kneh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe update ik mijn Smart 600?

Ik kan mijn smart 600 niet updaten naar hogere versie Android 6. Wie helpt me?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Als je toestel geen updates aanbiedt is er helaas gewoon geen update beschikbaar @kneh .

 

Ter voorbeeld, Google heeft een beleid waarbij Pixel toestellen 3 jaar lang updates ontvangen. Samsung heeft een beleid van 2 jaar, maar bij de nieuwste toestellen van de Galaxy S en Note lijn ontvangt men 3 jaar updates.

 

De Vodafone Smart 600 is inmiddels al een aantal jaar op de markt (volgens mij sinds 2015). Indien je een andere versie van Android op je toestel wilt installeren zul je dit zelf moeten doen (enige kennis is wel vereist, anders kun je het toestel software technisch beschadigen). Als je dit even Googled vindt je een heleboel informatie over het installeren van een Android versie (op eigen risico).

 

Een optie is dus wellicht een nieuw toestel aan te schaffen? Fabrikanten als Nokia, Google en Samsung bieden diverse toestellen aan voor een redelijke lage prijs (hierbij ontvang je met regelmaat updates).

Bekijk in context

6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @kneh ,

 

Goed dat je dit even komt checken op het forum. Om een controle te doen of er een update beschikbaar is voor je toestel dien je het volgende te doen: Instellingen » Over het toestel » Software update.

 

Als je toestel geen melding geeft van een nieuwe update, dan is er geen update beschikbaar op het ogenblik. Indien er wel een update aanwezig is, zal het toestel deze automatisch downloaden.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je hier nog vragen over @kneh ?

kneh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat wist ik wel. Maar inmiddels heeft android software nr 9 ( zelfs 10) en mijn telefoon draait op nummer 6. Sommige toepassingen zoals abn amro willen een hogere versie. Dus

kan ik met een trucje toch android 7 of hoger downloaden. De normale update wordt niet gedaan. Als ik jouw advies volg dan zegt mijn telefoon dat hij de laatste versie heeft. Ik vermoed dat de telefoon met opzet geen nieuwe versie toelaat??

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Als je toestel geen updates aanbiedt is er helaas gewoon geen update beschikbaar @kneh .

 

Ter voorbeeld, Google heeft een beleid waarbij Pixel toestellen 3 jaar lang updates ontvangen. Samsung heeft een beleid van 2 jaar, maar bij de nieuwste toestellen van de Galaxy S en Note lijn ontvangt men 3 jaar updates.

 

De Vodafone Smart 600 is inmiddels al een aantal jaar op de markt (volgens mij sinds 2015). Indien je een andere versie van Android op je toestel wilt installeren zul je dit zelf moeten doen (enige kennis is wel vereist, anders kun je het toestel software technisch beschadigen). Als je dit even Googled vindt je een heleboel informatie over het installeren van een Android versie (op eigen risico).

 

Een optie is dus wellicht een nieuw toestel aan te schaffen? Fabrikanten als Nokia, Google en Samsung bieden diverse toestellen aan voor een redelijke lage prijs (hierbij ontvang je met regelmaat updates).

kneh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel. Hier kan ik wat mee!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Geen dank @kneh ! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

 

Nog een prettige dag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic