NRdL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heel heel erg ontevreden

Enige tijd geleden heb ik voor mijn zoon een abonnement (Red Together) afgesloten. Op het moment dat ik zijn whatsapp installeerde, werden we meteen bestookt met videochats en fotos van naakte mannen. Vreselijk shocking. Het meest beroerde was nog dat dat kind midden in de nacht werd gebeld door vreemde kerels waarbij zij naakt waren. De details zal ik besparen.

Mijn vrouw heeft gebeld met vodafone. Zij konden niks betekenen want het abonnement stond op mijn naam. Ze heeft samen met de vodafone medewerker een nieuwe simkaart besteld via de site. Deze kwam nooit aan. Opnieuw heeft ze gebeld, omdat het oude nummer van mijn zoon al was geblokkeerd. Daarop heb ik een nieuwe simkaart besteld.

Weer geen nieuwe simkaart ontvangen, wel een bestelstatus waar niks op te zien was.

Mijn vrouw belde zojuist weer naar Vodafone met de vraag waar de simkaart nu bleef. Mijn zoon kan al vanaf zijn abonnement geen gebruik maken van zijn telefoon, whatsapp was te link en zijn nummer is inmiddels geblokkeerd. De rekeningen lopen natuurlijk gewoon lekker door.

Vodafone kan niet nakijken of de simkaart wel of niet is verstuurd, want ik moet zelf aan de lijn komen. Ik heb echter geen tijd om voor de 4e of 5e keer te bellen, er moet ook gewoon gewerkt worden. Waarom moet ik of mijn vrouw steeds bellen omdat Vodafone haar werk niet goed doet?

Ik wil dat t wordt opgelost, ik wil die simkaart ontvangen en verwacht restitutie van al die maanden dat die rekening doorloopt en de telefoon onbruikbaar is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @NRdL 

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak! Ik kan mij voorstellen dat jullie behoorlijk geschrokken zijn! Dit maakt de eerste beleving voor jouw zoontje er niet fijner op!
Zoals beloofd zou ik ook nog reageren via de community. Whatsapp is geen dienst van ons. Hier zijn wij dan ook niet verantwoordelijk voor.

Maar ik maak graag een uitzondering in deze hele situatie!
Het nummer van je zoon is inmiddels veranderd in het nummer wat ik aan je doorgegeven heb. Hij mag Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren met zijn nieuwe nummer.
Ik zal maandag of donderdag nog contact met je opnemen om te checken of het goed gaat met Whatsapp. Mocht dat niet het geval zijn, dan verander ik gelijk het nummer vanuit onze kant.

Waarom er een nieuwe simkaart belooft is en wat de reden hierachter is, durf ik niet te zeggen. Dit heeft namelijk niks te maken met Whatsapp of een nummer veranderen.
Helaas zie ik wel dat de simkaart niet verstuurd is. De order hiervoor heb ik dan ook geannuleerd. 
Voor het ongemak zal ik 2 maanden van de abonnementskosten crediteren van het nummer van jouw zoon. Dit zal verrekend worden met de incasso van de volgende factuur. In My Vodafone zul je onder het kopje rekeningen 2 creditnota's zien.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 
 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @NRdL 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wow, dat klinkt niet best en natuurlijk heel erg vervelend. De reden dat je zoon deze meldingen krijgt komt waarschijnlijk omdat dit nummer van iemand is geweest die dit soort dingen deed? Tenminste, als je een nieuw nummer hebt gekregen. Want het kan zijn dat het nummer 6 of 9 maanden in een la ligt en dan pas geeft Vodafone deze weer uit. Dat kan een reden zijn waarom dit is gebeurd. Dat het niet fijn is, dat snap ik!

Aannemende dat het nummer op iemand die volwassen is, is afgesloten. Deze persoon is dan ook verantwoordelijk voor het abonnement en dus ook alleen de persoon die mag bellen en informatie kan wisselen met de klantenservice. Dat is heel normaal, zeker nu met die strenge AVG regels. Dus dat Vodafone iemand wil spreken die op het contract staat, is standaard en voor ieder z’n veiligheid. 

Waarom Vodafone de SIMkaart nog niet heeft toegezonden, of waarom dit allemaal zo lang moet duren, geen idee. Snap niet helemaal waarom ze een nieuwe SIMkaart opsturen want het is toch geen prepaid maar een abonnement? Als het alleen om het nummer ging dan hadden ze die ook kunnen aanpassen, lijkt mij. Dus dan heeft het toesturen van een nieuwe SIMkaart geen enkele zin, je nummer blijft hetzelfde en je blijft dan die vreemd berichten binnen krijgen. Dit is iets waar Vodafone echt even naar moet kijken en ik verwijs je naar @Lycke Vodafone, die is werkzaam bij Vodafone en die kan voor je mee kijken wat er aan de hand is.

Omdat ze ook in je gegevens wil kijken moet ze meer informatie hebben. Zou je bij je instellingen van deze community, bij je profiel, een aantal gegevens willen invullen. Welke gegevens en waar je dit kan invullen, kan je hier vinden, lees even deze topic!

En dan hoop ik natuurlijk dat ze je kunnen helpen want dit is ook een beetje zuur allemaal. Sterkte en succes met alles en hoop dat Vodafone je tegemoet komt met je laatste vraag.
 

NRdL
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen idee waarom een nieuwe Sim kaart is aangevraagd, ik ben een bakker en heb kennis van brood en niet van telefoonabonnementen.

Dat met die AVG regels dat snap ik wel, ik heb zelf al meerdere malen aan de lijn gehangen met Vodafone, maar uiteindelijk heb ik daar niet altijd de tijd voor en wil mijn vrouw gewoon weten waar die sim kaart blijft, want mijn zoon wil graag zijn telefoon kunnen gebruiken. Ik begreep dat hij een nieuw telefoonnummer zou krijgen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oké, dan maar even wachten op iemand van Vodafone hier op de community.
Die kunnen vaker wat dieper in het systeem kijken en misschien het juiste antwoord geven.

Het blijft vervelend, begrijp ik heel goed. Heb nog even geduld.
Gelukkig zijn er ook bakkers, want een heerlijk broodje op z’n tijd…. lekker hoor 
En zeker in deze tijden, bedankt voor alle zorg die je aan het brood geeft! #BlijfGezond

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @NRdL . Welkom hier!

He jakkes wat een naar verhaal zeg. Ik kan me voortellen dat jullie hier gigantisch van geschrokken zijn. Jeetje. 

Waar ik even benieuwd naar ben, voor de volledigheid; 

Je hebt een nieuw re toghether abonnement voor je zoon afgesloten. Was dit een abonnement met een nieuw telefoonnummer? 
De telefoon die je voor hem installeerder; was deze ook nieuw? Voor hem nieuw, of überhaupt helemaal nieuw? 


Ik moet zeggen dat ik de keuze voor een nieuwe SIM-kaart hierin ook niet helemaal begrijp. Maar ik duik mijn systemen gelijk even in om te kijken hoe en wat. Ondertussen hoor ik dus graag de antwoorden op bovenstaande, ook :-). 

 

NRdL
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had Vodafone Red (ik was al klant), mijn zoon wilde een telefoon en Vodafone adviseerde Red together. Hij heeft een nieuw nummer en een nieuw toestel daarbij gekregen. Alles nieuw dus.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Duidelijk. Ik zie dat op 30-03 het nummer aangepast is. Dit is denk ik een logische stap. Het kan namelijk dat het oude nummer eerder ooit door iemand anders gebruikt is en er een backup via whatsapp gemaakt is en dat dit in is gaan laden toen het nummer weer aan whatapp gekoppeld werd. Heel onhandig, maar iets waar wij niet mee kunnen helpen omdat whatsapp niet van ons is. Wat we wel kunnen doen is een nieuw nummer aanvragen. Dit is dus ook op 30-03 al gebeurt. Je weet het nieuwe nummer? 

Daarnaast zie ik 12 april ook een nieuwe SIM-kaart toegestuurd. Waarom, dat snap ik niet helemaal. Dat heeft in dit verhaal helemaal geen logische reden, voor zover ik zie. Maar goed, het is aangevraagd en dus verzonden. Misschien is er wat onduidelijkheid ontstaat tussen het eerdere en latere contact. 
Maar de kaart die 12 april gestuurd is, die heb je dus uiteindelijk nooit ontvangen? 

Mijn collega (die meekeek in dit alles) probeert je zo even te bereiken om alles samen door te nemen, oké? 🙂 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @NRdL 

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak! Ik kan mij voorstellen dat jullie behoorlijk geschrokken zijn! Dit maakt de eerste beleving voor jouw zoontje er niet fijner op!
Zoals beloofd zou ik ook nog reageren via de community. Whatsapp is geen dienst van ons. Hier zijn wij dan ook niet verantwoordelijk voor.

Maar ik maak graag een uitzondering in deze hele situatie!
Het nummer van je zoon is inmiddels veranderd in het nummer wat ik aan je doorgegeven heb. Hij mag Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren met zijn nieuwe nummer.
Ik zal maandag of donderdag nog contact met je opnemen om te checken of het goed gaat met Whatsapp. Mocht dat niet het geval zijn, dan verander ik gelijk het nummer vanuit onze kant.

Waarom er een nieuwe simkaart belooft is en wat de reden hierachter is, durf ik niet te zeggen. Dit heeft namelijk niks te maken met Whatsapp of een nummer veranderen.
Helaas zie ik wel dat de simkaart niet verstuurd is. De order hiervoor heb ik dan ook geannuleerd. 
Voor het ongemak zal ik 2 maanden van de abonnementskosten crediteren van het nummer van jouw zoon. Dit zal verrekend worden met de incasso van de volgende factuur. In My Vodafone zul je onder het kopje rekeningen 2 creditnota's zien.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Vandaag nogmaals even voor de zekerheid gebeld met @NRdL. Gelukkig is het gelukt met Whatsapp en het nieuwe nummer! 

Nogmaals onze excuses voor het ongemak! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic