mnienke

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Half jaar buitenland

Beste,

Ik ga van juli 2015 tot en met december 2015 naar het buitenland en zoek dus eigenlijk naar een oplossing om niet onnodig kosten te betalen voor een abonnement dat ik niet gebruik. Ik heb op dit moment een Sim Only Bel+SMS+Web 100 abonnement die afloopt op 14 november 2015. Ik wil nog wel graag het nummer kunnen gebruiken voor whatsapp. Tot dusver zie ik twee opties:
- tijdelijk stopzetten met een time-out. Maar kan ik dan nog wel whatsappen met het huidige nummer?
- ik hoopte mijn abonnement voor de resterende maanden om te kunnen zetten naar een prepaid en op die manier mijn nummer te kunnen behouden. Maar misschien is dit relatief duur of niet mogelijk?

Ik hoor graag meer hierover!

Vriendelijke groet,

Nienke
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Nienke,

Voor Vodafone Time Out gelden heel veel voorwaarden en bepalingen. Daar moet je goed rekening mee houden voordat je Vodafone Time Out aanvraagt. De administratieve verwerking van het Time Out-formulier neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Dus als je per 1 Juli 2015 een Time Out-periode wilt laten ingaan. Dan moet je vandaag al dat Time Out-formulier dowloaden, eerlijk en volledig invullen. En terugsturen naar Vodafone.

Tijdelijk stopzetten

Je kunt je abonnement minimaal 3 maanden en maximaal 9 maanden stopzetten.
Alle acties, promo's en kortingen op je abonnement vervallen dan !!! Let op: de Time Out-periode kan slechts hele maanden duren. En verder wordt de Time Out-periode aan het einde van de Time Out weer bij je abonnementsperiode opgeteld. Bovendien kost het aanvragen van de Time Out-periode geld. Ik meen €20,84

Je kunt dan geen gebruik meer maken van de diensten van Vodafone. En volgens mij gaat WhatsAppen ook niet meer. Want WhatsApp is onherroepelijk gekoppeld aan een aktief telefoonnummer. Dit wordt geverifieerd bij het aanmelden bij WhatsApp. En bij het verlengen van je gebruiksduur bij WhatsApp. Door middel van een controle-sms-bericht.

Overzetten naar Vodafone Prepaid kan vanaf 14 November 2015, want dan eindigt je huidige abonnementsovereenkomst. Althans volgens jouw eigen bericht.

Misschien is het beter om het abonnement toch maar voort te laten duren. Ook als je in het buitenland bent. En dan zorg je ervoor dat een betrouwbaar persoon, die jij gaat machtigen, begin November 2015 jouw abonnement gaat omzetten naar Vodafone Prepaid-met-nummerbehoud.

In de meeste landen ben je goedkoper uit met een prepaid. Met dat nieuwe, buitenlandse nummer kun je ook weer WhatsApp registreren en gebruiken.

Succes!

Netwerker

(Het Time Out-formulier in het PDF-formaat is te downloaden via de Support-webpages van Vodafone)
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mnienke

WhatsAppen kan nog gewoon, zelfs als er een Time-Out actief is. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de simkaart in je huidige toestel laat. Als je de simkaart in een nieuw toestel stopt moet je WhatsApp opnieuw registreren, en dat werkt niet als er een Time-Out actief is.

Verder gelden inderdaad alle regels die Netwerker hierboven al heeft vermeld. 😄
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic