prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

[HTC One X] probleem Wi-Fi Setup Vodafone

Waarom krijg ik deze melding elk uur:
http://remoteoutpost.nl/vodafone.jpg

De eerste paar keer netjes wifi uitgezet, en dan inderdaad 2 minuten later melding dat hij verbonden is met vodafone.
Echter, uurtje later komt ie er opnieuw weer mee.

Uiteraard denkt vodafone dat wij de vodafone apps graag willen hebben, dus ik heb helaas geen mogelijkheid om deze te kunnen verwijderen.

Echter, zoals u wellicht begrijpt, wordt ik echt dood- maar dan ook doodziek van bovengenomede melding.
Ik heb het toestel nu twee dagen, en deze melding is nu toch zeker 35x voorbijgekomen.

De app is zelfs zo brutaal en geforceert, dat hij bestaande applicaties pauzeert, en het geluid hiervan uitzet, om vervolgens die melding weer in your face te gooien.

Op settings klikken werkt ook al niet, want je zou verwachten dat hier opties zitten om domweg niet meer te verbinden met vodafone, maar als je op settings drukt kom je bij de instellingen van android om je wifi uit te zetten.

Overigens heeft dit verder niets met de sim te maken volgens mij, het is puur internet/vodafoneapp gerelateerd.

Beste Vodafone, ik vind het niet erg dat het toestel besmeurt is met vodafone apps die je niet kan verwijderen/nooit gebruikt. Echter moet dit naar mijn mening niet de gebruikerservaring verpesten, wat het nu wel doet.

Graag advies hoe ik deze melding PERMANENT van mijn HTC toestel kan krijgen?


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
De melding wordt getriggerd door 2 applicaties van vodafone, namelijk "Discover" en "GameSelect"
Als je deze via instellingen -> apps -> alle applicaties uitschakeld, mag de melding niet meer voorkomen.
 
 

Bekijk in context

20 Reacties 20
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi prdoeser,

één vraag. Waar krijg je deze melding?
Is dit bij alle apps?
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Welk toestel gaat het om? Heb je de proxy al eens uitgezet?
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
HTC One X
 
Lijkt kompleet random voor te komen, weet ook niet waar het vandaan komt, of waar het verder uberhaupt voor dient. Als ik de app weiger met annuleren, springt hij enkele minuten later wederom tevoorschijn, ongeacht in welke app je zit. Hij blokkeert de app dan, en gooit die melding weer voor je neus.
 
 Proxy (nog) niet uitgezet, kunnen deze instellingen automatisch hersteld worden? gezien er ook een username+password gespecificeerd staat bij de proxy, en die gegevens zijn verder niet bij mij bekend om de proxy handmatig zelf later te herstellen.
 
Het irritante hier is gewoon dat de melding blijft optreden, terwijl nieteens duidelijk is waar het voor dient. Ik ben sowieso niet van plan om de meegeleverde vodafone software te gebruiken, dus als deze uitgeschakeld kan worden definitief zou dat voor mij persoonlijk de beste oplossing zijn.
 
edit:
Enige vermoeden dat ik kan bedenken waar het door komt, is dat de startpagina van de browser op de htc by default ingesteld staat naar een mobiele vodafone website. Wellicht dat zodra ik de browser open, dat vodafone dan een call-home doet oid, waardoor die buiten de wifi-settings om wil gaan?!? Uit voorzorg nu de startpagina maar uitgeschakeld, maar het begint ondertussen als spyware/virus aan te voelen dit geheel.
 
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Proxy kun je gewoon uitzetten, defaults herstellen van je APN kan altijd. Heb je het alleen op WiFi? Sowieso kun je natuurlijk altijd de startpagina aanpassen, Vodafone kan je niet verplichten deze in te stellen op deze pagina.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Even snel een reactie geven op je antwoord Johan, de HTC toestellen hebben de proxy meeste tijd altijd nodig, als je de default setting terugzet, dan zet je de proxy dood leuk ook terug.

Groet
 
WhiteWolf
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik werk al 4 jaar probleemloos met een HTC toestel zonder proxy in combinatie met Vodafone 🙂 Wanneer je de APN's laat herstellen is er niets aan de hand en heb je de gegevens van de proxy gewoon weer terug.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Wat doet de Vodafone Proxy?
Waarom heb ik die ingesteld staan?
 
Het is heel simpel guys. Zonder proxy moet je internet ook werken.
 
Pagina's zoals Google, YouTube, Facebook moeten normaal gesproken gewoon benaderbaar zijn.
Wil je echter live TV kijken via http://mobiletv.vodafone.nl dan gaat dit niet zonder de proxy. 
 
Dit is een Vodafone Exclusive dienst en daarom zal de proxy vereist zijn.
Ik meen dit nog al eens ergens neergeplempt te hebben.  
 
Verbeter me gerust als ik mezelf voor l*l aan het zetten ben 😉
 
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Proxy is alleen nodig voor Vodafone diensten ja, correct 🙂
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Daarnaast zijn mijn bevindingen met die proxy, dat het bagger is.
 
Op sommige droids werkt ut niet... al moet ik zeggen dat het verbeterd is.
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb de proxy uitstaan, en de startpagina van Vodafone afgehaald, probleem is hiermee echter niet weg.
 
De app blijft zeuren dat ik de wifi uit moet zetten zodat hij zich kan aanmelden.
 
 Dus het is niet terecht dat dit topic "opgelost"  is
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
%^$#%#$%@# Dat ding komt zelfs tevoorschijn als je gewoon aan het bellen bent, het moet niet gekker worden.
 
Gezien niemand binnen vodafone ook maar enigzins weet waar deze software voor dient, en vervolgens niet de mogelijkheide geven om het uit te schakelen, vroeg ik mij bij deze af of het mogelijk is om de telefoon te jailbreaken, en er gewoon een formele HTC Rom op te gooien.
 
Vraag ik mij echter wel af of ik hiermee de garantie verbreek.
 
De helpdesk van Vodafone heeft mij in ieder geval bijzonder goed weten te helpen met het probleem: "restart je telefoon"
 
Dit lost het dus niet op.... nogal wiedes, gezien het eerste wat er gebeurt als je telefoon opstart, is de spyware/callinghome software van vodafone inladen... (Ja ik ben echt pissed off zoals je wellicht kan merken)
 
 
 
 
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Nogmaals met vodafone gebeld.
 
Hier nu goed geholpen! De persoon in kwestie heeft ocntact gezocht met de software maker van de meegeelverde Vodafone Software Suite.
 
De werking van de software zou als volgt moeten zijn:
Per Wifi Netwerk waar je je op aanmeldt, moet je je ook registreren bij het vodafone netwerk.
 
Dus als je thuis 2 wifi punten hebt (zoals ik), dan zou dat betekenen dat je je 2x moet registreren voor beide netwerken.
Echter, en dat heb ik de man ook uitgelegd, gebruik ik het toestel uitsluitend op deze 2 punten met wifi, en desalniettemin blijft de software vragen om mijn toestel te blijven registreren via het Vodafone netwerk.
 
Hier is nu een Case voor aangemaakt binnen Vodafone, en ga hier terugkoppeling op krijgen.
Helaas, is het rooten/jailbreaken van het toestel niet toegestaan ivm. garantiebehoud.
Gezien garantie wel een belangrijke factor voor mij is, zal ik dus toch moeten kijken of er een oplossing gaat komen vanuit Vodafone voor dit probleem.
 
Wordt vervolgd....
 
 
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Na wat testen met de vodafone medewerker, blijven de meldingen nog steeds komen.
De medewerker in kwestie liet ook doorschemeren dat dit toch wel vaker voorkwam.
 
Nu alle versienummers van toestel doorgegeven, en weer afwachten.
 
Probleem is waarschijnlijk gerelateerd aan het feit dat hier bij mij thuis waar ik woon de 3g dekking nagenoeg 0,0 is (en laat dit nu ook DE reden zijn dat ik hier thuis dan wifi gebruik). En dus die registratie nooit succesvol voltooid wordt, met als gevolg dat de vodafone software in standje "blijf gebruiker lastig vallen" modus schiet.
 
Was zelf in elk geval verheugd op het feit dat ik niet de enige ben, wat in de praktijk vaak betekent dat de ontwikkelaar zijn software gaat aanpassen om dit soort (onnodige) ellende in de toekosmt te voorkomen.
 
 
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
De melding wordt getriggerd door 2 applicaties van vodafone, namelijk "Discover" en "GameSelect"
Als je deze via instellingen -> apps -> alle applicaties uitschakeld, mag de melding niet meer voorkomen.
 
 
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Super dat je deze melding uit kunt schakelen. Heb je dit van Vodafone gehoord?
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Yep, dit komt van de support-desk van Vodafone zelf weg.
Ze zijn zich bewust dat dit onderdeel van de software in sommige situaties problemen kan opleveren.
 
Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar als workaround werd ondergenoemde mij tot die tijd geboden.
Vond het wel even zo netjes het antwoord hier achter te laten voor anderen die hier tegen aan lopen.
monny

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het enige jammere daaraan is dat je "discover" niet permanent kan uitschakelen. hij komt gewoon weer terug. en blijft het dan weer vragen.
prdoeser
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Bij mij is deze nu permanent uitgeschakeld na bovenstaande handeling uit te voeren. JE moet wel eerst alle updates verwijderen voor je hem helemaal kan uitschakelen.
 
Bij mij is de melding dan ook verder niet meer teruggekomen gelukkig.
 
mentosmenno2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zelfde probleem gehad, lijkt na verwijderen van updates en uitschakelen van discover en gameselect geen meldingen meer te geven. als er een andere oplossing van vodafone is, zoals het uitzetten van de meldingen, hoor ik het graag. in ieder geval bedankt prdoeser!;)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic