Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes

Hoe kunnen we de belangrijkste problemen in de wereld voor 2030 oplossen?

http://voda.fo/ne/cat3zDat heeft de Verenigde Naties zich als vraag gesteld. Hieruit zijn 17 duurzame ontwikkelingsdoelen gekomen in september 2015, beter bekend als de Sustainable Development Goals (SDG’s). Elk doel heeft specifieke targets die behaald moeten worden over de komende 15 jaar.

Hoe zien die 17 Sustainable Development Goals er nu eigenlijk uit?

  • Geen armoede
  • Geen honger
  • Een goede gezondheid en welzijn
  • Hoogwaardig onderwijs
  • Gendergelijkheid
  • Schoon water en sanitaire voorzieningen
  • Betaalbare en duurzame energievoorziening
  • Goede werkgelegenheid en economische groei
  • Innovatie en goede infrastructuur
  • Ongelijkheid verminderen
  • Duurzame steden en gemeenschappen
  • Verantwoord gebruik van hulpbronnen
  • Klimaatmaatregelen
  • Duurzame oceanen
  • Duurzaam landgebruik
  • Vrede en gerechtigheid
  • Samenwerkingsverbanden voor de duurzame ontwikkeling

Dit zijn natuurlijk erg mooie doelen die wij als Vodafone ontzettend belangrijk vinden. Je ziet dat ook terug in onze duurzaamheidsstrategie. In de week van 17 september vraagt de maatschappelijke organisatie Global Citizen aandacht voor het eenjarig bestaan van de Sustainable Development Goals. Vodafone ondersteunt dit door alle klanten gratis 500 MB aan te bieden. Zo hoeft het datategoed je niet tegen te houden om hiervan getuige te zijn. Je kunt dit op 12 en 13 september aanvragen via deze link.

Geen armoede en honger meer, ongelijkheid verminderen, betaalbare en duurzame energie... klinkt als iets waar wij als de gemiddelde persoon geen echte invloed op kunnen uitoefenen. Dit is eigenlijk meer iets voor de regering en een ver-van-mijn-bed-show, toch?
Absoluut niet! Er zijn heel veel kleine dingen die je kunt doen die een groot verschil maken. Denk bijvoorbeeld eens aan:

  • Stop papieren afschriften en rekeningen. Betaal je rekeningen online. Geen papier? Dan hoeven er ook geen bomen gekapt te worden.
  • Laat je haren en was natuurlijk drogen in plaats van met een apparaat. Als je de was extra goed uithangt, hoef je ook niet altijd te strijken. Extra voordeel dus! 😉
  • Koop fruit of groenten dat er wat vreemder uitziet. Daarmee bedoel ik uiteraard geen beschimmelde of rottende producten, maar fruit of groenten dat er nèt wat anders dan anders uitziet. Dit wordt vaak onnodig weggegooid omdat het formaat, de kleur of de vorm niet standaard is.

Hebben jullie ook nog goede tips om bij te dragen aan deze SDG's? Ik ben erg benieuwd! 😄
8 Reacties 8
Bartoz

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Ik heb me aangemeld voor die Sustainable Development Goals 500MB, maar ze zijn er niet (zoals mijn inschrijving deed geloven) er uiterlijk zaterdag bijgeschreven.

Wat nu?
M.vr.gr.,
Bart
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Was je ook op tijd met aanmelden hiervan? We kunnen helaas niet de status hiervan voor je bekijken via het forum. Je kunt het beste dan even morgen contact opnemen via, www.vodafone.nl/contact/support/
Bartoz

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi
Thnks voor je snelle reply.
Tuurlijk was ik op tijd, heb zelfs op 13-09 om 8:10u net na de aanmelding een screenshot gemaakt van de Vodafone App, om mijn vrienden in te lichten 🙂

Ik wilde vandaag via Chat support contact opnemen, maar die chat functie lijkt het nooit te doen in de Vodafone app :@

M.vr.gr.,
Bart
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemorgen ,

Wanneer je via de MyVodafone app een chatsessie wil starten dan is het zo dat je meerdere malen moet klikken om zo een beschikbare chat te vinden. Maar je hebt er in ieder geval je feedback over gegeven. Had je graag geholpen via het forum alleen is dit helaas niet mogelijk.

Is het toevallig wel gelukt bij de vrienden van je?

Laat je het ons nog even weten of het is gelukt?
Desiree-
topicstarter
Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Bartoz ik ben erg benieuwd! Is het in de tussentijd nog gelukt? 🙂
Bartoz

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

ja srry ik heb inmiddels via facebook met de klantenservice contact gehad, en de 500MB is toegekend.

Sluiten maar 🙂
Grt
Bart
Bartoz

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Ja thnks, is bij hen gelukt idd.
Chat heb ik meerdere malen geprobeerd op verschillende tijden, lukte niet. Dan maar via Facebook, binnen 12u reactie en opgelost!
Grt
Bart
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond ,

Top om te horen dat het allemaal is gelukt en je de 500MB hebt ontvangen :)! Ook via social mdia is er gewoon service te vinden, toch mooi :)?

Bedankt voor de terugkoppeling, het topic laten we open staan want dit betreft ook een ander bericht.

Fijne avond!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic