Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

[HTC One X] Wi-Fi problemen

Topics merged.

Hier verder.

19 Reacties 19
Seartje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede morgen,
 
Gisteren de microsimkaart voor m'n One X ontvangen.
Vandaag voor het eerst gebruik van mobiel internet willen maken (thuis Wifi).
 
Als netwerk icoontje toont het toestel nu meestal E (Edge?), soms G (GPRS)
 
De ene helft van de apps (Nu.nl , internet browser, gmail) werkt nu wel, zij het trager dan wifi, maar een aantal apps (Plume, Rabo mobielbankieren) geven "time-out" fout-meldingen.
(Tijdens deze fouten registreert het toestel het E netwerk)
 
Waar kan dit aan liggen / hoe kan ik dit oplossen?
 
 
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Heb je in de instellingen van het toestel 3G wel aanstaan?
 
 
Seartje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is inmiddels, met bhv@vodafoneNL opgelost.
(proxygegevens gewist in de instellingen)
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo...

Proxy instellingen wissen lost inderdaad dit probleem op.
Voor forumbezoekers even info over waar dit in het menu dient te gebeuren;


Instellingen > Mobiel netwerk > Namen toegangspunten > Vodafone NL > verwijder de informatie onder Proxy en Poort. Groeten,
komophey

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
 
Hoi.....
 
ik neem aan dat dit een standaard androide instelling is en dat dit dan ook geldt voor andere android
toestellenn met het zelfde probleem....
 
 
dacht ik zo...Kattentong
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hey komophey,

Dat hoeft niet persé. Het is best denkbaar dat er toestellen zijn waarbij de proxy en poort wel vereist zijn.

Oudere toestellen bijvoorbeeld.
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Waarom staat uberhaupt de proxy aan voor iets wat alleen maar problemen veroorzaakt? Specifieke Vodafone apps die niet werken anders?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@Johan,

Ik meen dat de Vodafone proxy gebruikt moet worden voor de diensten van Vodafone. Denk aan de Myweb dienst of mobile TV.

Ik denk niet dat deze zonder proxy werken.
Jacco

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste heer/mevrouw,
 
Sinds vorige week heb ik een nieuwe HTC One X White ontvangen icm een contractverlenging. Na een week hield gisteravond ineens het internetten via WIFI er mee op. Bij het inschakelen van WIFI op de telefoon, blijft deze hangen op het scannen naar netwerken. Er worden dus uiteindelijk geen netwerken gevonden. Als je daarna handmatig opnieuw wilt scannen naar netwerken, dan vind deze helemaal niets. In de statusbalk bovenin het scherm komt ook geen WIFI icoontje. Mijn zakelijke telefoon (Samsung Galaxy S) kan in de tussentijd echter wel gewoon alle beschikbare netwerken vinden.
 
Wat kan ik het beste doen? Toestel opsturen naar Dynafix om na te laten kijken? Zo ja, leveren jullie dan in de tussentijd een vervangend toestel, of een micro sim adapter, zodat ik gewoon door kan bellen? Worden de verzendkosten vergoed binnen de garantie? Is het nodig om op voorhand het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, aangezien er persoonlijke gegevens opstaan en dergelijke? Is het mogelijk om eenvoudig een back up te maken van alle info op de telefoon en dit later weer gemakkelijk terug te zetten?
 
Alles bij elkaar behoorlijk wat vragen. Ik heb geprobeerd om deze ook al bij Dynafix neer te leggen, maar na circa 9 minuten a 45 cent per minuut in de wacht staan en dan nog niemand te hebben gesproken probeer ik het nu eerst op deze manier.
 
Alvast bedankt voor de reactie!
 
Met vriendelijke groet,
Jacco
 
 
Lieske

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Jacco,
 
vervelend vervelend zeg. Heb je al eens de wifiverbinding verwijderd en onieuw ingesteld?
Ik zou dat eerst eens proberenerr je je toestel gaat opsturen.
 
Groetjes Lieske
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik kan me dat inderdaad uit het verleden ook nog herinneren dat het voor specifieke sites moet aanstaan. Geloof de Live! site destijds, is alweer even terug allemaal 😉
Qlaxo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste meneer/mevrouw,
 
Begin april heb ik een Htc One X besteld bij jullie. Al sinds het begin viel het mij op dat ik met deze telefoon veel minder WiFi bereik had als met mijn vorige htc toestel de Desire. 
Van de week las ik het nieuws op www.tweakers.net dat er een probleem is met de wifi antennen in het toestel.
 
Even gegoogled en kwam volgende forum tegen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688538
 
En inderdaad als ik op de achterkant van toestel druk net iets boven de volume button heb ik ineens super wifi bereik. Als ik vervolgens een berichtje binnen krijg(trill functie) valt de verbinding weer nagenoeg weg.
 
Nu las ik ergens dat de toestellen met serienummer wat begint met HT23 en HT24 last hebben van dit euvel. Mijn serienummer begint met HT23
 
Waar kan ik terrecht dit te laten maken of om te ruilen voor een ander toestel?
 
Met vriendelijke groet,
Eldert
WilbyS

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Qlaxo,

Ten eerste welkom op het Vodafone Forum!
Het WIFI netwerk is inderdaad minder sterk bij sommige HTC One X toestellen. En vervelend om te lezen dat jouw toestel net bij deze serie hoort. Wel goed dat je al hebt gezocht dat jouw toestel bij deze serie hoort, zodat je dit in ieder geval kunt onderbouwen.
Ik zou eerst contact opnemen met HTC, om na te gaan wat de procedure is bij de serie toestellen die minder sterk WIFI signaal hebben.
Wanneer hier onduidelijkheid over is, raad ik je aan om langs een Vodafone winkel te gaan. Kijken wat ze daar voor je kunnen betekenen.


Qlaxo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de vraag nu voorgelegd bij HTC, ik ben benieuwd. Ik zal jullie op de hoogte houden. Er zijn vast meer mensen met deze problemen.
Qlaxo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mail terug van HTC
 
Beste Eldert,

Bedankt voor uw vraag met betrekking tot uw HTC One X.

We raden u aan het toestel aan te bieden voor reparatie. Wij kunnen uw toestel bij u ophalen en naar een geauthoriseerd reparatiebedrijf brengen. Zij zullen de reparatie dan ook namens ons uitvoeren. 
De koerier kan op werkdagen tussen 9 en 1, tussen 1 en 5 of tussen 5 en 9 uur 's avonds langskomen. Daarnaast kan uw toestel op zaterdag tussen 9 en 1 of tussen 1 en 5 uur worden opgehaald. U biedt het toestel zonder de accessoires aan. Dit betekent dat u de batterij, het achterklepje, SIM-kaart, SD-kaart en oplader bij u houdt. Verder hoeft u het toestel niet te verpakken.
 
Het is kopie uit een standaard procedure. Kreeg een gelijke mail vorig jaar met reparatie van mijn Desire
 
Ik ga een afspraak maken voor reparatie. Dus voor anderen, neem contact op met HTC
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Qlaxo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat hebben gebruikers hieraan dan. Het is echter nog niet duidelijk hoe HTC de problemen met reeds verkochte toestellen zal gaan oplossen. Ook details over de benodigde 'fix' heeft het bedrijf nog niet vrijgegeven.
 
Update: AndroidCentral has received a little more detail on this issue — it sounds like this issue only affects the Tegra 3 version of the One X. Those who purchased the LTE version with a dual-core Qualcomm processor should be unaffected. HTC also gave some details on how to exchange your device. Affected users can call customer support and will be walked through some steps to verify the issue. At that point, HTC's customer service will work on the next steps to get your affected phone replaced.
Update 2: An HTC spokesperson confirmed to us that the Wi-Fi hardware issue does indeed only affect the Tegra 3 One X — US owners shouldn't have to worry about this issue. The company also noted that "the issue is only affecting a small subset of global One X units." However annoying this problem may be, at least it doesn't appear too widespread.
 
http://www.theverge.com/2012/6/18/3094567/htc-one-x-wi-fi-hardware-connectivity-issues


Girarespen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi.
 
ik heb een HTC maar alles werkt maar ik heb zorgeloos internet gekocht en dat heeft het enkelen dagen gedaan maar nou staat het er wel maar het doet het niet meer maar ik heb wel betaald.
hoe kan dat ?
 
Mvg Gion
CarmenR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.
 
Ik heb dezelfde problemen met mijn htc one x. heb een aantal dagen met een stukkie karton in minn hoesje gelopen op de plek van de atenne, maar daar betaal ik natuurlijk niet voor!
 
Ikm heb contact opgenomen met HTC en ze hebben dezelfde dag nog mijn telefoon opgehaald voor reparatie, wat uiteraard onder de garantie valt. Mijn telefoon is opgehaald door dynafiax ofzo. De reparatie duurt 10 werkdagen zeiden ze..
 
Heb alleen heel impulsief mijn htc'tje mee gegeven, zonder te weten wanneer hoe etc mijn telefoon terugkomt! Niet zo slim dus, maar ik hoop dat hij iig heel terug komt! daar betaal ik straks 50 eu p.m voor..
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic