Verstappen1987

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik de toestellening van de verlenging van mijn abonnement afkopen?

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengt en daarbij een nieuw toestel uitgezocht. Helft waarde toestel direct betaald en de andere middels ''toestellening''.

 

Nu wil ik graag in eenkeer het openstaande bedrag in toestellening betalen. Via de app krijg ik de melding dat er geen lening is, en bij het kliken op de link van de vodafone website (die naar een formulier zou verwijzen) krijg ik een foutmelding dat de pagina niet meer bestaat.

Hoe kan ik dit aanlopen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3335Posts
  • 992Oplossingen
  • 1091Likes

Hi @Verstappen1987, welkom hier!

Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen door onze Community topper @Energieboy. Ik begrijp uit je bericht dat je jouw abonnement hebt verlengt, deze verlenging ingaat per 26 juli 2024 en hierbij gekozen is voor een toestellening. Deze toestellening start op het moment dat jouw nieuwe abonnement ingaat. Vanaf dat moment kun je de toestellening ook afkopen door hiervoor een verzoek in te dienen via My Vodafone. Eerder is dit helaas nog niet mogelijk.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12053Posts
  • 3521Oplossingen
  • 3137Likes

Als je een lening aangaat, dan los je elke maand een deel af. Het bedrag dat je aflost staat op je factuur onder het kopje 'Toestelbetaling'.

In één keer aflossen?

Heb je een toestellening afgesloten op of na 1 mei 2017 en wil je niet meer elke maand betalen voor je toestel? Los de resterende toestellening dan in één keer af. Je kunt alleen de hele lening aflossen, geen gedeelte ervan. 

In My Vodafone
  • Ga naar 'Toestellening' in My Vodafone
  • Vul het formulier in
  • Je ontvangt binnen 3 werkdagen een e-mail met daarin het restbedrag van de lening en een betaallink
  • Als je akkoord bent met het restbedrag, betaal je via de betaallink de lening af met iDEAL
  • Je ontvangt hiervan een factuur via My Vodafone
  • We zetten je abonnement om naar een abonnement zonder toestellening
  • Binnen 2 tot 3 werkdagen melden we de lening af bij het BKR. Je krijgt hier geen aparte bevestiging van.


Op deze manier moet het lukken om een afbetaling te regelen van je toestel. Lukt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone of laat hier nog even weten dat je bovenstaande hebt gedaan en dat het niet lukt en je alsnog hulp wenst van iemand van Vodafone. Doe je dit laatste dan komt er iemand van Vodafone je op de community helpen.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Verstappen1987
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas werkt bovenstaande uitleg niet. Zowel in de app als via de reguliere browser krijg ik de volgende melding te zien:
''Er zijn geen leningen gevonden. Verwachtte je die wel te zien? De hoofdeigenaar van deze account heeft inzicht in alle leningen.''

 

Ik ben de hoofdeigenaar van het account. Kan het zijn dat dit te maken heeft met het feit dat het nieuwe contract nog niet ingegaan is? (per 26 Juli 2024). Ik zou namelijk desondanks wel graag willen afbetalen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12053Posts
  • 3521Oplossingen
  • 3137Likes

Daar zeg je wat, je contract is nog niet ingegaan. Je ziet pas informatie over je toestel afbetaling zodra je nieuwe abonnement in gaat. Dat is per 26 juli 2024, niet eerder, jammer genoeg. Of je deze nu al volledig kan afbetalen, dat zou je dan moeten vragen aan de klantenservice of even wachten tot hier iemand van Vodafone je vraag heeft gezien en dat die je kan helpen. Voor nu zegt mijn gevoel dat je pas kan afbetalen op het moment dat het contract is ingegaan. Maar dat zal iemand van Vodafone wel weten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3335Posts
  • 992Oplossingen
  • 1091Likes

Hi @Verstappen1987, welkom hier!

Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen door onze Community topper @Energieboy. Ik begrijp uit je bericht dat je jouw abonnement hebt verlengt, deze verlenging ingaat per 26 juli 2024 en hierbij gekozen is voor een toestellening. Deze toestellening start op het moment dat jouw nieuwe abonnement ingaat. Vanaf dat moment kun je de toestellening ook afkopen door hiervoor een verzoek in te dienen via My Vodafone. Eerder is dit helaas nog niet mogelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic