lexdolfing

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC One m7 maakt geen geluid bij bellen

Hallo,

Mijn HTC One m7 maakt sinds kort geen geluid meer bij bellen, als ik iemand bel hoor ik de telefoon niet overgaan en als ik opneem (de beltoon speelt wel af) hoor ik de ander niet en de ander mij ook niet. Weten jullie hoe dit komt?

Alvast bedankt!
61 Reacties 61
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Krabbie,

Heeft het terugzetten naar de fabrieksinstellingen het probleem wel opgelost?
Krabbie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben nu via HTC sync manager back up aan t maken, zal het daarna laten weten. Ben wel niet zo hoopvol maarja...
JordyKuntzel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Opeens uit het niets kan ik geen gesprek meer voeren omdat er geen geluid is. Geen beltoon en zelfs geen lichte ruis oid. Heel vaag probleem en het is idd over als wifi en mobiel data uitgeschakeld worden en vervolgens het toestel word gereset.
Er is geen update oid gedaan dus er is verder niks software matig (bewust) veranderd.
Krabbie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is (in ieder geval voorlopig) verholpen, ook na het opnieuw installeren van de software updates kan ik nog alltijd bellen met geluid! Factory reset is dus een oplossing 🙂
Baggio666

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het probleem is bij mij opgelost! (voor nu)

Wat ik gedaan heb: ga naar Instellingen -> Apps -> Alle applicaties (2x naar rechts swipen)
Zoek daar onderstaande 2 apps op en verwijder alle cache en gegevens.
- Google Play Services
- Google Services Framework

Nog een laatste keer rebooten en presto! Hopelijk werkt dit voor jullie ook. (Een factory reset werkt natuurlijk ook maar is enorme overkill)

Met dank aan -SpaceMaker- van GoT (tweakers)
Tenshi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De methode van Baggio666 heeft voor mij ook geholpen! Het heette bij mij wel iets anders bij Google play-services moest ik een submenu in om alle gegevens te wissen (ruimte beheren > alle gegevens wissen), bij framework kon ik gewoon in één keer gegevens wissen, daarna nog chache wissen en standaard waarden ook maar even gewist, opnieuw opstarten en hij doet het weer!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om de positieve reacties te lezen! Bedankt voor de updates en de aangedragen oplossingen.
mikeclaudia

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi
Ik heb ook het zelfde probleem heeft iemand het al op gelost

Mvg mike
evandecruijs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem, niet bellen of gebeld worden, er is niets te horen aan beide zijden.
Is er al een oplossing?
mikeclaudia

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik dat doe wa ben ik dan kwijt
Als ik die Google play service
En. Google service framework

Wis
kjanti

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
volledig terugzetten naar fabrieksinstelling hielp ook bij mij.
Echter enkele dagen later (gemiddeld gebruik, zeker niet intensief) dook het probleem weer op.

De methode van Baggio ook geprobeerd. Daar dezelfde ervaring mee, het werkt wel, maar enkele dagen later keert het euvel terug.

Heeft er iemand een definitieve oplossing?

aan vodafone:
Is het eventueel zinvol het toestel op te laten sturen? (hij is pas een paar maanden jong, dus zit nog in de fabrieksgarantie)
Of valt het probleem voor jullie servicepartner niet te reproduceren doordat ze bijvoorbeeld eerst het toestel proberen terug te zetten naar fabrieksinstellingen, waarna het toestel het dus (tijdelijk) doet zoals bedoeld is.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@evandecruijs ik heb jouw bericht even toegevoegd aan dit topic. Wellicht vind je hier het antwoord
fdobbelste

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas bij mij ook hetzelfde probleem sinds gisteren, ik voer altijd alle updates uit en lees dat probleem vorige maand er al was dus updaten heeft geen nut denk ik. Ik zal stappen in dit forum proberen uit te voeren, maar als iemand definitieve oplossing heeft graag posten in deze forum.
fdobbelste

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De methode van Baggio666 werkt bij mij niet helaas.
marc1971

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gebeld met Vodafone, maar de medewerker kende het probleem niet. Wisselen van simkaartjes met een ander toestel. Was het probleem idd ff verholpen, maar zoals ik lees in topic heeft dat waarschijnlijk meer te maken met opnieuw opstarten van de HTC.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @marc1971 ,

Als je simkaart het wel gewoon doet in en ander toestel ligt het toch echter aan je HTC zelf... Heb je al de tips in het topic gebruikt en zo ja wat was het resultaat hiervan?

Laat het ons weten.
Leutjejong

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb sinds vandaag het zelfde probleem en snapte er ook niks van.
Mijn HTC deed het sinds vanmorgen na een update, toen ik weer op Facebook ging had ik opeens een meldings geluid er bij gekregen als er nieuwe items waren wat ik vrij irritant vond en heb dat uit gezet. Ik dacht er net aan wat ik had veranderd en dat was dus dat geluid uitgezet bij app instellingen van Facebook. Heb hem net weer aangezet en kan nou weer normaal bellen en dus ook weer alles horen. Hoop dat het ook bij jullie zo is..gegroet.
eveltman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds gisteren ook ineens hetzelfde probleem. had eergisteren wel een lock screen update gehad?
Probleem was op te lossen met het adies van Baggio666 (thanks!):

Ga naar Instellingen -> Apps -> Alle applicaties (2x naar rechts swipen)
Zoek daar onderstaande 2 apps op en verwijder alle cache en gegevens.
- Google Play Services
- Google Services Framework

Was echter maar van korte duur, vanmorgen wederom hetzelfde probleem,.... zelfde oplossing doet het tot nu toe nog wel, ben benieuwd hoe het morgen gaat?...
64142

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb (had) hetzelfde probleem, HTC kon me geen oplossing bieden dus besloot Google Play Services te updaten naar 5.6.96 (...-010). Dat werkt bij mij nu al 24 uur!

Update te vinden op:
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-play-services/google-play-services-6-5-96-1630522-010-apk/
Even rebooten en klaar. Succes!

Boxman

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
HTC heeft een update naar .11 OTA beschikbaar gesteld. Probleem is opgelost nu. Voor mij iig
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic