Izzyinspace

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

HTC One X Wifi werkt amper/niet

Ik heb nu al 1,5 jaar de HTC One X i.c.m. een vodafone abonnement. Sinds begin Januari werkt mijn Wifi slecht en vaak zelfs niet. De 500 Mb aan data tegoed is al bijna op terwijl ik aan het einde van de maand vaak nog 200 mb over heb. Zelfs als ik naast mijn router zit heb ik maar 1 of 2 streepjes.

Ik heb op het internet al vaker zien langskomen dat dit een fabrieksfout is van de HTC One X, maar ik heb mijn telefoon vorige zomer laten repareren (het scherm was gebarsten) bij een telefoon winkel en ik neem aan dat vodafone dan geen garantie meer geeft.

Mijn vraag aan Vodafone: Wat is er met mijn telefoon en kan ik dit nog kosteloos laten repareren (garantie).
Een andere vraag is: Als ik geen garantie meer heb, wat kan ik dan hier aan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Izzyinspace
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een oplossing gevonden, geen dure reparatie of je telefoon openmaken. Gewoon karton tussen je hoesje en je mobiel zelf en het probleem was gelijk opgelost!

https://www.youtube.com/watch?v=0Hntkc6Eyjs

Bizar dat het werkte, maar ik hoef iig geen reparatie meer te doen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Izzy, lastig dat je wifi niet goed werkt. Ik kan zonder het toestel in handen te hebben niet bepalen wat er precies mis mee is. Daarnaast kan het ook in de combi tussen je wif-router en je toestel zitten, dus meer dan algemene tips kan ik waarschijnlijk niet geven.

De stappen die ik zelf zou ondernemen zijn:

- wifi-wachtwoord vergeten, router een aantal minuten uit, kijken of er verschil is
- toestel resetten naar de fabrieksinstellingen (vergeet je back-up niet!) en opnieuw updaten. Dit sluit een software-issue uit.
- Repareren.

Wat betreft je garantie, als er een reparateur aan het toestel gewerkt heeft die niet door de fabrikant geautoriseerd is, is de kans vrij groot dat je inderdaad te horen krijgt dat de reparatie niet onder garantie valt. Uiteraard kun je een eventueel defect alsnog laten repareren. Dat is dan alleen niet gratis.

Als je bovenstaande stappen doorlopen hebt, zou ik denk ik langs een Vodafone winkel met een service-desk gaan ( https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml ). De monteur daar kan je denk ik het beste vertellen wat een reparatie zou kosten als hij niet onder de garantie valt.
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Als je hem 1,5 jaar heb mag je 4 maanden van te voren verlengen heb je weer een nieuw toestel
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nog twee maanden dus en voortaan verzekeren lost een hoop problemen op (gebroken display)

Groetjes

Richard
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Izzyinspace ,

Zodra jij je veranderingen aan je hardeware laat doen, vervalt je fabrieksgarantie.
Zou je het volgende voor mij willen proberen:
Met je telefoon naast je router gaan staan( 2 meter afstand).
Kijk hoeven streepjes signaal je hebt. Vervolgens op de linker boven hoek drukken (niet mega hard, straks breek je het glas nog een keer 😉 )
Word je signaal nu beter? als dit het geval is heb je inderdaad de fabrieksfout. Dit is net als je scherm ook goedkoop bij een niet erkende winkel te laten repareren.
HTC kan dit ook voor je doen, alleen dan zijn er meestal wel hogere kosten aan verbonden.
Izzyinspace
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas was ik het niet die het scherm heeft kapot gemaakt. Het was mijn hond en dat vergoedt geen een verzekering 😛 zou ook onwija dom zijn als ze dat wel deden, anders waren ze een fortuin kwijt aan schade door dieren
Izzyinspace
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Signaal wordt indd beter als ik druk. Even op zoek naar iemand die dat kan fixen.
Bedankt 🙂
Izzyinspace
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een oplossing gevonden, geen dure reparatie of je telefoon openmaken. Gewoon karton tussen je hoesje en je mobiel zelf en het probleem was gelijk opgelost!

https://www.youtube.com/watch?v=0Hntkc6Eyjs

Bizar dat het werkte, maar ik hoef iig geen reparatie meer te doen.
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wi-Fi probleem ligt echt aan het toestel al vanaf dag 1.ik had rot nu steeds mazzel maar begint nu ook en nee ligt niet aan de router die doet het prima 300mbps ontvangst op laptop tel ernaast en tussen de 2 en 3streepjes zelfs naast de router.is HTC probleem en al heel lang beke t forums vol er over 😄
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Klopt werkt idd heb ik al meer als een jaar
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Verzekering die Vodafone aanbied is sowieso al waardeloos zelfs in je volste recht vergoeden ze niets afzetters en oplichters zijn het van die verekering
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Izzyinspace ,

Dit is niet zo bizar. Want dit zorgt er voor dat je telefoon stijf op elkaar gedrukt wordt.
Je wifi antenne zit normaal vast gesoldeerd op het moederbord. hier zit alleen iets wat speling tussen, waardoor deze los raakt. Wanneer je er op drukt, is de aansluiting weer optimaal.
Lietje1991

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit klinkt wel erg bekend....
Begon bij mij een half jaartje terug, dat hij af en toe wat lastiger op het wifi kwam, maar resulteert nu inderdaad in het feit dat ik naast een wifi router geen verbinding kan krijgen.....

Nu had ik wel een aantal vragen over de reparatie.
1) Hoe lang ben ik me toestel ongeveer kwijt?
2) Kan ik in de tussentijd een leentoestel van Vodafone krijgen en kost dit extra of niet?
3) Mag aannemen dat deze reparatie goed word uitgevoerd, maar heeft iemand ervaring met deze reparatie?

Alvast bedankt,
Gr,
Lietje
janklaasen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als je hem bij mij brengt kirjg je hem gelijk binnen 10 minuten terug
en heb ik je wifi probleem opgelost

janklaasen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
was het vanaf dag 1 al zo de slechte wifi
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@janklaasen ,

Bedankt voor het spammen.
@Per @Maartje
Zou één van jullie hier even wat aan kunnen doen?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @janklaasen ,
Dit is inderdaad een beetje Too Much Information. Je boodschap is (meer dan) duidelijk. Je kunt een berichtje plaatsen met je informatie. Degene aan wie je het richt kan dan zelf beslissen of hij op je aanbod in wil gaan. Ik heb de dubbel geplaatste reacties van je verwijderd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic