danceplaza

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lief en leed van Dynafix / Vodafone

Beste Vodafone,

Ik heb op 5 november 2013 mijn Iphone 4s (niet werkende powerknop) ter reparatie aangeboden aan de Vodafone Wibautstraat.

Helaas heb ik op 8 november van Dynafix een prijsopgave (200+ euro voor vervanging toestel) gekregen, omdat het toestel blijkbaar buiten de garantie periode valt.

Na mijn weten heb ik mijn toestel binnen de garantie periode (5 nov zie pinbontransactie) aangeleverd bij de Vodafone winkel. Dit is ook gevalideerd door de Vodafone medewerker en expliciet vermeld op de Servicebon (iRMAVODA11411392). Ten eerste had ik bij aanmelden van de reparatie al de aankoop bon laten zien, op de reparatie bon staat ook dat om een garantie geval gaat. Als ik eerder wist dat het niet onder garantie gerepareerd ging worden, waarom zou ik überhaupt aan Dynafix mijn toestel aanbieden voor reparatie. En nu zit ik met deze hele case in mijn maag.

Jullie, als Vodafone/Dynafix zijnde hebben mijn toestel bij inname gevalideerd op garantie, dat was het geval maar achteraf blijkt dat niet zo te zijn. Ten eerste heb ik bij aanmelden van de reparatie al de aankoop bon laten zien, op de Service bon staat ook dat om een garantie geval gaat. Als ik eerder wist dat het niet onder garantie gerepareerd ging worden, waarom zou ik überhaupt aan Dynafix mijn toestel aanbieden voor reparatie. En nu zit ik met deze hele case in mijn maag.

Blijkbaar Dynafix hanteert de datum wanneer het toestel binnenkomt bij het reparatie centrum (7 nov). Volgende de definitie van Dynafix is dat anders dan van de Vodafone over hoe de garantie termijn wordt vastgesteld. Dit is niet gemeld door de Dynafix medewerker op de wibautstaat. Er wordt mij doodleuk verteld dat hij niet verantwoordelijk is dat hij mij dit soort informatie voorlegt, terwijl hij zelf niet op de hoogte over de procedures. Ik ga hier niet akkoord mee, en hij zou overleggen zijn meerdere/manager/supervisor. Inmiddels is het begin januari en Dynafix/Vodafone wil het toestel nog steeds niet repareren omdat er geen coulance wordt gegeven op de reparatie. Op 21 januari een mail gekregen met de bevestiging dat het toestel niet gerepareerd gaat worden.

Er zijn een aantal zaken die mij frustreren.

- 2 jaar garantie door vodafone, wordt afgehandeld door dynafix. Blijkbaar hanteren zij andere regels dan Vodafone.
- Dynafix medewerker is niet op de hoogte van garantie procedures
- Geen gerepareerd toestel
- Teleurstellen en geen vertrouwen in een goed afloop van de reparatie.
- Slechte terug koppeling vanuit Dynafix / Garantie.

Is het nu een garantie issue of het niet verlenen van coulance. Dat is mij niet duidelijk, Ondertussen geen telefoon, hoop frustratie en geen voortgang. Ik hoor graag van jullie hoe jullie dit gaan oplossen.

Graag een oplossing, uiteindelijk wil ik dat het toestel onder garantie wordt hersteld zonder bijbehorende kosten.
Zie Servicebon iRMAVODA11411392 en Ordernummer 219349 , ik hoor graag van jullie.


Een super gefrustreerde klant.
11 Reacties 11
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Is dit een garantie van vodafone?

"Als de reparatie buiten de garantie valt, en de reparatiekosten lager zijn dan € 96,80, dan gaan we direct over tot reparatie. Zijn de reparatiekosten hoger dan € 96,80, dan krijg je eerst nog een prijsopgave."

Wat staat er op de prijs opgave van 200+? Wat is de reden dat die buiten de garantie valt. is dit expliciet de datum ? of heeft het een andere oorzaak?


danceplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toestelswap a 233 euro.

Garantie liep tot 5 november 2013, dus ik heb de laatste dag bij de vodafone winkel ingeleverd. Dat heeft de medewerker ook bevestigd van Vodafone/Dynafix. Op de wibautstraat zit ook een Dynafix reparatie centrum. De datum is waar het probleem ik nu meezit bij Vodafone/Dynafix.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @danceplaza ,

Als de garantie TOT 5 november 2013 liep, betekent dit TOT en met 4 januari. En u levert de telefoon 5 november in. Dan is u garantie toch al 5 november verlopen?
danceplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt maar dat blijkt achteraf. Ik heb hem ingeleverd met de verondersteling dat ik garantie had op mijn toestel. Dit is bevestigd door de medewerker. Ik heb hem expliciet gevraagd of ik garantie had. Dat heeft hij bevestigd ook op de servicebon.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Danceplaza, ik zie dat je inmiddels al via Twitter een antwoord van onze collega's hebt ontvangen. Je klacht is daarnaast te specifiek voor het forum waardoor wij je hiermee niet verder kunnen helpen.
danceplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan,
Hoezo is het probleem te specifiek. het Klopt dat het is afhandeld via Twitter/Facebook en dat er gemeld is dat de garantie is verlopen.



Kort Samengevat:


  • Klant levert mijn toestel voor reparatie in
  • Vodafone Wibautstraat controleert of hij voldoet voor de garantie. Dat is het geval en bevestigt door de medewerker
  • Vodafone Wibautstaat stuurt het toestel naar Dynafix
  • Dynafix hanteert andere regels, waavan de Vodafone winkel niet op de hoogte is.
  • Dynafix stuur mij een prijsopgrave, klant gaat niet akkoord ermee.
  • Vodafone Wibautstraat geeft klant gelijk, aangezien het toestel bij inname onder de garantie zit.
  • Vodafone Wibautstraat overlegt met manager/meerder/dynafix/vodafone. Duurt meer dan 4 weken voordat er duidelijk antwoord is.
  • manager/meerder/dynafix/vodafone blijft dat het toestel uit garantie is en meld dat aan Vodafone Wibautstraat
  • Vodafone Wibaut meldt dat aan klant.
  • Klant teleurgesteld en gefrusteerd.
Dit traject heeft meer dan 2 maanden geduurt, 5 november ingeleverd en 22 januari terug melding van Vodafone Wibautstraat.

Ik meen dat er bij punt 2 en 4 fouten zijn gemaakt door Vodafone/Dynafix. Wat mij frusteert, is dat er verschillende aannames zijn gemaakt door Vodafone in het proces, waardoor het toestel onnodig is weggeweest en daarme niet gerepareerd is.




danceplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan of Vodafone, nog ergens reactie? We zijn weer 2 weken verder!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
beste @danceplaza ,

U heeft u antwoord neem ik aan toch, het toestel wordt niet onder garantie gerepareerd. Dit heeft u zelf in u post vermeld. uiteraard is dit zeer spijtig, maar als dat de beslissing is, is hier niet veel tegen in te brengen neem ik aan...
U kan er nu voor kiezen om de telefoon of onder kosten te laten repareren, of dit misschien bij een andere telefoonwinkel te laten doen.

jaspersthuis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone,

Ook wij zij zeer ontevreden met jullie gekozen reparatie bedrijf Dynafix en jullie dienstverlening daarbij. Het zou 10 of minder dag duren - was mij belooft - trouwen ook ongeloofelijk lang in deze tijden...maar okee het is dan binnen garantie. Ik ben nu 15 dagen verder en nog geen telefoon....wat mankeert aan het mobiele - achterscherm gebarst...heel maakelijk en niet technische qua reparatie. Kijken op de dynafix site zie ik de status: telefone is naar de winkel gestuurd 6 dagen geleden!!!! Waar zit Dynafix...zeker in China.........naar de winkel bellen...oops je mag niet met de winkels bellen. Okee, met vodaphone hoofkantoor dan - na wachten, wordt mij verteld het is er echt niet..."een dezer dagen komt het wel naar de winkel..." - uit Zuid Limburg!!!!! Lieve Vodafone - als je Post.nl gebruikt duurt verzending van Zuid Limburg 1 dag, hooguit 2!!! Ik raad jullie aan een ander reparatie dienst te zoeken. 16, 17, 18, 19..... dagen voor een scherm vervanging is toch niet van deze dagen, of wil je je klanten niet tevreden houden....of is het toch naar China gestuurd voor reparatie....
danceplaza
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

telefoon is vervangen door een iphone 5C, het heeft wat tijd gekost.
Maar uiteindelijk is het opgelost vanuit het hoofdkantoor van vodafone.

Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic