Hey
fridjof,
Dat is zeer vervelend als dat gebeurd.
Ik raad je aan om je telefoon het reparatie traject in te laten gaan. Het kan een stukje software zijn maar ook tevens een stukje hardware. Zie
https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml Ik raad je dan wel aan om hem te koppelen aan je computer om een back up te maken. Het programma hiervoor kun je downloaden op de website van HTC.
Het enige andere wat je kunt proberen is het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Hoe kan ik mijn HTC resetten?
Soms is het noodzakelijk je HTC smartphone te resetten. Je HTC kan bijvoorbeeld crashen of een app heeft een HTC herstart nodig. Er zijn twee soorten resets: de soft reset en de hard reset.
Android HTC Soft Reset
Een soft reset kan vergeleken worden met je HTC toestel uit en aan zetten. Bij een soft reset wordt Android opnieuw opgestart. Je gegevens en apps blijven bewaard. Een soft reset voer je bij de meeste HTC Android toestellen uit door de AAN/UIT knop 3 seconden in te houden.
Android HTC Hard Reset
Een hard reset houdt in dat je HTC terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.
Bij de meeste HTC Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:
Schakel je HTC telefoon uit.
Houd de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de 'Volume Omlaag' knop los.
Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met 'terug naar fabrieksinstellingen' of 'gegevens wissen'.
Ook hierbij raad ik aan om eerst een back up te maken via je computer.
Groetjes stevied86