robbin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik mijn Vodafone Prepaid SIM-kaart activeren vanuit het buitenland?

Beste Vodafone,

vanwege een verhuizing naar het buitenland heb ik mijn Vodafone Red abonnement niet verlengd (einde contract: februari 2019). In plaats daarvan heb ik een prepaid SIM-kaart besteld bij Vodafone NL, waarna ik dan nummerbehoud wil aanvragen om het nummer van mijn abonnement mee te nemen.

Via een omweg is de prepaid SIM-kaart afgelopen weekeinde eindelijk in mijn bezit gekomen (ik had deze nog laten bezorgen op een Nederlands postadres). Nu wil ik deze graag activeren. Wanneer ik de prepaid SIM-kaart in mijn huidige telefoon (Honor Play) plaats en ik probeer een Nederlands nummer te bellen (volgens de instructies) om de SIM-kaart te activeren, dan krijg ik de melding "deze telefoon is geblokkeerd".

Ik heb het vermoeden dat activatie van de SIM-kaart wellicht niet werkt, wanneer je vanuit het buitenland belt. Kunnen jullie dit bevestigen?

Een andere optie, dat het toestel moet worden vrijgegeven voor de nieuwe SIM-kaart, lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik het toestel los heb gekocht en reeds met een Duitse SIM-kaart heb kunnen telefoneren.
Het zou ook nog kunnen dat er wellicht teveel tijd heeft gezeten tussen mijn bestelling bij Vodafone NL en mijn poging om de SIM-kaart te activeren. Als dat zo is, dan zou ik namelijk een nieuwe prepaid SIM-kaart willen bestellen.

Met vriendelijke groet,
Robbin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi robbin
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je al een test hebt gedaan met een ander SIMkaart en dat die het wel doet, dan ligt het niet aan je telefoon. Je prepaid SIMkaart kan je geloof ik nog een jaar na ontvangst nog activeren, dus dat zal het probleem ook niet zijn. Het probleem zit hem erin dat je niet in Nederland zit en dat moet dus wel. Daarom kan je je SIMkaart van je Prepaid kaartje niet activeren.

Wat je kan doen is de klantenservice van Vodafone bellen of door een chat te starten. Deze mensen zullen je dan helpen met het activeren van je SIMkaart en dan kan je deze gebruiken.

Daarna kan je dan je nummer over laten zetten van je abonnement naar je Prepaid SIMkaart (let op, niet zelf opzeggen, maar omzetten via de website: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml)

Succes in ieder geval, via de klantenservice moet het wel lukken.
Laat nog even weten of het je gelukt is 😉 Alvast bedankt!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi robbin
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je al een test hebt gedaan met een ander SIMkaart en dat die het wel doet, dan ligt het niet aan je telefoon. Je prepaid SIMkaart kan je geloof ik nog een jaar na ontvangst nog activeren, dus dat zal het probleem ook niet zijn. Het probleem zit hem erin dat je niet in Nederland zit en dat moet dus wel. Daarom kan je je SIMkaart van je Prepaid kaartje niet activeren.

Wat je kan doen is de klantenservice van Vodafone bellen of door een chat te starten. Deze mensen zullen je dan helpen met het activeren van je SIMkaart en dan kan je deze gebruiken.

Daarna kan je dan je nummer over laten zetten van je abonnement naar je Prepaid SIMkaart (let op, niet zelf opzeggen, maar omzetten via de website: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml)

Succes in ieder geval, via de klantenservice moet het wel lukken.
Laat nog even weten of het je gelukt is 😉 Alvast bedankt!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels opgelost robbin?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic