hansol

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC Sensation XE] 3G werkt niet

Hallo,

Ik heb een probleem, mijn internet doet het niet waneer ik 3G bereik heb(3G icoontje bovenin scherm). Wanneer hier H staat doet het internet het wel en wanneer hier G staat doet hij het heel langzaam of soms zelfs niet. Ik heb de mobiele netwerk instellingen meerdere malen nagekeken en opnieuw ingesteld, hieraan kan het dus niet liggen, ook heb ik de sim kaart er meerdere malen uit en in gedaan. Ik heb hier al ongeveer 6-7 maanden last van en mijn abonnement heb ik al ongeveer 16 maanden. Iemand enig idee?? Mijn telefoon is de HTC sensation XE

Mvg,
Hans
24 Reacties 24
Lieske

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Ik ben wel geen expert, maar volgens mij hoef je verder niets te doen aan je instellingen. G, 3G en H gebruiken hetzelfde. raar dat 3G dan als enige niet werkt??
 
Groetjes Lieske
hansol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik weet verder het verschil tussen H, G en 3G niet, het enige dat ik weet is dat mijn internet het op H goed doet, op G langzaam en op 3G doet hij het helemaal niet. ik erger me hier erg aan omdat ik bijna altijd in een regio zit waar hij met 3G verbind, in de trein valt hij bijv. voordurend weg kan dis niet normaal filmpjes kijken ofzo.
 
mvg,
hans
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Hans,

Dat is een vreemd probleem met je toestel, wat als het met G en H lukt zal ook verbinden met 3G moeten lukken.
Er zijn zoals wordt aangegeven geen verschillende instellingen voor de verschillende netwerken.


Bezoek een Vodafone winkel voor een zogenaamde kruistest.
er zal dan als test een andere werkende sim in het toestel geplaatst worden, en als de sim dan de oorzaak
van het probleem is kan deze meteen omgewisseld worden.

Groeten,
hansol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke, ik zal binnekort langs een winkel gaan, bedankt voor de snelle reacties!
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Alleen maar wat extra info Hans 😉

G is GPRS --> vergelijkbaar met inbel internet van 10 jaar geleden. Snelheid in bauds meen ik me te herinneren.
3G is UMTS -> zie het als de eerste ADSL verbindingen van 2 tot 4 Mbit.
H is HSDPA --> Breedband internet . Snelheid varierend tussen de 3,6 Mbit en (ik meen bij Vodafone) 28,8 Mbit

Mods, vul me aan of edit mijn antwoord:D
 
EDIT 1:
 
Check de post van Chris eens. Vodafone Internet uitgelegd
hansol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dankje, handig om te weten, ik verwacht morge naar de vodafone winkel te kunnen, als ik de oorzaak weet post ik het hier wel, voor het geval dat andere met hetzelfde probleem zitten:)
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
 
ik heb een HTC desire Z en ik heb zorgeloos internet gekocht en dat heeft het enkelen dagen gedaan maar nu doet hij het helemaal niet meer. wat kan de oorzaak zijn ik vind het heel vervelend want ik heb betaald en heb nou nergens internet meer alleen op wifi en dat hoort niet.
 
Mvg Gion
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Gion,
 
Vervelend dat je dit probleem moet ondervinden, wat ik zou doen is even de instellingen controleren 😃 Ik heb ze voor je beschreven hieronder. Laat ons nog aub weten wat het resultaat was!
 
- Je gaat naar Instellingen> Draadloos en netwerken> Mobiele netwerken> Namen en toegangspunten> Selecteer Vodafone, indien niet aanwezig drukt u op Menu> Nieuw APN:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Gebruikersnaam: vodafone
  • Wachtwoord: vodafone
  • Server, Proxy, Poort, MMS instellingen kunt u overslaan.
  • Verificatie: PAP
  • APN Type: Internet
    - Selecteer Menu> Opslaan.
 
Je moet ook de gegevens verbinding aan te zetten.
- Je gaat naar Instellingen> Draadloos en netwerken> Gegevensverbinding aan
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo.
 
de gegevensverbinding staat aan maar er staat : verbinding mislukt.
de instellingen die je stuurden kloppen niet er staat geen bolletje om het aan te vinken dus er zit ergens een fout
maar wat kan het dan zijn ik vind het knap vervelend dat ik geen internet heb !.
 
Mvg Gion
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Gion,

De instellingen zijn wel de juiste instellingen.Uitgebreidere informatie over de instellingen vind je op:
www.vodafone.nl/mijntoestel .

Als met de juiste instellingen het verbinden blijft mislukken.Geef dan het toestel een soft reset, probeer opnieuw te verbinden, en haal
dan terwijl het toestel probeert te verbinden, de accu kort uit het toestel.

Als het dan nog niet werkt, kan de sim kaart nog de oorzaak van het pobleem zijn, vooral als je een ouder model sim gebruikt.

Maar neem ook contact op met de klantensercie, misschien date er toch nog iets heel anders speelt.

Groeten,

Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar ik vind het zo raar dat hij het eerst wel deed en nu niet meer want ik heb nergens aan gezeten of verandert.
en het internet plaatje staat er nog wel 2 pijltjes boven in.  en nou krijg ik voort steeds een bericht dat ik niet genoeg
beltegoed heb dat is ook zwaar iritant als ik eff weg ben heb ik weer 300 berichten.
 
Mvg Gion
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
en ik ben met mijn nummer overgestapt naar blyk. hoe kan ik weer terug naar mijn oude sim kaart van vodafone ?
 
Mvg Gion
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Begrijp ik hier nu goed uit dat je dus bij Blyk zit en niet bij Vodafone?
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja maar blyk hoort bij vodafone
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Blyk gebruikt het netwerk van Vodafone, subtiel, maar belangrijk verschil 😉
 
Maar om terug te komen op je eerdere vraag omtrent het teruggaan naar je Vodafone-SIM: Als jij je nummer hebt laten porteren naar Blyk, dan is je Vodafone-SIM gedeactiveerd en niet meer aan een nummer gekoppeld.
 
Als je terug wilt, zul je eerste een nieuwe SIM van Vodafone aan moeten schaffen en dan een nieuwe portering aan moeten vragen, van Blyk naar Vodafone toe.
 
Eigenlijk dus gewoon exact hetzelfde als je eeder gedaan hebt toen je naar Blyk ging.
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kan ik niet mijn oude vodafone sim kaar weer activeren ?
 
Mvg Gion
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Gion,


In het antwoord van Martin staat precies omschreven waarom de sim niet meer geactiveerd kan worden.
Ook mijn antwoord is dan ook...Nee is niet mogelijk.


Groeten,
Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke maar het internet heeft gewerkt dus aan de simkaart kan het niet liggen ookal is het blyk
want ik heb toch wat dagen internet gehad dus wat kan de oorzaak zijn dan ?
 
Mvg Gion
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Girarespen schreef:
hallo

ik heb een HTC desire Z en ik heb zorgeloos internet gekocht en dat heeft het enkelen dagen gedaan maar nu doet hij het helemaal niet meer. wat kan de oorzaak zijn ik vind het heel vervelend want ik heb betaald en heb nou nergens internet meer alleen op wifi en dat hoort niet.

Mvg Gion
Gion,

Ik zou op dit geval even contact opnemen met Blyk, het probleem is namelijk bij hun systeem en dit kunnen wij niet inzien. Ik zou even naar hun site gaan en contact opnemen met ze; http://www.blyk.nl/help/contact
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic