Chantal88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hardenberg 7773 - Geen 3g dekking en dus ook weinig bereik voor bellen?

Hoi,

Wij hebben sinds enige tijd problemen met onze 3g dekking.
Zo gauw 3g thuis op onze mobiel aan gaat, heb ik maar 1 streepje bereik van Vodafone.

Dit betekent dat ik continu wegval bij het bellen, en de andere kant mij niet kan horen, of ik hen niet. Ontzettend vervelend, want; waarom heb ik dan een telefoon..
Ook betekent dit dat mijn telefoon soms niet eens over gaat, maar ik een paar minuten later een bericht krijg dat mijn voicemail is ingesproken.

Dit brengt mij in de problemen met oog op werk en de arboarts (je moet gewoon bereikbaar zijn), maar ook privé is dit gewoon heel erg vervelend. Je begrijpt; dat internet zo traag erdoor is; a la. Eigenlijk vind ik dat ook al slecht, want waar betaal ik anders voor, maar voornamelijk het telefoneren is een enorme ergernis én brengt mij dus in de problemen.

Wat mij opvalt is, dat wanneer mijn telefoon uit zichzelf overgaat op gprs (wat nogal eens gebeurt) ik ineens wél 3 streepjes bereik heb. Maar.. heeft dit ook met het bellen te maken?

Na met Vodafone gechat te hebben kreeg ik de tip om hier een bericht achter te laten over het slechte 3g bereik.

Hoe gaan we dit oplossen, of eigenlijk, jullie?

ps. Ik heb een Iphone 4s, en heb de netwerkinstellingen al hersteld, al overgeschakeld op een ander netwerk (Tmobile) en weer teruggezet, uit en aan gezet... Ons adres is 7773 CV.

Dankje, Chantal
1 Reactie 1
ferryutrecht

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Je kunt, zolang het 3G bereik slecht blijft, je telefoon instellen voor alleen 2G netwerk. 2G is gprs maar dit is voornamelijk een tragere internetverbinding. Op zowel 2G als op 3G kun je bellen, al kost bellen via 2G de helft minder stroom van je accu.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic