Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
siemsch schreef:Simone,
Hoihoi,
Al sinds ruim vier jaar ben ik klant bij Vodafone. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Blyk (wat volgens mij een soort 'spin off' service is) en heb mijn Vodafone nummer meegenomen. Ruim een jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Gio aangeschaft met Vodafone prepaid simkaart. Die heb ik echter maar een maand gebruikt en daarna heb ik mijn Blyk simkaart erin gestopt, wat geen problemen opleverde met simlock o.i.d. omdat Blyk bij Vodafone hoort. Nu wil ik echter overstappen naar een abonnement van Simyo. Er zit nog simlock op mijn telefoon, dus ik probeerde via de Vodafone site een unlockcode op te vragen. Als het goed is kan dit gratis, want ik heb mijn telefoon al meer dan een jaar. Dit lukte echter niet, de site herkende mijn IMEI-nummer niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
Groetjes, Simone
siemsch schreef:Hoi Siemsch, dat klinkt niet goed. Krijg je een foutmelding op je scherm als je de code probeert te achterhalen ?
Hallo, ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Samsung Galaxy Gio. Ik heb hem gekocht met een Vodafone Prepaid simkaart. Nu wil ik de simlock eraf halen, maar de site zegt dat hij mijn IMEI nummer niet herkent.
IMEI nummer:
357332049295781
Kan iemand mij helpen?
Simone
Pips schreef:Hi Pips, toestellen die je bij een abonnement neemt zijn altijd simlock-vrij.
Is de lumia 920 simlock vrij en un-branded?
Pips schreef:Hoi Pips, dan zou ik dat even afwachten. Laat me even wat weten als je in de Vodafone winkel bent geweest :--)
Bij binnenkomst Vodafone winkel heb ik gevraagd hoe het nu in elkaar zit, meestal bij de eerste leveringen zijn de telefoons nog niet gemerkt door Vodafone of dat nu ook zo is kon de winkelier niet zeggen, ze worden tevoren niet geïnformeerd wel zitten er meestal al apps van Vodafone op in het begin , later zijn de meeste telefoons wel branded.
En nog kon de winkelier dit niet met zekerheid zeggen.
Rond 5 feb zouden ze binnen zijn werd er gehoopt.
Pips schreef:Hoi Pips, dat is goed om te horen dat je geen spijt hebt van de beslissing die je genomen hebt. Voor welk toestel heb je uiteindelijk gekozen ?
In de vodafonewinkel was deze ook gebrand, met de winkelier overgehad wat mijn bezwaren daaromtrent waren.
De telefoon in de winkel even mogen gebruiken en door de aanbieding die de winkelier deed en de nog lange onbekende wachttijd die er is voor een niet door Vodafone gebrande (daardoor ook langere hogere kosten abonnement oud toestel)
Heb ik de overeenkomst toch maar gesloten.
Nu ongeveer een dag of 4 later heb ik daar nog geen spijt van.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.