irvinegerritsen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe vind ik mijn simkaart nummer als mijn simkaart geknipt is?

Hallo,

Hoe vind ik mijn simkaart nummer als mijn simkaart geknipt is?

Groetjes,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Samengevat:
Je vindt je simkaartnummer op de volgende manieren:

  • Het nummer staat op de sticker op de originele verpakking van de simkaart. Dus het kaartje waar je de simkaart uit hebt gedrukt
  • Bij een Vodafone winkel kunnen ze jou op vertoon van je ID het simkaartnummer doorgeven (als je nummer geregistreerd is in My Vodafone)
  • Met een Apple toestel: -> Instellingen -> Algemeen -> Info -> ICCID (Simkaartnummer)
  • Kijk even in de Playstore en zoek op sim card number. Er staan genoeg apps waarmee je het simkaartnummer kunt achterhalen

Bekijk in context

15 Reacties 15
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @irvinegerritsen

Welkom op het forum!

Als je simkaart geknipt is dan kun je het simkaartnummer zelf niet meer achterhalen, tenzij je de verpakking van de simkaart toevallig nog hebt. 😉 Je kunt dan het beste even langs een Vodafone winkel gaan. Daar kunnen ze je op vertoon van je ID je simkaartnummer doorgeven.
Noud

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik woon op Texel. Dichtst bijzijnde winkel is AnnaPaulowna. Dat is inclusief bootovertocht een reistijd van 2 uur. Dat moet volgens mij makkelijker kunnen.

Noud
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Zoals @Maartje ook melde als je nog de verpakking van de simkaart hebt kun je die daar ook uit vinden.
Heb je die niet of wel? Als je twijfelt zoek dan even nog door het huis voor de zekerheid op de plekken waar deze kan liggen.
Noud

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké. Dank zij de app simnummer gevonden.
Hartelijk dank.
Noud
gewoon009

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
je kan zelf naar vodafone winkel gaan als simkaartje nodig heb gevonden en in een telefoon wil doen waar niet geknipt moet zijn moet GSM shop gaan daar vragen apdaptor Gr.iemand009
suzanne84

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe vind ik mijn simkaartnummer als hij geknipt is. Ik heb een iphone en kan hier in de appstore deze app niet vinden.


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
dvgdennis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn simkaart verknipt tot een micro simkaart.
Helaas heb ik hierdoor geen simkaart nummer meer en ka ik mijn telefoonnummer niet meenemen naar een andere provider.
Waar en hoe kan ik dit nummer alsnog vinden?

mvg Dennis
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @dvgdennis ,

Als je nog het doosje hebt waar de simkaart in zat kun je deze via hier achterhalen, anders zou je even kunnen kijken of je langs en Vodafone winkel met ID kunt langsgaan zodat zij dit voor je kunnen achterhalen.
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hi @dvgdennis en @SamsungExpert ,

in de Vodafone winkel kunnen ze je simnr niet achterhalen.
De telefonische klantenservice zal dit nummer niet aan je doorgeven aangezien je hiermee een nummer zou kunnen 'kapen' van iemand.
Wat je wel kan doen is even in de Vodafone winkel langsgaan om een prepaid simwissel aan te vragen.
Dit is kosteloos als je je nummer hebt geregistreerd via My Vodafone (http://my.vodafone.nl) en nog niet eerder een simwissel hebt aangevraagd.
Kan ook via de telefonische klantenservice, maar dan moet je een paar dagen wachten op je nieuwe sim.

Wanneer je een nieuwe sim hebt, heb je ook een nieuw simnummer en is je probleem opgelost. 😄
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat klopt helemaal @riverman ! Erg goed advies:D
arthurno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erg jammer dat Vodafone een gemakkelijke oplossing heeft verwijderd van het forum. Echt intriest. Voor iedereen die dit probleem heeft kijk even in de Play- of Appstore en zoek op sim card number. Met zo'n app kan je het nummer binnen 5 minuten achterhalen zonder naar een winkel te moeten. Is te gek voor woorden dit.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Arthurno,

Even voor de duidelijkheid; wij hebben geen oplossing of reactie verwijderd. Iedereen is vrij om zijn of haar eigen post aan te passen of te verwijderen. Om welke reden dan ook. Uiteraard is het jammer dat deze informatie er niet meer is, maar met jouw info en onderstaande hebben we alweer wat informatie.

Enfin,
Als aanvulling wil ik nog even vermelden dat je met een Apple toestel je simkaart op de volgende manier kunt vinden:

- Instellingen
- Algemeen
- Info
- ICCID (Simkaartnummer)

Btw, welkom op het forum!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @arthurno ,

De gebruiker zelf heeft ervoor gekozen om zijn bericht te verwijderen. Dit kunnen enige privé redenen geweest kunnen zijn, dit kan ik namelijk terugvinden in de bewerkingsgeschiedenis.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Samengevat:
Je vindt je simkaartnummer op de volgende manieren:

  • Het nummer staat op de sticker op de originele verpakking van de simkaart. Dus het kaartje waar je de simkaart uit hebt gedrukt
  • Bij een Vodafone winkel kunnen ze jou op vertoon van je ID het simkaartnummer doorgeven (als je nummer geregistreerd is in My Vodafone)
  • Met een Apple toestel: -> Instellingen -> Algemeen -> Info -> ICCID (Simkaartnummer)
  • Kijk even in de Playstore en zoek op sim card number. Er staan genoeg apps waarmee je het simkaartnummer kunt achterhalen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic