PeterD11

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het mobiele nummer is niet geschikt voor opwaarderen

Hoi,

Ik kreeg onlangs een sms om voor 9-4-2020 op te waarderen.

Beetje vergeten, maar nu 8-4-2020 dacht ik toch nog op tijd te zijn.

Helaas nu de melding: “Het mobiele nummer is niet geschikt voor opwaarderen” bij de poging het beltegoed van de prepaid kaart op te waarderen. Wat mogelijk een rol speelt is dat ik het nummer van een bestaand/oud abbonnement overgezet heb op prepaid.

 

Hoe kan ik mijn prepaid tegoed nog opwaarderen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb betreft beide meldingen een onderzoek aangemaakt. Dit staat bekend onder 9463254
De technische dienst zal hiermee aan de slag gaan en dit terugkoppelen naar je.
Je kunt voortaan via My Vodafone opwaarderen @PeterD11

Bekijk in context

10 Reacties 10
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Als je nog zo kort de tijd hebt, is het misschien beter om direct contact met vodafone te zoeken, soms kan het namelijk hier even duren voordat er antwoord komt…

Ik zal je toch even proberen te helpen, kan je de opwaardeerlijn met het simkaartje nog bellen? Zo ja dan kan je proberen op te waarderen via een fysiek beltegoed opwaardeerbon, die kan je overigens ook online kopen via bv opwaarderen.nl

Als je de opwaardeerlijn niet kan bellen is je simkaart waarschijnlijk verlopen...

Jij probeert waarschijnlijk via bank/ideal via de vodafone site op te waarderen, heb deze klacht namelijk wel vaker voorbij zien komen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @PeterD11 
Ik wil toch even een aanvulling doen op mijn vorige spreker. Want je zegt dat je deze melding krijgt bij het opwaarderen van je prepaidkaart. Dan zou ik nu niet een beltegoed gaan kopen bij een andere website of via een kaartje. 

Je kan natuurlijk de test doen om te bellen naar de opwaardeerlijn, maar daarnaast zou ik ook contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen of een chat starten, als er voldoende medewerkers aanwezig zijn. 

Zou jammer zijn als je een nieuwe opwaardeer kaart koopt en het werkt alsnog niet. 

PeterD11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

Ik heb op de gok een tegoed gehaald via opwaarderen.nl

Deze met  *102*opwaardeercode# geactiveerd en zie daar: een smsje terug dat het opwaarderen gelukt is met nieuwe prepaid saldo.

Net nog even gekeken op de site van vodafone zelf maar daar nog steeds de melding “Het mobiele nummer is niet geschikt voor opwaarderen”.

Voor nu even gered, maar vreemd dat je alleen via site van derden kan opwaarderen en niet via vodafone zelf..

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan moeten we daar even een melding van maken bij een medewerker van Vodafone. Je kan dit zelf doen door op feedback pop-up te klikken, die meestal rechts in beeld komt op de website waar je een melding wilt maken. En als dat daar niet komt dan zou ik hier even wachten op een Vodafone medewerker en die kan je dan helpen om dit door te zetten naar de juiste afdeling. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat het via Vodafone zelf niet werkt.

Toch goed dat je het aandurfde om op te waarderen via derden. Succes in ieder geval en nu maar goed onthouden wanneer het weer mag en dan ruim op tijd opnieuw opwaarderen 🙂

#BlijfThuis, #StayConnected en gezond!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, dat het gelukt is @PeterD11 
Wel apart dat je de melding krijgt dat je niet mag opwaarderen via de website. Dat zou namelijk niet mogen.
Kun je voor mij een screenshot van de foutmelding hier uploaden en daarnaast een privébericht sturen naar mij? Hierin mag je de volgende gegevens vermelden: 
Naam, e-mailadres, mobiel nummer, sinds wanneer je het nummer hebt en met welk bedrag je voor de laatste keer hebt opgewaardeerd.
Hierdoor kan ik een onderzoek aanmaken bij de technische dienst. Daarnaast hoor ik ook of dit alleen speelt via de app of via de website? Welke browser je gebruikt en of je dit probleem ook ervaart bij een andere browser.

Groet,

Steven

PeterD11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
https://opwaarderen.vodafone.nl/VodafoneNLExternalWeb/anonymousTopupAnalyze.do

 
https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen.shtml#bellen-smsen

​​​​​Zie bovenstaand de 2 verschillende Vodafone sites waar het niet lukt een opwaardeer actie te starten.
Gebruikte browser is Chrome Versie 80.0.3987.163 (Officiële build) (64-bits)
Tevens geprobeert in Internet Explorer, versie zie onderstaande screenshot. Zelfde meldingen

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is in ieder geval een andere melding dan je mobiele nummer is niet geschikt voor opwaarderen @PeterD11.
Kun je mij eens de overige gevraagde gegevens via een privébericht sturen? Dan maak ik alsnog een onderzoek aan voor de melding: Ai, dat ging niet goed.
Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en dan op verstuur bericht te klikken. 

PeterD11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

 

Na de actie mbt account My Vodafone kan ik inderdaad inloggen en mijn tegoed zien.

Echter opwaarderen geeft nog foutmelding:

 

PeterD11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb betreft beide meldingen een onderzoek aangemaakt. Dit staat bekend onder 9463254
De technische dienst zal hiermee aan de slag gaan en dit terugkoppelen naar je.
Je kunt voortaan via My Vodafone opwaarderen @PeterD11

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic