sjanssen79

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe SMS te ontvangen met de SIM in iPad?

Hallo,

Ik heb een vodafone abonnement met data die ik al jaren gebruik. Nu heb ik tijdelijk een andere telefoon van mijn werk waardoor ik zelf niet meer bel met mijn Vodafone nummer. Ik heb daarom mijn Vodafone nummer doorgeschakeld en mijn SIM in mijn iPad gezet zodat ik in ieder geval wel nog van de data gebruik kan blijven maken.

Het probleem is nu dat SMS niet door te schakelen is (toch?) En SMS ontvangen op de iPad kan ook niet (toch?) dus ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om toch die SMS berichten op één of andere manier te ontvangen.

Dank voor alle reacties!

Gr,
Sander.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@sjanssen79
Dergelijke berichten stuurt Vodafone voor IPad gebruikers uit als push notificatie en niet als SMS. Vandaar dat je die wel binnen krijgt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @sjanssen79
De meeste iPads hebben inderdaad geen mogelijkheid om Sms berichten te ontvangen.
Je kunt natuurlijk wel regelmatig My Vodafone checken om je datagebruik te controleren. Verder zou je ook een limiet in kunnen stellen voor gebruik van mobiele data. Als dat niet op het toestel zelf kan, dan zijn er wel Apps voor te krijgen.

Groeten, Per
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
goedemorgen@sjanssen79,
Zoals @Per al aangeeft hebben de meeste iPads helaas geen functie voor het ontvangen van een sms bericht, voor de status van je bundel kan je inderdaad inloggen op My Vodafone, denk je dat er sms berichten verstuurd worden naar je mobiele nummer door andere personen kan jij je simkaart in een telefoon plaatsen om zo de berichten alsnog te ontvangen en lezen.
Is misschien niet fijn maar spijtig blijft er geen andere mogelijkheid over.
groetjes,
Daims
sjanssen79
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de antwoorden!
Ik heb een i-pad-4 met 3G ondersteuning. Internetten op 3G werkt ook zonder problemen. Hoe weet ik dan of mij i-pad ook SMS berichten kan ontvangen? Ik heb wel het groene icoon voor SMS berichten maar berichten die ik stuur komen niet aan.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@sjanssen79

Ik durf je niet te garanderen dat een SMS versturen/ontvangen mogelijk is met de iPad 4 die jij in je bezit hebt.
Ik heb wel een interessante link gevonden 🙂 wellicht heb je daar iets aan:http://www.appletips.nl/tekstberichten-sms-ontvangen-en-versturen-op-een-mac-ipad-of-ipod-touch-ios-8-en-yosemite/

Groetjes
daims
sjanssen79
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog even wat gegoogled en volgens mij is het gewoon niet mogelijk om op een iPad SMS berichten te ontvangen die verstuurd worden naar de SIM die op dat moment in de iPad zit.

Volgens mij heb geen andere keuze dan af en toe de SIM in mijn telefoon te stoppen om de kijken of er nog SMS berichten binnengekomen zijn...
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@sjanssen79

Jammer dat de tips & tricks niet hebben geholpen.
Het is geen handige oplossing maar gelukkig hoef je geen SmS bericht te missen indien er nog verstuurd worden naar het mobiele nummer 🙂

Fijne dag! en dank voor je terugkoppeling!
groetjes,
daims
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@sjanssen79 , nog als aanvulling op daime: sommige iPad's hebben inderdaad geen sms optie. Let wel op dat de sms'jes na enige dagen (vaak 72 uur) uit de 'buffer' van de sms-centrale worden gewist.
sjanssen79
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marc-: Thx voor je antwoord!
Wat ik nu niet begrijp is dat mijn i-pad wel het icoon heeft voor het ontvangen van SMS berichten en ik ontvang daar ook netjes de maandelijkse SMS op van Vodafone dat de rekening klaar staat. Als ik echter vanaf een andere telefoon een SMS stuur komt er niks binnen...
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@sjanssen79
Dergelijke berichten stuurt Vodafone voor IPad gebruikers uit als push notificatie en niet als SMS. Vandaar dat je die wel binnen krijgt.
sjanssen79
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Farid-: Oke, dank voor je antwoord.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic