kevin93w

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One

Hey forumgangers,
 
Mijn abonnement bij T-Mobile is zojuist afgelopen en na twee jaar met een HTC Desire HD ben ik erg te spreken over het merk en kan het ook niet anders dan dat ik graag met hun nieuwe paradepaardje, de HTC One, aan de slag wil gaan! Het toestel is al bestelbaar, waarmee je 'm op dag van release (15 maart) binnen hebt, op de site van T-Mobile, maar omdat ik een Friends & Family code heb wil ik graag overstappen naar Vodafone en hem bij jullie afsluiten.
 
Ik denk dat er naast mijzelf nog andere mensen zijn die interesse zouden hebben om het toestel bij jullie af te nemen, dus vandaar dat ik maar even een topic aanmaak. Wanneer is de HTC One bij jullie bestelbaar? Wat zijn de prijzen in combinatie met jullie abonnementen? Wordt het toestel ook via Friends & Family aangeboden en zo ja, per wanneer?
 
Gegroet.
27 Reacties 27
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Kevin, welkom op het Vodafone forum.

Goed om te horen data je dit toestel wilt afnemen bij Vodafone en klant wilt worden. Helaas ben ik niet op de hoogte wanneer de HTC One in de verkoop gaat bij Vodane en of deze ook met Friends&Family wordt aangeboden. Ik wil het graag voor je navragen bij de desbetreffende afdeling.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Kevin, ik heb een mail gestuurd naar de betreffende afdeling en antwoord gekregen 🙂
We gaan deze eind maart in het assortiment krijgen en hopelijk dan ook voor Friends&Family. Helaas zijn er nog geen gegevens voor prijzen en abonnementsvormen bekend. Hoop je voldoende te hebben geinformeerd.
kevin93w
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke dan, betekent dat dat ik het toestel al eerder kan bestellen en nummerbehoudsprocedure kan starten etc. zodat ik het toestel aan het eind van maart in huis heb en alles is overgezet of dat ik 'm pas eind maart kan bestellen zodat ik hem ergens half april pas in huis heb?
 
Alvast bedankt voor de service,
Kevin Wareman
OTF_Commander

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit ook met smart te wachten op de HTC One (M7). Bij diverse winkels alvast te bestellen maar helaas niet bij Vodafone. Vanaf wanneer is hij te pre-orderen zodat ik hem de eerst mogelijke dag in huis heb?
 
Wackid

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik zit met smart te wachten op de One. Maar ik denk dat ik overstap naar Hi 4g. Ik vind het belachelijk dat een marktleider zoals Vodafone nog niets op de website heeft staan van de One. Geen pre order. Niets!! En dan pas eind maart durven uit te leveren. Terwijl ze vanaf 14 maart uit te leveren zijn. WAKKER WORDEN Vodafone!

Daar gaat je gratis htc medialink die je van HTC kado krijgt. Actie geldig tot 27 maart.

http://www.htcmedialinkhd.nl/home

Dus neem ik een nieuw abbo bij Hi met 4G, snel internet dus maximale uit je One.

Je zou bijna vermoeden dat jullie bepaalde afspraken hebben gemaakt met Samsung die de S4 op 14 maart wereldkundig maakt. En daarna snel in de pre order kunt bestellen.

Jammer.. Maar jullie hebben het laten liggen.
OTF_Commander

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo! Heb gisteren even gebeld met Hi, wat een perfecte service. Keurig nette uitleg, met voordelen van Hi t.o.v. Vodafone en maandelijkse kosten netjes per maand. Ook heeft Hi nu service @ home, monteur komt naar jou toe waar je ook bent om je toestel te repareren. Lukt dat niet direct dan krijg je direct vervangend toestel. Ik heb in de afgelopen 5 jaar als Vodafone klant meerdere keren gezeik gehad met de klantenservice/DynaFix/Vodafone Garant. 
 
Nog even paar weken wachten tot mijn abbo afloopt...:D
Mr_Chillern

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mogelijk wordt er gewacht met het aanbieden van de HTC One tot 4 maart, het moment dat de nieuwe (duurdere) abonnementsvormen van Vodafone ingaan...

Is er een mogelijkheid om de HTC One alvast te reserveren met een nu nog geldende abonnementsvorm?

Vind het wel ongelovelijk jammer dat Vodafone steeds zo laat is met de release van nieuwe toestellen en de informatie hierover. Kan al een tijdje een nieuwe telefoon uitkiezen en heb de release van Lumnia 920 en Sony Experia Z goed gevolgd en steeds waren de concurrenten beter en eerder bevoorraad en was de informatievoorziening sneller en beter.
En nu eindelijk besloten om voor de HTC One te gaan en is het weer het zelfde geintje. Hoe kan dat toch?
En als klap op de vuurpijl worden de prijzen (waarschijnlijk) ook nog eens verhoogd vanaf 4 maart. Heb steeds gewacht omdat ik graag klant wil blijven, maar het houdt wel een keer op..
Wackid

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ow van die prijsverhoging wist ik niets. Des te meer reden om van Vodafone afscheid te nemen. Was altijd wel tevreden maar als ze zo achter de feiten aanlopen en op deze manier de boel rekken. Dan krijgen ze mijn geld niet.
kevin93w
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor alle reacties van anderen op deze pagina, begrijp er werkelijk niks van dat ze hier niks over adverteren. De nieuwe telefoon komt over twee weken uit, tegen de tijd dat ik mijn abonnement heb overgezet van T-Mobile naar Vodafone en weer fatsoenlijk gebruik kan maken van een nieuwe telefoon ben ik volgens mij twee maanden verder. En daarnaast hebben jullie mij wellicht wel voor een grote miskoop behoed.
 
Heb overigens de klantenservice van Vodafone voor de zekerheid nog even gebeld en de webchat geraadpleegd of zij meer informatie hadden. Beiden hulpmiddelen spraken elkaar tegen, waarbij de webchat mij wijs maakte dat ze niks weten en dat alles via de afdeling verkoop loopt waar zij geen contact mee kunnen krijgen; de telefonische klantenservice wist me zelfs te melden dat de telefoon (ik belde op 25 februari) die ochtend net was aangekondigd, waarbij ze dus het verschil blijkbaar niet kennen tussen een HTC One en een Galaxy S IV, een lichtelijk kwalijke zaak voor een klantenservice van een mobiele provider? Maar ook zij konden me niks specifieks vertellen en konden daar geen extra informatie over geven, sterker nog als ik informatie wilde hebben over Friends & Family moest ik naar een ander nummer bellen omdat dat zou functioneren als een apart bedrijf.
 
Vind het allemaal wel best, ga lekker mijn abonnement bij T-Mobile verlengen zodat ik op de dag van release het toestel in huis heb.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Kevin, jammer dat je hebt besloten om je contract bij T-Mobile te verlengen. Ik begrijp de verwarring nadat je gebeld hebt met de telefonische klantenservice. Ik kan dit makkelijk weerleggen, wij als Webcrew hebben kortere lijnen binnen Vodafone zodat er via Twitter en Facebook wordt doorverwezen naar het forum. Alle updates die hier geplaatst worden komen rechtstreeks van de desbtreffende afdelingen. Zijn er geen updates voorhanden betekend dat er ook geen informatie te verstrekken is. Zo ook de informatie waar jij en andere forum gebruikers op aan het wachten zijn. Zodra er informatie is voor de betreffende vragen zal deze direct gepost worden. Hoop je voldoende te hebben geinformeerd.
Wackid

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga over naar tele2. De prijzen die jullie nu gaan berekenen staan Ze buiten proporties. Vooral als je een beetje met leuke databundel wilt met telefoon.
Misschien is het netwerk iets minder maar ze weten beter wat de behoeften van een consument is. Iemand zelf keuzes laten maken. Ipv iemand opzadelen van een veel duurder abbo als je meer data wilt.
Nu snap ik ook waarom jullie tele2 uit belcompany gegooid hebben. Ze zijn het betere alternatief.
Jammer want was op zich altijd tevreden..
Ed

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Onlangs contact gehad met de webcrew. Ik kreeg te horen van Marco dat ik mijn vraag hier niet kon stellen omdat hij alleen internet- gerelateerde vragen wilde beantwoorden. Toch was die vraag heel simpel: wanneer kan ik de HTC One bij Vodafone bestellen? Ik wil namelijk mijn abonement niet verlengen als ik deze telefoon er niet bij kan nemen. Ik vind het daarnaast idioot dat Vodafone klanten voor hun loyaliteit worden beloond met een duurdere rekening dan nieuwe klanten. Al met al begin ik te twijfelen of ik wel bij Vodafone wil blijven. 
kevin93w
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Daarnaast vind ik het trouwens ook best raar dat er nergens iets terug te vinden is over de HTC One, er wordt op verschillende review-sites etc gesproken over HET of EEN VAN DE toestellen van 2013. Waarom is er nog niet eens een HTC One forum aangemaakt en staat de One X+ nog steeds als nieuwste HTC toestel aangemerkt? En dat is dan nog buiten het feit dat er op de website geen pre-order pagina is, zoals andere aanbieders die nog geen informatie mogen verstrekken dit wel opgelost hebben? Het kan toch niet zo zijn dat, terwijl het toestel over twee weken ons land binnen komt, er nog nergens iets is terug te vinden...
Mr_Chillern

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is inderdaad vreemd dat Vodafone steeds zo laat is met informatie hierover, merk steeds dat dit verwarring schept. Bij mij en bij vele andere klanten die graag de nieuwste telefoon willen bij het verlengen van hun abbonement.
En het vervelende is dat er nu, net als bij Sony Xperia Z (headset), weer een actie van de fabrikant is. Bij alle HTC One's die voor 27 maart worden aangeschaft krijg je een HTC Medialink twv 90,- EUR cadeau. Ook bij de Xperia Z was Vodafone laat met informatie hierover en met de mogelijkheid om de telefoon te pre-orderen (incl actie). Maargoed, de informatie kwam uiteindelijk wel. Dus hopelijk is dat nu ook het geval. Maar ik blijf het vreemd vinden dan Vodafone steeds zo laat is.

Moderaters, hebben jullie daar een verklaring voor? Het schept toch steeds veel verwarring dat de concurrenten eerder zijn met informatie over nieuwe releases.
En zouden jullie willen informeren of de Medialink actie ook geldt voor Vodafone?

Alvast bedankt!
Wackid

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er is een oplossing voor het gelummel van vodafone.
Een nieuwe provider nemen.
Kortong op nieuw abbo en recent toestel. En "normale" prijzen.
Mr_Chillern

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
(Een week voor de officiele release van het toestel) nog steeds geen nieuws? Is het een beleidskeuze om als (grote) provider, om wat voor reden dan ook, de nieuwste toestellen pas enige tijd later te leveren dan de release datum? En dat dan vervolgens niet normaal communiceren (behalve dan dat er waarschijnlijk eind maart geleverd gaat worden). Geloof gewoon niet dat Vodafone, als grote provider, nu zelf intern nog geen informatie heeft. Er zullen vast redenen zijn om niks te communiceren naar de klanten, maar het lijkt mij sterk dat die keuze ten gunste van de klanten is gemaakt.

Zaterdag maar overstappen naar Hi. Blijf graag klant, wacht al vele weken, maar als ik bij Hi het zelfde toestel een stuk eerder en goedkoper kan krijgen (scheelt toch snel zo'n 200,- euro over 2 jaar), zij al lang informatie hebben over het toestel, terwijl Hi ook een goede landelijke netwerkdekking heeft dan wordt de keuze toch wel bijna onvermijdelijk.

Mogelijk gaan jullie hoog inzetten op S IV. Veel succes!
ddedoorn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is allemaal wel erg dom van vodafone. KPN heeft hem al in de verkoop. Ga er nu ook hard over denken om over te stappen! Als je met klantenservice belt weten ze helemaal niets over de HTC one. Dan komen ze aan met de HTC one sv:s
Silvan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben zelf ook erg enthousiast over de HTC One. Ik heb al wat lopen zoeken. Je kunt de HTC One + Vodafone al kopen bij o.a. Belsimpel. Voorbeeldje*:
 
Red Essential B (2 jaar) via Belsimpel
400 belminuten/onbeperkt SMS/500 MB à € 44,- p.m.
HTC One: € 162,-
 
Totaalbedrag over 2 jaar: (€ 44 * 24 maanden) + € 162 = € 1218
 
*Bron: http://www.htcone.nl/htc-one-bestellen/
 
 
kevin93w
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Silvan: Heb zelf inmiddels mijn toestel ook via Belsimpel.nl besteld, zou echter als ik jou was (en overige potentiele consumenten) aanraden om vooral ook de andere providers te checken aangezien deze vele malen goedkoper zijn.

Heb inmiddels het volgende abonnement i.c.m. verlenging van T-Mobile afgesloten:

T-Mobile ISmart 150 verlenging twee jaar via Belsimpel
150 Belminuten/SMS'jes + 1250 MB Databundel (onbeperkt) a ca. €32,- p/m voor de eerste 18 maanden, daarna 6 maanden a ca. €45,- p/m.

Daarnaast moest ik voor de HTC One los een bedrag van ca. €200,- betalen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic