Beste Vodafone,
vanwege een verhuizing naar het buitenland heb ik mijn Vodafone Red abonnement niet verlengd (einde contract: februari 2019). In plaats daarvan heb ik een prepaid SIM-kaart besteld bij Vodafone NL, waarna ik dan nummerbehoud wil aanvragen om het nummer van mijn abonnement mee te nemen.
Via een omweg is de prepaid SIM-kaart afgelopen weekeinde eindelijk in mijn bezit gekomen (ik had deze nog laten bezorgen op een Nederlands postadres). Nu wil ik deze graag activeren. Wanneer ik de prepaid SIM-kaart in mijn huidige telefoon (Honor Play) plaats en ik probeer een Nederlands nummer te bellen (volgens de instructies) om de SIM-kaart te activeren, dan krijg ik de melding "deze telefoon is geblokkeerd".
Ik heb het vermoeden dat activatie van de SIM-kaart wellicht niet werkt, wanneer je vanuit het buitenland belt. Kunnen jullie dit bevestigen?
Een andere optie, dat het toestel moet worden vrijgegeven voor de nieuwe SIM-kaart, lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik het toestel los heb gekocht en reeds met een Duitse SIM-kaart heb kunnen telefoneren.
Het zou ook nog kunnen dat er wellicht teveel tijd heeft gezeten tussen mijn bestelling bij Vodafone NL en mijn poging om de SIM-kaart te activeren. Als dat zo is, dan zou ik namelijk een nieuwe prepaid SIM-kaart willen bestellen.
Met vriendelijke groet,
Robbin