GAJMOL

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik mijn bel en data verbruik controleren van pre-paid?

Ik heb een 2GB maandbundel geldig van 2  september tot 2 oktober 2020.

Volgens de “DATA USAGE”, op mijn Samsung Galaxy A8, heb ik in tussen 1 en 31 september 1.05 GB verbruikt en op 1 oktober 1,03 GB.  Totaal heb ik dus 2,08 GB data verbruikt.

Op 30 september heb ik mijn beltegoed naar € 14,39 verhoogd dat bevestigd is door Vodafone SMS van 13:01 uur.

Op 1 oktober om 23:09 krijg ik de SMS melding dat  ik nog 500 MB 0ver heb van mijn 2 GB maandbundel

Op 1 oktober om 23:17 krijg ik de SMS melding dat mijn 2 GB maandbundel op is.

Op 1 oktober om 23:27 krijg ik de SMS melding dat mijn beltegoed van € 14:39 op is.  Mijn tegoed is € 0,00 

Sinds de verhoging van mijn beltegoed, op 30 september naar € 14,39, heb ik alleen data  (internet) gebruikt en geen telefoontjes gepleegd of SMSjes verzonden.

Mijn vraag is waar kan ik in My Vodafone terugvinden waar mijn beltegoed van € 14,37 tussen 1 oktober 23:17 uur en 23:27 uur aan verbruikt is?  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GAJMOL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Steven,

 

bedankt voor jouw aanbod voor hulp. Ik hen ondertussen ontdekt door welk programma mijn GB’s aan opgesnoept zijn op 1 oktober j.l. Volgens de “DATA USAGE” optie, op mijn Samsung Galaxy A8, heeft het programma FAST (meting van internet snelheid, de oorzaak. Ik heb FAST die dag wel een paar keer gebruikt maar snap niet dat dat programma zoveel bites consumeert. Volgens “Data USAGE” gebruikte FAST 1.02 GB op 1 oktober. Dat is abnormaal hoog want  in de hele maand september gebruikte FAST slechts 139 MB. Ik heb hier  geen verklaring voor, maar ik heb voor alle zekerheid FAST van mijn mobile verwijderd.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @GAJMOL 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend allemaal en wat een hoop data, als ik het zo ook even mag zeggen. In 1 dag 1GB gebruikt, dat is wel heel veel. Of lees ik dat verkeerd? Je hebt voor 1 maand 1GB en daarna 1 dag met 1GB, zoals ik het lees. Heb je niet iets open laten staan op je telefoon?

Het is niet mogelijk om terug te vinden in je My Vodafone waaraan die 14,37 euro is uitgegeven. En via de klantenservice zullen ze ook zeggen dat ze deze informatie niet kunnen inzien omdat dit de privacy van de klant is. Ook als je zelf zou bellen dan kunnen ze die informatie niet zomaar geven. 

Waarom er opeens zoveel geld af is, geen idee. Maar als je al in 1 dag 1GB hebt verbruikt denk ik toch dat er iets met je toestel is en dat je ver buiten je 2GB bent gekomen en dat die kosten van je tegoed afgehaald zijn. Je moet weten dat de SMS berichten niet realtime zijn maar iets kunnen verschillen in tijd (niet uren, maar misschien een 15 min of 30 min). Tenminste, dit laatste is mij al eens geschreven door iemand van Vodafone, dus ik mag er vanuit gaan dat die daarin gelijk heeft.

Je zou bij je profielinstellingen je gegevens in kunnen vullen en dan gaat iemand van Vodafone voor je kijken wat die eventueel kan vinden. Maar de kans dat die niet zoveel kan zeggen is net zo groot als je belt via de klantenservice. In ieder geval, vul je gegevens aan bij je profielinstellingen, hier op de community, en dan komt er maandag iemand van Vodafone online en die kan dan in ieder geval een kijkje nemen. (in het weekend zitten ze hier namelijk niet online op de community)

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Dit is vaak simpel op te lossen door updates van apps allen via het wifi netwerk te laten verlopen en niet via het mobiele netwerk.

Soms kan 1 update al een paar honderd mb zijn en soms zelfs veel meer, dat moet je dan ook altijd via WIFI laten verlopen.

Dat kan je allemaal via je smartphone instellen, zodat mocht er een update binnen komen, alleen word binnen gehaald als je via wifi bent verbonden en niet via 4G.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels al contact gehad met mijn collega's @GAJMOL of wil je dat ik met je meekijk naar het verbruik? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht er geen reactie komen, dan zal ik het topic binnenkort sluiten @GAJMOL 

GAJMOL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Steven,

 

bedankt voor jouw aanbod voor hulp. Ik hen ondertussen ontdekt door welk programma mijn GB’s aan opgesnoept zijn op 1 oktober j.l. Volgens de “DATA USAGE” optie, op mijn Samsung Galaxy A8, heeft het programma FAST (meting van internet snelheid, de oorzaak. Ik heb FAST die dag wel een paar keer gebruikt maar snap niet dat dat programma zoveel bites consumeert. Volgens “Data USAGE” gebruikte FAST 1.02 GB op 1 oktober. Dat is abnormaal hoog want  in de hele maand september gebruikte FAST slechts 139 MB. Ik heb hier  geen verklaring voor, maar ik heb voor alle zekerheid FAST van mijn mobile verwijderd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oei, ja dat klopt. Die meet app’s slurpen data!
Dat komt omdat ze communiceren om te zien hoe snel ze iets over het internet kunnen gooien en dat kost je data. Hmm, zo zie je maar weer dat het soms gewoon aan een simpele app ligt. Wat goed dat je het hier nog even komt melden en dat je er achter bent gekomen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic