MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe van "oude" miniSIM naar modernere miniSIM?

Beste Forumleden,

Op dit moment gebruik ik een miniSIM kaart die in 2000 is gekocht (bij Libertel: een voorganger van Vodafone). In de nieuwe smartphone die ik op het oog heb moet ook een miniSIM kaart (dus een SIMkaart met precies dezelfde afmetingen). Maar ik heb begrepen dat zo'n oude miniSIM kaart als ik heb (hoewel die dus zonder problemen in die smartphone zou passen) toch niet zal werken. (Dit heeft te maken, voor zover ik begrijp, met het feit dat de smartphone niet de goede voedingsspanning voor zo'n oude SIMkaart levert).

Weet iemand van jullie misschien hoe ik mijn "oude" miniSIM in zo'n modernere miniSIM kan omwisselen?

Ik heb het eerste bericht op http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Een-nieuwe-simkaart-aanvragen/td-p/6441... bekeken en een groot aantal andere berichten daar, maar het antwoord op mijn vraag die net even anders is kon ik daar niet vinden.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groet,

MaxSIMe


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi MaxSIMe,

eigenlijk blijft de procedure hetzelfde. Kijk even op de pagina op onze website die hier over gaat.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo MaxSIMe,

Wat is er onduidelijk aan het antwoord van Moderator BasT in het topic waarnaar jij verwijst ?
In berichtnummer 1 en berichtnummer 3 legt hij in duidelijke taal uit hoe je een nieuwe micro-sim-kaart of nano-sim-kaart kunt verkrijgen.

Ik quote BasT uit dat topic:
"Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld.
Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!
Heb je Prepaid? Dan zorg dat je nummer geregistreerd is in My Vodafone, anders kun je geen nieuwe sim krijgen. Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.Kijk daarvoor hier. Hoe je in dit geval een nieuwe simkaart kunt krijgen vind je ook via deze link."

Einde quote van Vodafone Moderator BasT uit het standaard-info-topic over SIM-kaart-wisselingen.
De weblinks zijn aan te klikken in het topic, waarnaar je zelf verwijst.

Indien je je nieuwe smartphone bij Vodafone koopt (los of met een abonnement) dan is de nieuwe micro-sim-kaart of nano-sim-kaart kosteloos.
Indien je je nieuwe smartphone bij een andere verkooppunt koopt. Dan kost een nieuwe micro-sim-kaart of nano-sim-kaart twintig Euro.

Tenslotte: bij het telefonisch bestellen van een nieuw formaat SIM-kaart (micro- of nano-formaat), dan wordt deze niet-geaktiveerd verzonden. En zul je die nieuwe formaat SIM-kaart moeten laten aktiveren. Zie de begeleidende brief van Vodafone. Dit is om misbruik door dieven van poststukken en sim-kaarten tegen te gaan.

Succes !

Netwerker

MaxSIMe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey Netwerker!

Dank voor je snelle reactie maar ... mijn vraag betreft het vervangen van een oud type miniSIM door een nieuwe, modernere *** mini ***SIM (dus door een SIM van hetzelfde mini-formaat en dus *niet* door een SIM van het micro- of nano-formaat...)

Groet,

MaxSIMe
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi MaxSIMe,

eigenlijk blijft de procedure hetzelfde. Kijk even op de pagina op onze website die hier over gaat.
MaxSIMe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je voor je reactie, AstridG.

Inderdaad zelfde procedure.

Ter informatie: ik had de nieuwe kaart al een dag na bestelling in huis.

Groet,

MaxSIMe
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic