roelvano

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Harde ruis tijdens gesprek

Hi,

Sinds september/oktober 2013 heb ik last van ruis tijdens gesprekken. De storing vindt alleen plaats als het stil is en terwijl ik aan het praten ben. Zodra de andere kant wat terugzegt is de storing weg (zo ook te horen in het voorbeeld). Het begon sporadisch, maar ik dacht: wie weet ligt het aan m'n iPhone 5 die ik destijds had. Toen ik een paar weken later overging naar een iPhone 5S had ik nog steeds last van het probleem en het werd ook steeds erger en vaker. Begin februari heb ik dit probleem bij Vodafone neergelegd en men zou een case aanmaken van dit probleem. Het duurde een paar cases voordat het daadwerkelijk onderzocht werd. Ik moest mijn simkaart omruilen en dat zou het eventueel oplossen. Ik heb mijn simkaart twee keer omgeruild, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook moest ik een ander toestel proberen, want de iPhone zou niet zo'n goede antennes hebben... Toen heb ik een Galaxy S4 geprobeerd en ook daar had ik hetzelfde probleem, bij het eerste gesprek alweer.

Toen ik in de tussentijd een vriendinnetje belde had ik de storing ook bij haar. Toen ben ik gaan bedenken waar het aan kon liggen en bedacht ik me dat alle nummers die ik bel Vodafone-nummers zijn. Sommige gesprekken (naar een vaste telefoon of naar andere providers als Hi/KPN/T-mobile) hebben geen enkele storing en ook nog nooit gehad. Ook deze info heb ik aan Vodafone doorgegeven. Tegenwoordig, als ik de storing weer krijg tijdens een gesprek, kan ik aangeven of iemand Vodafone heeft of niet. Na controle klopt het altijd :')

Ik heb de storing meestal in Amsterdam Zuidoost, maar heb deze ook gehad op andere plekken in Amsterdam, Utrecht en Almere. Meestal bel ik als ik thuis ben, dus daar merk ik het het meeste. Uiteraard verplaats ik me niet tijdens het bellen thuis (dus ik ga niet van mast naar mast).

Na al mijn eigen testjes heeft vodafone mijn nummer overgenomen, maar zij konden niets vinden.
Ook toen ze de locatie onderzochten, kon men niets vinden.

Als tegemoetkoming kreeg ik een SignaalPlus-kastje, maar ook dat lost het probleem niet op.

Er zijn inmiddels 11 cases aangemaakt, veelal werden ze cases vroegtijdig gesloten door medewerkers.

Wat ik merk is dat als ik bel met 4G aan, dat de storing zich dan voordoet. Zodra 4G uitstaat, dan is de storing er niet meer. Ik ben niet van plan mijn 4G uit te zetten door een probleem vanuit Vodafone. Ik maak graag gebruik van 4G en begrijp ook niet hoe het kan misgaan, aangezien je via 4G nog niet kunt bellen.... Een vodafone-medewerkster adviseerde dan m'n 4G uit te zetten als ik een lang gesprek ging voeren. Zou kunnen, maar is tamelijk onhandig als ik gebeld word. Ik zou erin kunnen komen dat 4G nog niet helemaal is uitgerold o.i.d., maar dat is in Amsterdam wel zo (zo is mij verteld) en dan nog: waarom alleen maar bij Vodafone-nummers storing en nooit andere providers?

Misschien is het goed om te vermelden dat mijn partner (samenwonend) ook last heeft van de storingen, maar sporadisch.

Hier een voorbeeld van de storing: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9621690/VF%20storing.mp3

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de technische dienst "Er is nooit eerder een dergelijke klacht geweest, zeker niet in de regio Randstad. Helaas is er vanuit technisch oogpunt dan ook geen oplossing mogelijk."
Met andere woorden: Als het niet eerder is gemeld, dan bestaat het niet..
Ik ben radeloos, want bellen is echt kut en heb spijt dat ik verlengd heb bij Vodafone, zeker na hun 'service' (tientallen telefoontjes moeten plegen en nooit teruggebeld en een elftal cases die geopend zijn en gesloten zonder oplossing).
48 Reacties 48
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
avhalteren schreef:
Wat wel steekt is dat je de indruk wekt dat er maar 2 personen zich gemeld hebben. Je zou eens een kwartje in de google moeten gooien.
Nu, wat ik er vooral mee wil zeggen: wij hebben er amper meldingen over gekregen. Ik kan wel een kwartje in de google gooien, maar dat is voor mij helaas onbruikbare info. Om maar een stom voorbeeld te noemen: speaker van de telefoon is niet helemaal in order en geeft soms een harde kraak. Grote kans dat dat op het net gaat als "probleem bij Vodafone met harde ruis". Ja, je zit bij Vodafone een je ervaart dat probleem, maar de oorzaak zit niet in ons netwerk. Al dat soort details worden echter bij de google zelden tot nooit genoemd. Vandaar dat ik af moet gaan op meldingen die bij ons gedaan zijn en we andere factoren uit moeten sluiten.

Als je een groot-zakelijk abonnement hebt, dan is het daarbij inderdaad zo dat je niet via de klantenservice een nieuwe sim kunt krijgen. Het nummer wordt immers betaald door de zaak, heeft wellicht toegang tot dingen als een bedrijfsnetwerk, inbelnummers, etc. Vandaar dat de zaak/telecombeheerder een nieuwe sim kan uitgeven of aanvragen en de eindgebruiker niet. Lijkt me vanuit security-standpunt zeer begrijpelijk en verstandig toch?

Ik snap uiteraard wel dat het de ervaring als eindgebruiker niet ten goede komt, en dat vind ik erg jammer. Kan er helaas niet zo veel aan doen alleen :(. Het enige dat ik jammer vind is dat mijn collega je klacht niet erg proactief opgepakt lijkt te hebben. Een heldere melding kan onderzocht worden immers, en als het forum extra informatie verschaft lijkt me dat alleen maar goed.

Hoe dan ook, test eventueel even je eigen sim in een ander toestel of vraag de andere sim aan, dan zijn andere factoren uitgesloten en kan een nader onderzoek gestart worden.
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie. Maar heel eerlijk ik ben er klaar mee. Bellen met de telefoon op 3G gezet, daar zal ik wel mee leren leven. Een andere sim is aangevraagd, is dit de oplossing niet zal ik pleiten voor een andere provider.
Mic2005

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft dit ook niet gedeeltelijk met HD gesprekken te maken? Of is daat dit topic te oud voor.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond ,

Welkom op het Vodafone forum!

Ervaar je problemen met HD bellen (zoals het wegvallen van HD naar normale kwaliteit), of heb je dit niet ter beschikking?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Mic2005 , als het gaat over ruis tijdens het gesprek (ook met HD Voice) is het prima om het bericht hier te plaatsen.
Rona

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem sinds een 4G abonnement heb. Hiervoor geen probleem met ontvangst, ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag. Dit kan niet het geval zijn want ik kan de beller goed horen, maar de beller mij niet. Ook als ik iemand bel met vodafone zijn ze soms slecht te verstaan. Klantenservice gebeld en zij hebben mij geadviseerd om mijn 4G uit te zetten. Dit vind ik erg jammer, want je betaald wel voor een 4G abonnement.

Ik vind ook dat Vodafone dit probleem moet oplossen en niet dat de klant een tijdelijke oplossing moet zoeken om normaal te kunnen bellen. En dan nog kan ik als ik mijn instellingen op 2G of 3G zet ben ik niet te verstaan. Echt jammar dit, want ik ben wel "verplicht" verbonden aan abonnement
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je kunt doen is een onderzoek plaatsen via mij collega's van de klantenservice.
Hierbij zijn de tijdstippen, datums, nummers en postcode voor nodig waar je op dat moment was. Tevens zou je een kruistest kinnen proberen. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Op deze manier kun je uitsluiten of het de simkaart is of het toestel.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi Rona , heb je na de tip van Steven nog contact gehad met de klantenservice? Wat je ook eens kunt doen is de Network Check volledig doorlopen. Leveren de stappen in de Check niets op, dan kun je het probleem bij de laatste stap melden bij onze Network Crew. Zij kunnen er dan verder mee aan de slag.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic