Requa67

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan het dat mijn nummer wordt gebruikt door derden?

Ik wordt gebeld door mensen die zeggen dat ik hun heb gebeld maar dat is niet zo. Ook mijn nummer staat in hun scherm. Hoe kan dit.

2 Reacties 2
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Goedemiddag @Requa67 

Welkom hier op de Vodafone Community 🙂 Tof dat je dit platform hebt gevonden.

Het fenomeen waar jij een topic voor aanmaakt, noemen we ook wel Spoofing. Hier is een actueel topic voor die je kan raadplegen voor informatie.

Kijk hiervoor op Spoofing - Vodafone Community

Krijg jij regelmatig telefoontjes van mensen die je helemaal niet gebeld hebt? Dan is het raadzaam om je mobiele nummer te wijzigen. We snappen dat dit niet heel prettig is, zeker als je het nummer al lang gebruikt. Helaas is er geen andere mogelijkheid om dit misbruik te stoppen.

Je nummer wijzigen doe je heel eenvoudig via My Vodafone. Dit kost eenmalig 11,69 euro en duurt 5 werkdagen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12515Posts
  • 3607Oplossingen
  • 3284Likes

Mooi stukje @Jamyla 
Is het nu niet eens tijd dat de providers iets gaan doen TEGEN spoofing? Het systeem zo maken dat iemand niet eens kan uitbellen met een nummer van iemand anders. Het is toch van de zotte dat iemand, die misschien al jaren hetzelfde nummer heeft, te moeten zeggen dat die dan z'n nummer maar moet aanpassen. Daarnaast zou het netjes zijn dat de providers dan een gratis nummer geven ipv dat de klant hiervoor moet betalen, die vraagt hier niet om.

Ik begrijp dat providers er moeite mee hebben en dat je als klant weer in je hempie staat, maar waarom kunnen criminelen wel iets verzinnen en providers de handen niet in één slaan het dit probleem oplossen. Sorry Jamyla, maar zoals je weet, dit is niet persoonlijk! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic