Ramon schreef:
Ik kan geen andere simkaart testen aangezien dit een micro simkaart is. Ik de APN gereset, ik heb ook een nieuwe APN aangemaakt volgens de omschrijving van Vodafone. Maar het is niet alleen het internet wat dan wegvalt, er is totaal geen verbinding meer met het netwerk. Krijg dan melding dat ik operator moet selecteren en als ik dan Vodafone kies dan kan dat niet.
Klinkt voor mij in eerste instantie als een toestelprobleem, nu nog uit zien te vinden of het een software- of een hardwareprobleem is.
Wat je nog kunt doen is eerst een complete backup van je toestel maken en vervolgens het toestel terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Vervolgens nog niet je backup terugzetten (behalve je contacten), maar even 1 of 2 dagen met de kale installatie laten draaien.
Zijn de problemen er dan nog steeds, dan kan je het beste je toestel even langsbrengen naar Vodafone, met je aankoopbon, en aanbieden ter reparatie.
Zijn de problemen weg, dan was het software-gerelateerd. Dan nog blijft de vraag of er een app is die Android in jouw geval in de war maakte, of dat er "gewoon een bitje was omgevallen".
😉 Maar dat is van latere zorg.