🙂
Rivka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Een paar maanden terug heb ik een Huawei Ascend W1-toestel gekocht in een Vodafone-winkel. Een aantal weken terug wilde graag overstappen van prepaid naar abonnement. Deze overstap heb ik zelf geregeld via de Vodafone-site. Mijn abonnement is inmiddels aangesloten, alleen mijn toestel bleek Vodafone prepaid gelocked te zijn. 
Ik kan nu dus al een aantal weken niet bellen en sms'en omdat ik nog geen unlockcode heb gekregen. Deze heb ik aangevraagd, alleen ik kreeg een mailtje dat Vodafone de unlockcode van mijn telefoon niet op voorraad heeft en de fabrikant gevraagd is deze te verstrekken. 
Mijn vraag is nu: Hoe lang gaat dit ongeveer duren?
Ik betaal op dit moment voor een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken op mijn telefoon en dit vind ik erg zonde van mijn geld.
 
Vriendelijke groet,
Rivka
Rivka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even voor de duidelijkheid, ik ben overgestapt van Vodafone prepaid naar Vodafone abonnnement, dus ik ben niet geswitcht van provider.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Rivka,

Soms duurt het opvragen van de code enkele dagen, soms duurt het langer. Dit is afhankelijk van de leverancier.
Mijn collega's doen hun best om de codes zo snel mogelijk te krijgen maar soms duurt het wachten langer dan we zouden willen.
Aangezien het nu toch wel even duurt kun je wellicht nog even met de klantenservice contact opnemen om te vragen hoe het met de aanvraag staat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic