Ramon

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC One S] na twee uur geen bereik meer

Hallo,
Na ongeveer twee uur heb ik geen bereik meer op m''n HTC One S. Als ik de telefoon opnieuw opstart dan kan ik er weer ongeveer twee uur tegenaan. Het valt me op dat dit alleen gebeurd als de gegevensverbinding aan staat. Gebruik wifi, dan is er niet aan de hand.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe sim-kaart.
5 Reacties 5
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb je het probleem sinds je nieuwe simkaart? Kun je een andere simkaart testen? Heb je je APN al eens gereset naar standaardnstellingen?
Ramon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan geen andere simkaart testen aangezien dit een micro simkaart is. Ik de APN gereset, ik heb ook een nieuwe APN aangemaakt volgens de omschrijving van Vodafone. Maar het is niet alleen het internet wat dan wegvalt, er is totaal geen verbinding meer met het netwerk. Krijg dan melding dat ik operator moet selecteren en als ik dan Vodafone kies dan kan dat niet.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ramon schreef:
Ik kan geen andere simkaart testen aangezien dit een micro simkaart is. Ik de APN gereset, ik heb ook een nieuwe APN aangemaakt volgens de omschrijving van Vodafone. Maar het is niet alleen het internet wat dan wegvalt, er is totaal geen verbinding meer met het netwerk. Krijg dan melding dat ik operator moet selecteren en als ik dan Vodafone kies dan kan dat niet.
Klinkt voor mij in eerste instantie als een toestelprobleem, nu nog uit zien te vinden of het een software- of een hardwareprobleem is.

Wat je nog kunt doen is eerst een complete backup van je toestel maken en vervolgens het toestel terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Vervolgens nog niet je backup terugzetten (behalve je contacten), maar even 1 of 2 dagen met de kale installatie laten draaien.

Zijn de problemen er dan nog steeds, dan kan je het beste je toestel even langsbrengen naar Vodafone, met je aankoopbon, en aanbieden ter reparatie.
Zijn de problemen weg, dan was het software-gerelateerd. Dan nog blijft de vraag of er een app is die Android in jouw geval in de war maakte, of dat er "gewoon een bitje was omgevallen". 😉

Maar dat is van latere zorg.
Ramon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat ik het probleem zelf heb gevonden. Ik had tot sinds ruim een week geleden een HTC Desire met een gewone simkaart. Toen ik de HTC One S binnen had ben ik langs de Vodafone winkel gegaan om een micro simkaart te halen, daarmee werd de simkaart in de Desire gedeactiveerd. De problemen zoals ik die aangegeven had deden zich voor toen de HTC Desire nog aan stond met de ‘oude’ simkaart nog in het toestel. Sinds ik die simkaart uit de Desire heb gehaald heb ik geen problemen meer met de One S.
Ik weet niet of het puur toeval is maar ik kan me enigszins voorstellen dat de ‘oude’ simkaart af toe toch op de achtergrond verbinding wilde maken.
Ramon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik moet toch even terugkomen op m'n laatste post. Gisteren viel de verbiding weer weg. Balen natuurlijk maar toen bedacht ik me dat ik vlak daarvoor een update van de Twitter app had geinstalleerd. Een update die ik vorige week verwijderd had omdat ik het geen goede update vond, sindsdien heb ik geen problemen meer gehad, maar dat ongeveer op hetzelfde moment als eerder beschreven verhaal van de simkaarten.
Gisteren viel de verbing nog een aantal keren weg, maar na het wederom verwijderen van de update van Twitter heb ik nergens last meer van.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic