Hi Izzy, lastig dat je wifi niet goed werkt. Ik kan zonder het toestel in handen te hebben niet bepalen wat er precies mis mee is. Daarnaast kan het ook in de combi tussen je wif-router en je toestel zitten, dus meer dan algemene tips kan ik waarschijnlijk niet geven.
De stappen die ik zelf zou ondernemen zijn:
- wifi-wachtwoord vergeten, router een aantal minuten uit, kijken of er verschil is
- toestel resetten naar de fabrieksinstellingen (vergeet je back-up niet!) en opnieuw updaten. Dit sluit een software-issue uit.
- Repareren.
Wat betreft je garantie, als er een reparateur aan het toestel gewerkt heeft die niet door de fabrikant geautoriseerd is, is de kans vrij groot dat je inderdaad te horen krijgt dat de reparatie niet onder garantie valt. Uiteraard kun je een eventueel defect alsnog laten repareren. Dat is dan alleen niet gratis.
Als je bovenstaande stappen doorlopen hebt, zou ik denk ik langs een Vodafone winkel met een service-desk gaan (
https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml ). De monteur daar kan je denk ik het beste vertellen wat een reparatie zou kosten als hij niet onder de garantie valt.