mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One X Jelly Bean

Eindelijk is het zover, Jelly Bean (Android 4.1) komt naar de One X:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13129023/__Update_HTC_One_X_op_komst__.html
 
Laten we in dit topic weer lekker ouderwets (:D) "discussiëren" over de uitrol naar Nederland, en natuurlijk nog belangrijk hoe snel Vodafone het deze keer kan/ gaat uitrollen.
168 Reacties 168
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Wat is je software versie (instellingen->info->software informatie->softwarenummer), je moet het hele versienummer plaatsen (dat is iets van 2.17.401.4 oid)
Mike_1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het even opgezocht , en mijn versie nummer is 2.17.401.2
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Mazzelaar, zullen we ruilen 😛 ? Je hebt de internationale versie (x.x.401.x is internationaal unbranded) en krijgt waarschijnlijk binnenkort vanzelf de jellybean update binnen
Mike_1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ahah oke , dat word dan rustig afwachten.
Maar aangezien ik een prepaidkaartje heb, krijg ik dus gewoon de jelly bean update he?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
De update gaat via HTC zelf
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het is weer tijd om oude vervelende bugs gedag te zeggen! Deze week een firmware update voor de HTC One X en de Google Nexus 4.
 HTC One X - Android 4.1.1
Bezitters van een HTC One X hebben er lang op moeten wachten maar hij is eindelijk daar; Jelly Bean. Niet alleen krijg je hiermee de beschikking over de één na laatste Android-versie, HTC is ook zo vriendelijk geweest om de nieuwste versie van Sense toe te voegen; Sense 4+.

De update geldt alleen voor 'unbrande' toestellen. Heb je een operator specifieke versie van de One X dan is de kans erg groot dat je tot na de jaarwisseling moet wachten.
 
Het is niet t  hopen maar zoiets zei ik al eerder en werd voor gek verklaart:Dmaar het zit er idd wel naar uit dat wij de branded hem pas volgend jaar krijgen terwijl de uitrol voor unbranded nu aanstaande week in NL die hem al krijgen en dan is het wachten op 4.2 de laatste update die het toestel zal krijgen die zal ook wel weer zolang duren en niet tegelijk uitkomen met de unbranded.Mijn volgende word Unbranded echt:D
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Kunnen we niet gewoon de gesigneerde hboot.img versie 1.36 of hoger krijgen, dat is het enige wat ik vraag. Daar zit geen watermerk oid in dus niemand kan zien wie heeft gelekt....
 
Overigens als jullie proberen de kwaliteit van het netwerk te bewaken door updates te testen (en daardoor uit te stellen) bereiken jullie daar alleen maar het opgekeerde door want hoe langer het duurt hoe meer mensen custom roms zullen draaien waar Vodafone helemaal geen controle over heeft...
Htcone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lieve Sint,
 
Bedankt voor je Jelly bean op mijn HTC one X, ik ben hem nu aan t downloaden en zal er veel plezier mee hebben.
 
Alvast bedankt
 
 
 
 
 
 
 
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeaahhh is binnen Jelly bean
 
Mike_1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja hier bij mij nu ook eindelijk de jelly bean update!

is toch een mooi cadeautje zo op 5 december ahah ^^
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vannelle schreef:
Hey Stevie,

Ja ik snap dat het in sommige lees de meeste keren ook van factoren afhangt.Maar de update zou niet aan gesleuteld worden en dezelfde zijn als unbranded, dus waarom er nu ineens wel aan gesleuteld word ?.Als er aan een update gesleuteld word moet je idd weer wachten op een goedkeuring van div partijen.Maar dat er aan een update gesleuteld word ligt aan de providers en niet aan diegene die hem uitbrengt de update.Nu word er dus wel aan gesleuteld en dit zou in eerste instantie ook niet gebeuren het zou dezelfde update zijn.Maar goed zo word de discusie eindeloos over het hoe en waarom we moeten gewoon weeer wachten totdat de providers klaar zijn met sleutelen checken en de goedkeuring dus zullen we hem wel weer 4 tot 6-8 weken later krijgen als de rest.Het is niet anders:8
Aan de branded versie worden altijd aanpassingen gemaakt door de provider, daarvoor is het de branded versie.
Excuses als dit niet goed is overgekomen in een eerdere statement.
Maar wij hadden ons erop gericht om zowel branded als unbranded tegelijk uit te kunnen rollen, er zal nu een klein verschil tussen zitten.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ArHu schreef:
En geen enkele gebruiker zit te wachten op de "verbeteringen" van Vodafone, sterker nog het kost me altijd moeite (en zelfs mijn garantie) om die verbeteringen ongedaan te maken en een stock rom te installeren. Die vodafone apps, kunnen gewoon via de play store geupdate worden, mocht iemand daar behoefte aan hebben en op het verwijderen van APN van andere providers zit ik eerlijk gezegd ook niet te wachten...

Ik ga er in ieder geval in de toekomst er zeker van zijn dat ik NOOIT meer een gebrand toestel krijg....
Helaas is het aan de buitenkant tegenwoordig niet meer zo makkelijk als vroeger om te zien of je een branded of unbranded toestel hebt.
Daravoor zal ieder toestel aangezet moeten worden om dit goed te kunnen controleren.
Verder is de software van een branded toestel gelijk aan die van een unbranded toestel, enkel zitten er enkele toevoegingen op van Vodafone.
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zo fijne Sinterklaas voor de unbranded toestellen.
De Update is er voor jullie, nu maar eens zien hoelang het duurt voordat de dik betalende branded toestel leden de update krijgen.Zou het nog voor oud en nieuw zijn? Ik zelf heb zo een vermoeden van niet als het weer ongeveer 5 weken duurt dan zal het op zijn vroegst januarie zijn ipv NOV het gaat net als met de vorige update uitstel na uitstel met de datum.En dan komt 4.2 er nog aan al is daar echt nog geen datum over bekent dat heeft HTC nog niet vrijgegeven tenminste niet aan de bronnen die ik ken :p.
En als je nu zegt er word altijd aan gesleuteld was het idd een misverstand omdat je zei ze komen tegelijk uit zowel branded als unbranded.Maar goed dit is niet het geval blijkt nu jammer genoeg.
Maar door dit soort dingen zullen diegene die het kunnen betalen de volgende keer een unbranded toestel kopen ongeacht het merk telefoon of provider als je steeds weken achterloopt.
Ik zelf ben met vodafone als provider tevreden maar inzake deze dingen erg teleurgesteld omdat de ict afdeling van vodafone ook al lang op de hoogte is van de komende updates en het dus in princie[e en dag werk is maximaal om de update aan te passen.Er zijn ict,ers die zelf een hele rom maken binnen een dag voordat hij officieel uit is voor een toestel.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb mijn toestel gewoon via een webwinkel gekocht, dus niet via vodafone, en achteraf stond het er ook op dat het om een branded toestel ging. Normaliter waren ook HTC toestellen na verloop van tijd eenvoudig te debranden (of te branden naar elke geweste regio/provider), helaas is met de One X niet zo.
 
De volgende keer stuur ik het toestel gewoon terug en maak de koop ongedaan, een wettelijke verplichting van webwinkels....
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Altijd goed informeren totdat je tot koop overgaat, dit is echter geen fout van Vodafone, maar een fout van de webwinkel aangezien hun het toestel inkopen bij een bepaalde fabrikant/warenhuis
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vannelle schreef:
Zo fijne Sinterklaas voor de unbranded toestellen.
De Update is er voor jullie, nu maar eens zien hoelang het duurt voordat de dik betalende branded toestel leden de update krijgen.Zou het nog voor oud en nieuw zijn? Ik zelf heb zo een vermoeden van niet als het weer ongeveer 5 weken duurt dan zal het op zijn vroegst januarie zijn ipv NOV het gaat net als met de vorige update uitstel na uitstel met de datum.En dan komt 4.2 er nog aan al is daar echt nog geen datum over bekent dat heeft HTC nog niet vrijgegeven tenminste niet aan de bronnen die ik ken :p.
En als je nu zegt er word altijd aan gesleuteld was het idd een misverstand omdat je zei ze komen tegelijk uit zowel branded als unbranded.Maar goed dit is niet het geval blijkt nu jammer genoeg.
Maar door dit soort dingen zullen diegene die het kunnen betalen de volgende keer een unbranded toestel kopen ongeacht het merk telefoon of provider als je steeds weken achterloopt.
Ik zelf ben met vodafone als provider tevreden maar inzake deze dingen erg teleurgesteld omdat de ict afdeling van vodafone ook al lang op de hoogte is van de komende updates en het dus in princie[e en dag werk is maximaal om de update aan te passen.Er zijn ict,ers die zelf een hele rom maken binnen een dag voordat hij officieel uit is voor een toestel.
Het is niet alleen het maken van de software natuurlijk, maar ook het testen en goedkeuren, daarnaast is het zo dat je moet wachten tot de software er is en dan kunt gaan aanpassen. Dus al weten we het een (half) jaar vantevoren dat er een update komt, Vodafone moet ook wachten tot de software voor hun beschikbaar wordt gesteld waar de aanpassingen in kunnen worden gemaakt. Voor andere providers zal deze procedure niet anders verlopen.
Het maken is vaak niet het probleem, de procedures erna zijn vaker langdurig.

marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Stevie. Al enig idee hoelang ze er ni al mee bezig zijn en hoe lang het nog gaat duren?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
marcussol schreef:
@ Stevie. Al enig idee hoelang ze er ni al mee bezig zijn en hoe lang het nog gaat duren?
Ik heb al geïnformeerd natuurlijk, maar er is nog geen definitieve datum.
De software zit nu in "testing fase" en met een beetje geluk kunnen we volgende week al releasen, maar dit is niet zeker, dus kan ik ook zeker niet garanderen. Maandag zal ik weer opnieuw informeren of er al meer bekend is en of we een roll out kunnen aankondigen of niet. Dus momenteel kan ik je nog geen datum geven of garantie over wanneer de branded software komt, maar we zijn er zeker mee bezig!
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank u
misterjeff

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EN vanochtend was het er - dank jullie wel!
 
Weet iemand waarom de interpunctietekens nu links zijn en niet recths van de spatiebalk? Mijn hele sneltypvaardigheid is verpest 🙂 Moet opnieuw wennen!  Ah well, it keeps me occupied 🙂
 
Verder alles gelikt en vlot en snel en verbeterd. Ben blij!
marcussol

Liefhebber
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
U heeft zeker een unbranded toestel?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic