Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe verdien ik punten?

Je bent nu aangemeld en je doet mee aan Vodafone Community Rewards! Maar hoe kun je nu punten verdienen? Dat werkt als volgt: eenmaal aangemeld tellen je activiteiten op de Vodafone Community mee voor het Rewards programma. Je krijgt op basis van verschillende activiteiten een x aantal punten toegekend:


Graag ontvangen wij via een reactie in dit forumtopic feedback van jullie hierop. Denk hierbij aan bijvoorbeeld:

  • Hoe vind je de activiteiten waarop je wordt beloond?
  • Wat vind je van het aantal punten per activiteit en de verdeling hierin?
  • Voor welke activiteit zou je punten willen krijgen?
  • Heb je nog op- of aanmerkingen?

De volgende stap is het overzicht van alle punten. Ga hiervoor naar dit topic.
10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

  • Hoe vind je de activiteiten waarop je wordt beloond?
  • Wat vind je van het aantal punten per activiteit en de verdeling hierin?
  • Voor welke activiteit zou je punten willen krijgen?
  • Heb je nog op- of aanmerkingen?




  • Dit zijn de dingen die je kan doen op de Community, prima toch
  • Verdeling van punten is wel goed, krijg wel het idee dat je straks veel punten nodig hebt om iets te kunnen krijgen. Maar wie weet krijgen we dit met de test ook nog te zien 😉
  • Eerst dacht ik aan zelf een like geven maar dat lijkt me niet echt handig, dan blijven mensen likes uitdelen 🙂 Als iemand een hele goede topic start met informatie waarvan Vodafone denkt, wow… dat hadden wij moeten verzinnen en plaatsen. Dat die persoon dan extra punten kan verdienen? (20 punten extra of zo?)
  • Eigenlijk niet want over het uitdelen waaraan is niet zo moeilijk, meer kan je niet op de community. Misschien dat je nog straf punten zou kunnen geven voor lastige mensen 🙂

Nu ik het toch schrijf, staat er ergens dat je als lastige klant en een ban krijgt dat je dan je punten kwijt bent? Heb ik eigenlijk nergens gelezen of heb ik er overheen gelezen?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Is er nog een maximum aan het totaal / per activiteit te verdienen punten? Dat je bijvoorbeeld maar 1x per week/maand punten kunt krijgen voor het openen van een nieuw topic?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Goede vraag ??
Anders blijven mensen topics openen en misschien wel 2 zodat ze dan meer punten krijgen. Je moet wel altijd punten krijgen bij het openen van een topic maar er moet ook een hele strenge controle komen vanuit de moderatoren om dit te handhaven ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoe vind je de activiteiten waarop je wordt beloond?
Ik mis hierin wel reported topics, sommige users controleren het forum erg goed en geven terechte reportings. Eigenlijk zouden we elke terechte reporting moeten belonen, dit helpt moderators namelijk om snel op spam, klantgegevens, reclame, "ruzies" etc. te reageren/acteren. Dit zouden we goed kunnen meten door 2 offline boards te maken waar we de meldingen naar zetten, 1 met terechte reportings en 1 met dubbele of overige reportings. Dit hoeft dan niet wekelijks, maar we zouden dan maandelijks of jaarlijks extra punten hierop kunnen toekennen door te kijken in het 'terechte reportings' board. Onterechte reportings, bijvoorbeeld iemand die zijn klacht nogmaals kwijt wilt worden daarin natuurlijk niet meegeteld.

Wat vind je van het aantal punten per activiteit en de verdeling hierin?
Een reactie is maar 5 punten, een nieuw topic 20. Maar een nieuw topic kan minder moeite zijn dan een reactie.

Voor welke activiteit zou je punten willen krijgen?
De reported topics hoort er denk ik wel bij, zie antwoord bij punt 1.

Heb je nog op- of aanmerkingen?
Alleen wat de rest al aangaf. Een bonussysteem kan vervelende bijeffecten hebben, dit moeten we proberen te voorkomen door speciale regels in te stellen en zo nu en dan bij te sturen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Marc-
Goed punt bij nummer 1.
Dat je mensen ook een beloning geeft als je op rapporteer klikt.
Zelf niet aan gedacht maar gebruik het wel vaak, dus top idee ??
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
4. Puntenoverzicht
Ik zou Likes waarderen op 5 punten.
Reactie 10 punten.

Extra punten bij het plaatsen van een uitzonderlijk goede tip of topic of oplossing ter beoordeling van de moderators.

Ik mis een duidelijke omschrijving van wat er gebeurd als duidelijk blijkt dat er over en weer continu vage topics worden gestart en reacties worden geplaatst en er likes over en weer worden gegeven.
Dat is natuurlijk de manier om snel veel punten te verzamelen.
Ik zou hier een duidelijk verhaal van maken, dat misbruik mogelijk tot gevolg heeft dat er uitgesloten kan worden van dit programma.

Ik zou dit ook opnemen in de Algemene Voorwaarde.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

  • Hoe vind je de activiteiten waarop je wordt beloond?
  • Wat vind je van het aantal punten per activiteit en de verdeling hierin?
  • Voor welke activiteit zou je punten willen krijgen?
  • Heb je nog op- of aanmerkingen?


  • Looks good!
  • Lijkt voldoende te zijn, maar we weten nog niet hoeveel punten een bepaald product zal zijn
  • Ik denk een like ontvangen of een reactie
  • Zoals Marc- al eerder aangaf is reporten ook belangrijk, regelmatig is er wel spam op het forum of teksten die weinig goeds zeggen, dat verdient ook een hoeveelheid punten. Niet te veel bonuspunten weggeven, wel aan een bepaald schema houden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zat nog even te denken:
Dat je als topic starter niet meer mag kiezen wat het beste antwoord is.
Mensen gaan misschien hun eigen tekst als beste antwoord geven terwijl dit misschien niet zo is!
Dus eigenlijk zou dan niemand meer moeten kunnen aanklikken wat het beste antwoord is?
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Energieboy Dat is een scherpe.:nerd:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hi all,

Energieboy Je geeft aan dat het lijkt of je heel veel punten moet sparen voordat je er iets mee kan.
We hebben in deze fase voor deze puntenverdeling gekozen. Doordat binnenkort de pilot start, zullen wij dit ook evalueren en kan het in de loop van het programma veranderen.

Als iemand topic plaatst dat Vodafone eigenlijk zelf had moeten verzinnen/openen -> extra beloning geven?
Hier gaan we naar kijken in de toekomst, op dit moment houden we het nog laagdrempelig in deze fase van het programma.

Krijgt een lastige/vervelende/scheldende klant een ban van het programma?
In de huisregels van de Community staan de spelregels die hierop ook van toepassing zijn. Een user kan dan ook een ban krijgen.

Energieboy Bertusje
continu vage topics worden gestart en reacties worden geplaatst en er likes over en weer worden gegeven.
Dat is natuurlijk de manier om snel veel punten te verzamelen.
In deze fase van het programma (pilot) willen we het laagdrempelig houden en worden er punten voor ieder nieuw topic gegeven. We zullen hier wel op gedrag etc. monitoren. Dit is ook aangepast in de voorwaarden zie 3.4

Sido Energieboy Is er max-min aantal punten te verdienen per activiteit? Dus bijvoorbeeld max 1 x punten per maand/week voor openen topic? Of onbeperkt?
Op dit moment is het mogelijk om maximaal 1000 punten te verdien per maand. Dit zullen wij in de voorwaarden zetten.

Marc- SamsungExpert Reported topics toevoegen aan incentives. Input/oplettendheid klanten is hier altijd wel fijn. Marc suggereert hiervoor een apart board te maken waar gebruikers dan de betreffende topics mogen posten zodat we dit goed kunnen monitoren.
In deze fase gaan we dat nog niet doen. Dit zal misschien in een later stadium erbij komen.

Bertusje Marc- Likes: 5 punten. Reactie: 10 punten
Wij hebben voor deze puntenverdeling gekozen. Een like ontvangen is waardevoller omdat deze wordt gegeven door een ander user aan een andere user. Dit gaat dan ook niet over de likes die je geeft maar die je krijgt.

Extra punten toekennen bij het plaatsen van uitzonderlijk goede onderbouwde reactie.
Voor nu gaan we hier nog niks mee doen maar nemen we het mee. Pilot willen we laagdrempelig houden en niet te ingewikkeld. Maar dit is zeker iets wat wij mee gaan nemen voor in de toekomst.

Energieboy Bertusje Topicstarter mag niet meer beste antwoord markeren.
Wij zullen monitoren wat het beste antwoord is en indien nodig aanpassen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic