charliedaf

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik het verbruik inzien van de afgelopen maanden?

Hi, ik las ergens dat verbruik in buitenland middels de fair use policy met verbruik in NL van de afgelopen 4 maanden. In de nieuwe app kan ik het verbruik helemaal niet zien van al die maanden. Hoe moet ik dit checken?

 

grt

karel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12184Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3173Likes

Vodafone spreekt over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. Ze kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op en word je op de hoogte gesteld van je verbruik in het buitenland. We vragen je dan om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.


Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt of studeert. Maar ook wanneer je:

  • in Nederland woont maar in het buitenland werkt of andersom (grensarbeiders)
  • voor een aantal maanden ‘overwintert’ binnen de EU


Je kan je data inzien op je laatste 4 facturen die je hebt ontvangen. De facturen zijn natuurlijk wel in te zien en dan kan je zien of je teveel hebt gebruikt. Daarnaast, als je het precies wil weten, neem dan contact op met de klantenservice. Vanuit het buitenland kan je bellen naar 0031654500100.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 12184Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3173Likes

Vodafone spreekt over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. Ze kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op en word je op de hoogte gesteld van je verbruik in het buitenland. We vragen je dan om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.


Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt of studeert. Maar ook wanneer je:

  • in Nederland woont maar in het buitenland werkt of andersom (grensarbeiders)
  • voor een aantal maanden ‘overwintert’ binnen de EU


Je kan je data inzien op je laatste 4 facturen die je hebt ontvangen. De facturen zijn natuurlijk wel in te zien en dan kan je zien of je teveel hebt gebruikt. Daarnaast, als je het precies wil weten, neem dan contact op met de klantenservice. Vanuit het buitenland kan je bellen naar 0031654500100.

MarianV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is een mooi antwoord. Maar ook ik wil gewoon in de app zien wat ik verbruik. Graag in een nieuwe app minimaal dezelfde functionaliteit.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 6Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @charliedaf , in onze Vodafone & Ziggo app heb je jouw actuele verbruik en tegoed direct bij de hand. Deze houdt bij hoeveel MB's je telefoon verbruikt. Ook hebben de meeste toestellen een optie die je inzicht geeft in je datagebruik. 

 

Mocht je aanvullende vragen hebben waar- en hoe je dit kunt uitlezen, dan mag je dat altijd laten weten door een reactie in dit bericht of door contact op te nemen met onze telefonische helpdesk via: 0800 - 0094 . 

charliedaf
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat zijn allemaal work arounds. Echter volgens mij was er in het verleden de mogelijkheid om de verbruikstrends over meerdere maanden te zien. Die mogelijkheid is er niet meer in de nieuwe app. Het is jammer dat dit vervallen is en een gemis voor de end users.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 6Posts
  • 4Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @charliedaf , Via je My Vodafone account kun je wel filteren in je dataverbruik over een langere periode. 

Volg hiervoor de onderstaande stappen: 
1. Ga naar je My Vodafone account op www.vodafone.nl/my
2. Klik op je tegoed
3. Ga naar je totale verbruik
4. Kies aan de rechterkant voor Details van je verbruik inzien
5. Klik op de filterknop en kies tussen de diverse opties van de tijdsduur. Je hebt de keuze tussen vandaag -> gisteren -> 7 dagen en -> deze maand.


Dit is volgens mij de optie die je zoekt. Mocht je vragen hebben over dit stappenplan en deze uitleg, laat het dan weten in een reactie op dit bericht. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic