mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One X Jelly Bean

Eindelijk is het zover, Jelly Bean (Android 4.1) komt naar de One X:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13129023/__Update_HTC_One_X_op_komst__.html
 
Laten we in dit topic weer lekker ouderwets (:D) "discussiëren" over de uitrol naar Nederland, en natuurlijk nog belangrijk hoe snel Vodafone het deze keer kan/ gaat uitrollen.
168 Reacties 168
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey Toaby, ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn.
Ik heb de update vanavond uitgevoerd en ben er heel blij mee 😄
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Weet iemand nu al wat dat teken met NFC inhoud? heb het al een keer geoppert maar ik ben er nog niet achter wat het is.staat bovenin naast je bereik tekentje maar ipv een punt staat er NFC onder ze staan naast elkaar
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Wat bedoel je precies, weet je niet wat NFC is?
izetm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb gister geupdate naar JB, eerste twee uur was alles goed, werkt een stuk sneller dan voor de update. Maar na die twee uur begon de telefoon random te rebooten(tussen 2 en 20 minuten). Nu 15 uur later nog steeds hetzelfde probleem.
 
Zijn er andere gebruikers met een soortgelijk probleem en/of oplossing?
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Stevie,
De update is echt een verademing.
Jelly Bean werk goed maar zeker ook Sense 4x is super.
Alles werkt perfect sinds ik deze maandag heb geinstaleerd.
Bedankt voor de updates etc.
😉
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Franco schreef:
@Stevie,
De update is echt een verademing.
Jelly Bean werk goed maar zeker ook Sense 4x is super.
Alles werkt perfect sinds ik deze maandag heb geinstaleerd.
Bedankt voor de updates etc.
😉
Graag gedaan!
Top om te horen dat de update zo goed is!

Heb zelf de Samsung Galaxy S3 en merk wel wat verschillen voor en na Jelly Bean, een groot gedeelte positief echter niet allemaal.
Ben benieuwd wat je batterijduur doet, ik heb het idee dat deze bij mij na de update toch wel verminderd is, echter ben ik een zeeeeer intensieve gebruiker van mijn mobieltje :). Dus laat nog wat horen en misschien kom ik je ook nog op andere plaatsen tegen hier op het forum :).

markeikelboom

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is na de laatste update mijn Batt. na 8 uur leeg.
Ik heb al harde reset uitgevoerd. Maar dat bied geen oplossing.
 
iemand een idee? 
alvast dank.
 
Gr mark
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Mooi dat de update voor de HTC one X er eindelijk is voor de mensen met Vodafone brandend en uiteraard ook dat hij sneller is is te danken aan project butter die alles vloeiender maakt en nu ook Vsync ingebouwd heeft
 
Ikzelf heb ook een S3 en die is met JB 4.1.1 heel snel geworden, echter betreft batterij iets minder maar daar komt hopelijk in versie 4.1.2 verandering in, we wachten wel af.
markeikelboom

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou de batterij is niet iets korter.
 
Nu max 8 uur. Dit was eerst 13/14 uur makkelijk.
volgens batterij beheer wordt dit voornamelijk veroorzaakt door "Android OS"
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
izetm schreef:
Heb gister geupdate naar JB, eerste twee uur was alles goed, werkt een stuk sneller dan voor de update. Maar na die twee uur begon de telefoon random te rebooten(tussen 2 en 20 minuten). Nu 15 uur later nog steeds hetzelfde probleem.

Zijn er andere gebruikers met een soortgelijk probleem en/of oplossing?
Heey izetm, welkom op ons forum.

Niet fijn wat er gebeurd.
Je zegt dat de telefoon random begon te rebooten ? Kun je precies aangeven wat na de reboot precies op het toestel gebeurd.

MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Weet iemand nu al wat dat teken met NFC inhoud? heb het al een keer geoppert maar ik ben er nog niet achter wat het is.staat bovenin naast je bereik tekentje maar ipv een punt staat er NFC onder ze staan naast elkaar
melvintje schreef:
Wat bedoel je precies, weet je niet wat NFC is?
Heey Melvin, misschien kun je even uitleggen wat NFC inhoud 😄
izetm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maurice,
 
Ongeacht van wat ik aan het doen ben, bevriest de telefoon even en gaat ie automatisch rebooten. Ook als die op tafel ligt, terwijl het scherm uit is, gaat hij rebooten.
 
Tijdens de reboot gebeurt er niks anders dan normaal. Gaat dus hetzelfde als wanneer ik de telefoon zelf laat rebooten.
 
Tijdens de android update had ik mijn telefoon aan de oplader, misschien heeft dit er iets mee te maken?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Oke is prima MauriceD

NFC(Near Field Communications) is een kleine chip die in de telefoon zit, ziet het eigenlijk als een soort bluetooth maar beter en makkelijker, je maakt contact met een andere telefoon die NFC ondersteunt door de achterkant van de telefoon aan te raken, dus beide telefoons moeten met de achterkant in contact komen met elkaar

Hiermee kun je dus heel snel foto's, bestanden en contactgegevens delen met elkaar zonder ze over te zetten met bluetooth, ook ken je doormiddel van NFC heel snel/automatische acties (laten) uitvoeren, bijvoorbeeld je wilt je telefoon op stil zetten, of iemand bellen, Dit noemen ze dan NFC tags, bij sommige telefoons worden ze bijgeleverd en voorgeprogrameerd en soms ken je dit zelf aanpassen, maar ze zijn vast en zeker ook wel ergens te verkrijgen(een telecom winkel) die aanpasbaar zijn.
Ook kan NFC gebruikt worden voor transacties, ticketsystemen enz., echter is dit in nederland nog heel beperkt wanneer dit op grote schaal wordt uitgevoerd is nog niet zeker.
Het nadeel is wel dat je maar maximaal 10 centimeter van elkaar af mag zijn, waarbij bluetooth dit hoger ligt.
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
pff ja nu je het zegt,ik had het kunnen weten die optie heb ik idd aan staan vandaar ineens het teken in het balkje,dat het je voor deze update namelijk niet en toen stond nfc ook al aan.Met deze update zie je dus een icoon als je hem geactiveerd hebt.Normaal weet ik het altijd wel kwestie korte verstandsverbijstering 😄
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik had ook random reboots maar na het verwijderen van Vodafone mobile protect en het uitschakelen van alle andere Vodafone zooi geen last meer gehad.
izetm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een factory reset uitgevoerd en toen bleek het probleem opgelost te zijn, maar was mn batterij binnen 6 uur leeg, terwijl ik lag te slapen. vanochtend opnieuw opgeladen, en batterijverbruik lijkt nu wel normaal, maar heb ook alweer een aantal keer een reboot gehad.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
izetm schreef:
Heb een factory reset uitgevoerd en toen bleek het probleem opgelost te zijn, maar was mn batterij binnen 6 uur leeg, terwijl ik lag te slapen. vanochtend opnieuw opgeladen, en batterijverbruik lijkt nu wel normaal, maar heb ook alweer een aantal keer een reboot gehad.
Dan is niet handig. Stel je voor, moet je de wekker zetten om de batterij van je toestel op te laden. Gelukkig lijkt het nu dus opgelost. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met die reboots. Heeft iemand tips voor izetm?
izetm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hahaha, mijn wekker is dus ook niet afgegaan. 2 dagen achter elkaar 45minuten te laat op mn werk...
 
Maar het probleem is dus nog niet opgelost. De telefoon reboot zichzelf regelmatig en willekeurig. De ene keer om de 5 minuten en de andere keer pas na een aantal uur. Het lijkt erop alsof hij vastloopt en dan gaat rebooten.
 
Had hem vannacht uit staan toen ik ging slapen, en heb ook gemerkt dat de wekker niet geactiveerd wordt wanneer de telefoon uit staat.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik merk trouwens dat ik ook geen push mail van Gmail ontvang via het HTC mail programma
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Wanneer komt trouwens de nieuwste update uit, de unbranded toestellen zitten inmiddels op 3.14.xxx.31 met ook een nieuwe hboot, versie 1.39, wij zitten nog op 3.14.xxx.27 met hboot 1.36
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic